درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

با تغییراتی ساده در سبک زندگی بیماری های مفاصل را بهبود بخشید!

بر اساس مطالعه ای جدید مشخص شد که تغییرات کوچک در شیوه زندگی و رژیم غذایی فرد می تواند به کاهش درد و همچنین جلوگیری از آسیب های آینده در افراد مبتلا به استئوآرتریت کمک کند.

استئوآرتریت، یکی از بیماری های مفصل است که عمدتا بر روی زانو، ناحیه تناسلی و دست ها تاثیر می گذارد. افراد مبتلا به این بیماری اغلب احساس درد شدید و سفتی در مفاصل خود دارند و ممکن است برای انجام فعالیت های روزانه دچار مشکل شوند. برای این بیماری هیچ درمانی وجود ندارد، بنابراین پزشکان اغلب علائم بیمار را با استفاده از داروهای مسکن و یا در بعضی موارد با جراحی کنترل می کنند.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی (WHO)، در سراسر جهان، ۹.۶ درصد مردان و ۱۸ درصد زنان بالای ۶۰ سال مبتلا به استئوآرتریت هستند. هشتاد درصد از این افراد فعالیت بدنی محدودی دارند و ۲۵ درصد قادر به انجام فعالیت های روزانه نیستند.

در این پژوهش محققان کشف کردند که مصرف یک گرم روغن ماهی در روز می تواند به کاهش درد کمک کند. روغن ماهی حاوی دو نوع اسید چرب امگا ۳ است که هر دو این اسیدهای چرب باعث کاهش التهاب در مفصل می شوند و در نتیجه باعث کاهش درد می شوند.

این مطالعه همچنین به مزایای رژیم غذایی و ورزش برای افراد دارای اضافه وزن و چاق مبتلا به استئوآرتریت اشاره می کند. کاهش وزن و فعالیت بدنی شدید باعث کاهش درد و کاهش سطح کلسترول در خون می شود.

در واقع باید گفت که ترکیبی از رژیم غذایی خوب و ورزش منظم برای حفظ سلامت مفاصل لازم است؛ تنها با رعایت یک مورد نمیتوان مفاصل سالم داشته باشیم، باید یه هر دو مورد اهمیت دهیم.

منبع: سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *