آشپزیصبحانه و مربا

طرز تهیه املت مارچوبه مناسب صبحانه‌

مارچوبه یکی از سبزیجات غنی از مواد مفید و سودمند برای بدن ما است. مارچوبه سرشاراز ویتامین‌ها و مواد معدنی متعدد و همچنین فولات، آهن، مس ، کلسیم، پروتئین و فیبر هم است. مارچوبه را می‌شود به صورت گریل، پخته و آب پز در کنار غذاهای دیگر استفاده کرد و به نظر ما یکی از خوشمزه ترین حالت‌هایش تهیه کردن املت آن است. با مجله اینترنتی بیرکلیک همراه باشید تا شما را با طرز تهیه املت مارچوبه آشنا کنیم.

مواد لازم جهت تهیه املت مارچوبه

  • ۷ الی ۸ عدد مارچوبه
  • ۲ عدد تخم مرغ
  • ۷ الی ۸ عدد گوجه گیلاسی
  • ۲۰ گرم کره
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

شیوه تهیه املت مارچوبه

جهت تهیه این املت خوشمزه نخست باید بخش‌های انتهایی مارچوبه ها را اگر زمخت و سفت هستن جدا کنیم. اکنون مارچوبه ها را خورد میکنیم. سپس کره، مارچوبه های خورد شده و مقداری نمک را داخل یک ماهیتابه میریزیم و تفتشان میدهیم. بعد از حدود ده دقیقه الی یک ربع مارچوبه ها سرخ شده و نرم میشوند سپس از ماهیتابه خارج می کنیم.

اکنون گوجه گیلاسی هایی را که از وسط به دو نیم تقسیم کردیم را داخل همان ماهیتابه ریخته و مقداری نمک هم به آنها میپاشیم و اجازه می‌دهیم که کمی سرخ شوند. گوجه ها رو بمیگردونیم تا هر دو طرفشون سرخ شود. اکنون داخل یه کاسه تخم مرغ ها رو با مقداری نمک و فلفل هم میزنیم تا از لختی دربیایند و یکنواخت شوند.

سپس ترکیب تخم مرغ را داخل ماهیتابه میریزیم. مارچوبه های سرخ شده را هم اضافه میکنیم. اکنون درب ماهیتابه را قرار می‌دهیم تا تخم مرغ ها خودشان را بگیرد و سفت شوند. در نهایت املت خوشمزه ما حاضر است و می توانیم به عنوان یک صبحانه یا عصرانه مفید و خوشمزه در جمع گرم خانواده نوش جان کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *