آشپزیکیک و شیرینی

کاپ کیک سیاه و سفید صبحانه ای لذیذ

در این بخش از شیرینی پزی مجله اینترنتی عطارباشی قصد داریم طرز تهیه کاپ کیک سیاه و سفید را به شما عزیزان آموزش دهیم. این کاپ‌کیک‌های کوچک برای صبحانه یا حتی دسر و چای بعدازظهر ایده‌آل به نظر می‌رسند.

مواد لازم جهت تهیه کاپ کیک سیاه و سفید

مواد لازم مقدار
کره نصف پیمانه
سفیده تخم‌مرغ چهار عدد
آرد کامل دو پیمانه
بیکینگ‌پودر یک قاشق چایخوری
جوش‌شیرین نصف قاشق چایخوری
نمک نصف قاشق چایخوری
شکر یک و سه‌چهارم پیمانه
وانیل یک قاشق چایخوری
خامه ترش یک ویک‌چهارم پیمانه
شکلات نلخ آب شده ۲۵۰ گرم
گاناش ایرلندی، آیسینگ ایرلندی جهت تزئین

طرز تهیه کاپ کیک سیاه و سفید

کره و تخم‌مرغ را نیم ساعت پیش از شروع کار بیرون بگذارید. در این فاصله، کف قالب‌های مافین را با روغن چرب کنید، سپس روی آنها آرد بپاشید و کنار بگذارید. در یک ظرف، آرد، بیکینگ‌پودر، جوش‌شیرین و نمک را با یکدیگر ترکیب نمایید و کنار بگذارید. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. در یک کاسه بزرگ، کره را با هم‌زن برقی و سرعت متوسط حدود یک دقیقه هم بزنید. شکر و وانیل را اضافه کنید و کامل هم بزنید. سپس، سفیده‌های تخم‌مرغ را یکی‌یکی بریزید و در هر مرتبه به خوبی هم بزنید. در این مرحله باید ترکیب آرد را به تدریج اضافه کنید و با همان سرعت متوسط هم‌زن هم بزنید تا ترکیب و یکدست شوند. در آخر خامه ترش یا شیر تغلیظ شده را اضافه نموده و تا زمان یکدست شدن مایه، هم بزنید.

حدود ۲٫۵ پیمانه از مایه را داخل یک کاسه بریزید، شکلات آب شده را به آن اضافه نمایید. در این مرحله باید یک طرف قالب‌ها را با مایه سفید و سمت دیگر را با مایه شکلاتی پر کنید. دوسوم قالب‌ها را پر کنید تا جا برای پف کردن کیک‌ها وجود داشته باشد. آنها را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید. بعداز پخته شدن، ۵ دقیقه کنار بگذارید تا خنک شوند. سپس روی آنها، گاناش و آیسینگ ایرلندی بریزید و درصورتی‌که مایل بودید با پودر قهوه تزئین کنید.

  • نکته
    • جهت تهیه آیسینگ، یک پیمانه پودر قند، یک قاشق غذاخوری خامه و یک‌چهارم قاشق چایخوری وانیل را با یکدیگر ترکیب نمایید.
    • جهت تهیه گاناش خامه‌ای نیز نصف پیمانه خامه فرم‌گرفته، ۵۰۰ گرم شکلات تلخ و یک قاشق غذاخوری خامه نیاز دارید. خامه‌ فرم‌گرفته را داخل قابلمه روی حرارت قرار داده تا به جوش بیاید. سپس از روی شعله بردارید، شکلات را اضافه کنید اجازه دهید ۵ دقیقه بماند. سپس خامه را اضافه کنید و خوب هم بزنید. آن را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شود.
منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *