داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

سندرم کوشینگ و روشهای درمان خانگی آن

سندرم کوشینگ یک بیماری بسیار استرس‌زا است، اما روش‌های خانگی مختلفی برای درمان آن وجود دارد. ویژگی اصلی این بیماری شامل سطوح بالا و غیرعادی کورتیزول (هورمون استرس) در بدن است. این می‌تواند ناشی از تومورهای موجود در غده آدرنال یا سرطان‌های مختلف باشد که مقادیر زیادی از هورمون ACTH را تحریک می‌کنند که در تولید کورتیزول در بدن نقش دارند. در ادامه به معرفی درمان سندرم کوشینگ با روش‌های خانگی می‌پردازیم. با عطارباشی همراه باشید.

درمان سندرم کوشینگ

افزایش خواب

میزانِ خواب ما ارتباطی نزدیکی با سطح هورمون‌ها در بدن‌مان دارد. کمبود خواب می‌تواند سطوح کورتیزول را در بدن افزایش دهد. در صورتی که نتوانید ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه داشته باشید، استرس و فشار افزایش می‌یابند. برای بهبود و درمان سندرم کوشینگ حتما خواب کافی داشته باشید.

ورزش منظم

ورزش می‌تواند روشی عالی برای رفع کردن استرس و سم‌زدایی بدن باشد و در عین حال به کاهش وزن و افزایش حجم عضلانی کمک می‌کند. افزایش ضربان قلب و تقویت جریان خون باعث بهبود نرخ متابولیک شده و سطح هورمون‌ها را تنظیم می‌کند. برای کسانی که از این سندرم رنج می‌برند، ۳ تا ۴ مرتبه ورزش در هفته می‌تواند بسیار مفید باشد.

چای قاصدک

ترکیبات آنتی‌اکسیدانی موجود در قاصدک به کبد، کلیه‌ها و غده آدرنال کمک می‌کنند که عملکرد مطلوبی داشته باشند تا مقادیر زیادی از کورتیزول را در بدن آزاد نکنند.

غذاهای سرشار از پروتئین

ارتباط نزدیکی میانِ مصرف پروتئین و سندرم کوشینگ وجود دارد، زیرا اسیدهای آمینه موجود در این غذاهای سرشار از پروتئین اثر مستقیمی بر روی فعالیت انتقال دهنده‌های عصبی دارند که تولید هورمون‌ها را تحریک می‌کنند. برخی از بهترین منابع پروتئین عبارتند از پنیر، گوشت، لوبیا، ماست و عدس.

اسفناج

اسفناج با داشتن مقادیر بالایی از پتاسیم، کلسیم و منیزیم می‌تواند نامتعادل بودن الکترولیت را خنثی کند که یکی از عوارض جانبی سندرم کوشینگ است. این گیاه سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که با کنترل سطوح هورمون‌ها در بدن ارتباط دارند.

سایر روش‌های درمان سندرم کوشینگ

  • پوست ماگنولیا
  • آووکادو
  • ماهی چرب
  • رایحه‌درمانی
  • یوگا

هشدار: بسیاری از علائم سندرم کوشینگ می‌توانند خطرناک باشند، به همین دلیل مشورت کردن با متخصص و پزشک ضروری است. در بسیاری از موارد علت این سندرم وجود تومور یا نوعی سرطان است که این روش‌های معرفی شده می‌توانند نقش داروی مکمل را برای رفع این مشکلات ایفا کنند و نباید با داروهای اصلی و تجویز شده و یا جراحی خارج کردن تومور، جایگزین گردند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *