داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان آرتریت پسوریاتیک با نسخه های گیاهی

دردهای مفصلی ناشی از آرتریت پسوریاتیک را می توان با مواد غذایی طبیعی کاهش داد. یکی از این مواد زنجبیل نام دارد. زنجبیل از دسته گیاهان دارویی پرخاصیت است که می تواند در کاهش التهاب ناشی از آرتریت پسوریاتیک موثر واقع شود. در ادامه به معرفی چند مواد غذایی در این زمینه خواهیم پرداخت. با عطارباشی همراه شوید.

درمان آرتریت پسوریاتیک با مواد غذایی

زردچوبه

زردچوبه، خواص ضد التهابی داشته و رنگ زردش را از نوعی ماده شیمیایی گیاهی به نام کورکومین می‌گیرد. زردچوبه، صدها سال است که در درمان انواع بیماری ها توسط اطبا طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است. این ادویه،‌ سطح آنزیم‌های خاصی که باعث التهاب در بدن می‌شوند را پایین می‌آورد.
ریشه زنجبیل تازه را می توانید تهیه و یا از پودر آن استفاده کنید. متخصصان با بررسی های فراوان به مبتلایان آرتریت پسوریاتیک توصیه می‌کنند که روزانه یک تا دو قاشق غذاخوری از زردچوبه استفاده کنند. در ضمن، بهتر است که زردچوبه را با مقدار کمی فلفل سیاه ترکیب کنید تا جذب آن را افزایش بدهید.

فلفل چیلی

چیلی،‌ نام فلفل تندی است که از ترکیبی به نام کپسایسین این تندی را می‌گیرد. همین کپسایسین است که در صورت تماس با زبان،‌ ترشح اندورفین در بدن انسان را افزایش می‌دهد و در نتیجه علائم درد را در افراد مبتلا به آرتریت پسوریاتیک تسکین می‌بخشد. فلفل چیلی، یکی از بهترین ادویه‌ها برای طعم‌دار کردن گوشت‌های قرمز، ماهی و مرغ است.
محققان مقدار مصرف خاصی را برای مصرف فلفل چیلی در راستای مقابله با التهاب توصیه نکرده اند، ‌اما هرچه  تندتر میزان کپسایسین آن نیز بیشتر. البته مصرف بیش از اندازه کپسایسین مضرات زیادی به همراه خواهد داشت و هیچ فردی نباید بیشتر از ظرفیت بدنش از فلفل چیلی استفاده کند.

زنجبیل

زنجبیل، را اصلی ترین گیاه دارویی شناخته شده از نظر خواص برای بشر می دانند. یکی از مهم‌ترین گیاهان دارویی است که بو و طعم غلیظی دارد و از قرن‌ها پیش برای درمان مشکلات مختلف مانند حالت تهوع، آسم، بیماری دیابت و درد مورد استفاده قرار می‌گیرد. دانشمندان اخیرا متوجه شده‌اند که مصرف زنجبیل، دردهای مفصلی ناشی از آرتریت پسوریاتیک را هم تسکین می‌بخشد.
مطالعات علمی نشان داده‌اند که فیتوکمیکال‌های مهمی در زنجبیل وجود دارند که شکل‌گیری ترکیبات التهابی را در بدن مهار می‌کنند. طبق مطالعه مهمی که در International Journal of Rheumatic Diseases منتشر شده است، مصرف زنجبیل در کنار زردچوبه به کاهش التهاب کمک می‌کند.
میزان زنجبیل مورد نیاز هم برای تسکین آرتریت پسوریاتیک مشخص نیست. با این‌ حال، بعضی از محققان، مصرف ۲ قاشق چای‌خوری از زنجبیل را به‌ صورت روزانه توصیه می‌کنند.

میخک

میخک، یکی از پرکاربردترین و همچنین قوی‌ترین گیاهان دارویی است که مصرف آن توسط متخصصان و اطبا طب سنتی پیشنهاد می شود. میخک، ترکیبات شیمیایی خاصی دارد که می‌توانند التهاب و درد را تسکین بدهند. نحوه استفاده میخک:
– داخل غذاهای آب دار (خورشت یا سوپ) چند تکه میخک بیندازید.
– به همراه چای چند تکه میخک دم نمایید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *