درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

نزدیک بینی چیست؟علائم و نشانه های نزدیک بینی!

علل نزدیک بینی چیست؟ غذاها، ویتامین ها و نکات سلامت چشم

 

آیا هنگام تماشای فاصله دور، بینایی تاری داشته، اما وقتی به چیزهای نزدیک نگاه می کنید، واضح تر می بینید؟ این نشانه ای است که شما ممکن است myopia یا  نزدیک بینی  داشته باشید.

تعداد افراد مبتلا به نزدیک بینی در سال های اخیر به طور قابل توجهی افزایش یافته است. براساس مطالعات انجام شده توسط موسسه ملی چشم (NEI)، در اوایل دهه ۱۹۷۰ تقریبا ۲۵ درصد از جمعیت ایالات متحده بین سنین ۱۲ تا ۵۴ سال نزدیک بینی داشتند. امروزه این تعداد به میزان حداقل ۳۰-۴۲ درصد افزایش یافته است.

نزدیک بینی تقریبا شایع ترین عیوب انکساری چشم است؛ یک اصطلاح که یک شکل غیر طبیعی از یک یا هر دو چشم را توصیف می کند که موجب می شود تا نور به اشتباه منحرف شود، و منجر به تاری دید می شود.

علل شایع نزدیک بینی چیست؟ نزدیک بین بودن در خانواده ها حرکت می کند و معمولا حداقل تا حدی ناشی از وراثت ژنتیکی است. اما کارشناسان معتقدند که عوامل دیگر مانندفشار چشم / خستگی چشم و استرس اکسیداتیو نیز باعث افزایش شیوع نزدیک بینی می شوند.

تعجب میکنم که چطور نزدیک بینی به طور طبیعی بهبود پیدا می کند؟ اکثر افرادی کهنزدیک بین هستند، می توانند بینایی خود را به راحتی با استفاده از لنزهای تماسی یا عینک های سفارشی اصلاح کنند.

راه های دیگری برای کمک به پیشگیری یا کنترل نزدیک بینی و افزایش سلامت چشم شما عبارتند از تغذیه در یک رژیم غذایی متراکم (بالا بودن مقدار آنتی اکسیدان ها، ویتامین A / بتا کاروتن، ویتامین C، ویتامین E، روی، لوتئین و zeaxanthin و چربی های امگا ۳) ورزش، کاهش فشار چشم و کنترل التهاب.

پیشنهاد مطالعه » رژیم کوژنیک

نزدیک بینی چیست؟

نام دیگری برای نزدیک بینی، Myopia می باشد. اگر نزدیک بینی دارید، اشیاء نزدیکواضح به نظر می آیند اما اشیا دور خیلی واضح نیستند.

نزدیک بینی یک نوع شایع از خطای انکساری است که چشم را تار می کند. به غیر از نزدیک بینی (نزدیک بینی یا کوتاه – بینی)، دیگر خطاهای انکساری شامل hypermetropia (همچنین به نام دور بینی یا دور – چشم نامیده می شود) و آستیگماتیسم است، که در آن فرم و حالت چشم شما کروی نیست.

نزدیک بینی به تمام مردم و در همه سنین، از جمله کودکان جوان و دیگر بزرگسالان سالم نیز، تاثیر می گذارد. هنگامی که شما به سن ۴۰ سالگی و بیشتر برسید، به طور معمول به دلیل presbyopia یا پیرچشمی، ممکن است بینایی شما نیز بدتر شود، پیر چشمی، از دست دادن تدریجی دید نزدیک ناشی از افزایش سن است.

اگر پیرچشمی دارید، می توانید دور را مشاهده کنید، اما برای دیدن نزدیک ، مانند هنگام خواندن چیزی، مشکل دارید. علائم در ۴۰ سالگی شما شروع به ظاهر شدن می کند و تا سن ۶۵ سالگی پیشرفت می کند.

علائم و نشانه های نزدیک بینی

اکثر مردم خود متوجه می شوند که نزدیک بینی دارند، زیرا بینایی آنها به طرز چشمگیری بدتر می شود و آنها با خواندن یا دیدن تصاویری که دور هستند، مشکل پیدا می کنند.

در بعضی موارد، چون بینایی می تواند به تدریج در طول زمان بدتر شود، توجه به این کهنزدیک بینی بدتر شده و نیاز به اصلاح دارد، سخت تر می شود.

تنها پس از این که بینایی به اندازه کافی بد می شود که سردرد و مشکلات دیگری ایجاد کند، ممکن است بالاخره مردم برای دریافت کمک به مطب پزشک خود بروند.

بعضی از نشانه هایی که ممکن است نزدیک بینی داشته باشید چیست؟ شايع ترين علائم نزدیک بینی عبارتند از:

داشتن مشکل برای به وضوح دیدن اشیاء دور، اما توانایی واضح دیدن تصاویر نزدیک.

دشواری در زمان خواندن متن هایی که دور است، مانند نشانه های راهها و جاده ها. دانش آموزان ممکن است متوجه شوند که نمیتوانند کلمات نوشته شده بر روی تخته های سیاه و یا وایت بورد را بخوانند.

نداشتن مشکل با وظایف نزدیک مانند خواندن، استفاده از تلفن و یا کار بر روی کامپیوتر. اگر شما برای دیدن تصاویری که نزدیک به شما هستند مشکل دارید، این نشانه ای ازدوربینی است.

علائم فشار چشم، از جمله لوچ بودن، سردرد، حساسیت به نور، احساس سوزش، قرمزی چشم، خشکی چشم و درد در نزدیکی چشم یا پیشانی است.

احساسی مانند این دارید که گویی چشمان شما مانده شده، زیاد کارکرده یا خسته است. این احتمالا هنگام خواندن متن دلخواه برای یک دوره طولانی مدت، هنگام رانندگی و یا هنگام ورزش کردن که نیاز به دیدن اشیای دور داشته باشید، اتفاق می افتد.

در چه سنی نزدیک بینی معمولا رخ می دهد؟ نزدیک بینی به طور معمول در دوران کودکی یا در اوایل سالهای نوجوانی آغاز می شود. در اوایل بزرگسالی، مانند ۲۰ سالگی، بیناییمعمولا ثبات می یابد و بدتر نمی شود.

با این حال، برای بعضی از افراد، مشکلات بصری می توانند به پیشرفت ادامه دهند، به ویژه در سنین بالاتر، چون سلامت چشم و دید آن به سمت آسیب پیش می رود.

نزدیک بینی بالا در برابر نزدیک بینی کم

درجه یا شدت متفاوتی در myopia (نزدیک بینی) وجود دارد. شدت نزدیک بینی فرد بر چگونگی بینایی فرد و علائم دیگر او مانند فشار و خارش شدید، تاثیر می گذارد.

میزان متوسط نزدیک بینی در مقایسه با میزان کم آن، بسته به قدرت لنزی که برای دید صحیح مورد نیاز است، گروه بندی می شود.

این در diopters (یک واحد قدرت انکسار است که برابر با فاصله کانونی دوطرفه از یک لنز داده شده می باشد) بیان شده است که نشان دهنده قدرت لنز است.

نزدیک بینی کم، به myopia دارای ۳٫۰۰- دیوپتر یا کمتر بر می گردد.

نزدیک بینی متوسط ، به myopia مابین ۳۰۰- تا ۶۰۰ – دیوپتر بر می گردد.

نزدیک بینی بالا به هر چیزی که بالاتر از ۶٫۸ – دیوپتر است اشاره دارد.

با نزدیک بینی زیاد، مشکلات احتمالی جدی بر روی شبکیه ممکن است ایجاد شود، مانندآب مروارید (ابری شدن لنز چشم)، جداسازی شبکیه یا گلوکوم (یک بیماری که موجب آسیب به عصب بینایی) میشود.

نزدیک بینی بالا، خطر سایر مشکلات مرتبط با چشم را افزایش می دهد، زیرا ممکن است با خونریزی طبیعی در شبکیه تداخل داشته باشد.

اگر یک شبکیه جدا شود، از بافت زیرین که choroid نامیده می شود بیرون کشیده می شود؛ کروئید برای تامین شبکیه با اکسیژن و مواد مغذی که از دید نرمال حمایت می کند، مورد نیاز است.

 

عوامل خطرساز و دلایل به وجود آمدن Myopia

نزدیک بینی اولیه و ثانویه:

نزدیک بینی اولیه در هنگام تولد و یا در سنین اولیه، مانند دوران کودکی پدید می آید. این نوع نزدیک بینی موروثی است و اعتقاد بر این است که اغلب غیر قابل پیشگیری است.

نزدیک بینی ثانویه، در طول سال های نوجوانی یا به عنوان یک بزرگسال شروع می شود. اعتقاد بر این است که نزدیک بینی ثانویه با عوامل بیرونی مرتبط است و ممکن است تا حدی قابل پیشگیری باشد.

نزدیک بینی دژنراتیو یا روبه انحطاط، توصیف نزدیک بینی است که رو به شدت می گذارد (همچنین به عنوان نزدیک بینی بدخیم یا نزدیک بینی پاتولوژیکال نامیده می شود). اعتقاد بر این است که ارثی است و معمولا در اوایل دوران کودکی ظاهر می شود. این به طور بالقوه منجر به کوری می شود، هرچند که همیشه این کار را نمی کند.

شبکیه، که گفته می شود “جایی است که بینایی اولین بار آغاز می شود”، لایه غشایی حسی در پشت کره چشم است که حاوی سلولهایی است که حساس به نور هستند (به نام فتورسپتورها). اشعه های نور توسط قرنیه و عدسی بر روی شبکیه متمرکز می شوند.

هنگامی که نور به شبکیه برسد، این موجب تحریک اعصابی می شود که از طریق عصب بینایی به مغز منتقل می شود. مغز پس از آن امواج عصبی را تجزیه می کند و یک تصویر بصری ایجاد می کند.

نزدیک بینی بر چگونگی پاسخ چشم به نور در شبکیه، قرنیه و عدسی تاثیر می گذارد. نور باید به روش خاصی وارد چشم شما شود تا بتواند عینا متمرکز شده و تصاویر را واضح کند.

نزدیک بینی معمولا ناشی از این است که اشعه های نور در یک نقطه در جلوی شبکیه متمرکز می شوند، نه به طور مستقیم بر روی سطح آن.

این اتفاق معمولا زمانی می افتد که کره چشم اساسا بیش از حد رشد می کند. به غیر از نور که به قسمت درست در شبکیه نمی رسد، دلیل دیگری نیز وجود دارد که ممکن است کسی نردیک بین شود، و آن ناشی از این است که قرنیه این افراد برای امتداد کره چشمشان بیش از حد منحنی است.

علت اصلی که نزدیک بینی ایجاد شود چیست؟ برخی از شایع ترین علل و عوامل خطر نزدیک بینی عبارتند از:

عوامل ارثی ژنتیکی. اگر پدر و مادر شما نزدیک بین بوده اند، احتمال بیشتری وجود دارد که شما نیز نزدیک بین باشید. کسب ژنهای خاصی که عملکرد سلولهای عصبی، متابولیسم و رشد چشم را تحت تأثیر قرار می دهند، خطر ابتلا به نزدیک بینی را افزایش می دهد.

خستگی چشم / فشار چشم ناشی از افزایش استفاده از رایانه، تلفن و تبلت. استفاده از کلیه این دستگاهها یک «کار چشمی نزدیک» محسوب می شود، زیرا چشم شما را مجبور به تمرکز بر روی چاپ / اشیاء کوچکی که در جلوی شما هستند می کند.

به علت تغییر در چشم بعد از جراحی یا یک ضربه چشمی

داشتن شرایط بهداشتی دیگری مانند دیابت، مولتیپل اسکلروز، بیماری قلبی عروقی یا کم خونی.

داشتن اختلال که بر روی چشم یا بینایی تاثیر می گذارد، مانند آسیب چشم یاجراحت آن،میاستنی گراویس (اختلال عصبی عضلانی)، دژنراسیون ماکولا، آب مروارید یا گلوکوم.

قرار گرفتن اندک در معرض نور خورشید و فعال بودن در روشنی روز.

فعالیت بدنی بسیار کم. مطالعات نشان داده اند که صرف زمان کم در خارج از منزل و صرف زمان بیشتری برای انجام کارهای نزدیک (مانند خواندن، نوشتن و کار بر روی یک کامپیوتر)، خطر شما را افزایش می دهد.

رژیم غذایی ضعیف شامل مصرف کم ویتامین و آنتی اکسیدان ها

جالب توجه است، برخی از مطالعات شواهدی را دریافت کرده اند که فعالیت های بیشتر در فضای باز ممکن است کودکان را در برابر توسعه نزدیک بینی محافظت کند. نشان داده شده است كه نزديك بینی و پیشرفت آن در بچه ها، به جای این که در تابستان بیشتر باشد، در زمستان شدیدتر می شود.

این به این خاطر است که در ماه های زمستانی، کودکان زمان کمتری را در خارج از خانه خود می گذرانند، معمولا فعالیت بدنی کمتری دارند و مشغول تحصیلات و کارهای بیشتری هستند که نیاز به تمرکز بر تصاویر نزدیک (مانند کار بر روی کامپیوتر و یا خواندن کتاب ها) دارند. این عادت ها می تواند موجب افزایش فشار چشم و افزایش التهاب آن شود.

درمان معمول برای نزدیک بینی

اگر شما مشکوک هستید که ممکن است نزدیک بینی داشته باشید، اولین چیزی که باید انجام دهید برنامه ریزی یک قرار ملاقات برای معاینه چشم خود با یک متخصص اپتومتریست یا ophthalmologist (پزشک متخصص در درمان چشم) است.

شما می توانید با او صحبت کنید که آیا شما نیاز به عینک هایی با لنز های مخصوص نزدیک بینی دارید یا کاندید مناسبی برای لنزهای تماسی هستید.

اگر در حال حاضر عینک و یا لنز دارید، اما بینایی شما هنوز ضعیف است، ممکن است نیاز به نسخه قوی تری داشته باشید.

گزینه های دیگر درمان برای نزدیک بینی می تواند شامل موارد زیر باشد:

استفاده از bifocals یا عینک دوکانونی، که حاوی دو لنز قدرت و یا نسخه های مختلف است.

لنزهای پیشرفته، لنزهای نرم افزاری “متمرکز دوگانه” یا لنزهای تماسی گازی قابل نفوذ. برخی شواهد وجود دارد که لنزهای تمرکز دوگانه ممکن است منجر به پیشرفت کمتر نزدیک بینی شوند، گرچه هنوز به طور گسترده ای در دسترس نیستند.

جراحی اصلاح شده. جراحی انکساری یکی از گزینه هایی است که بار خطای دید چشم تثبیت شده است، که معمولا در ۲۰ سالگی فرد اتفاق می افتد. نمونه هایی از جراحی رفراکتیک عبارتند از لیزر در موقعیت(keratomileusis (LASIK و photorefractive keratectomy (PRK)

روش های دارویی و لیزر به نام درمان فتودینامیک است که برای موارد شدید نزدیک بینی دژنراسیون استفاده می شود.

یک داروی خوراکی به نام (۷-mx) است که ممکن است باعث جلوگیری از بدتر شدن نزدیک بینی در کودکان شود.

داروهای موضعی مانند آتروپین یا pirenzepine که به توقف پیشرفت کمک می کند.

آیا چیزی به عنوان درمان نزدیک بینی وجود دارد؟ اکثر مردم برای اصلاح مشکل نزدیک بینی خود، به لنزهای نزدیک بینی تمایل دارند. گاهی اوقات یک بیمار ممکن است جراحی انکساری را انجام دهد تا به طور دائم مشکل را حل کند.

جراحی نزدیک ترین چیزی است که به درمان myopia کمک می کند، هر چند که این مشکل را برای همیشه خوب حل نمی کند. اگر علل زمينه ای برطرف نشده باشد، بینایی ممکن است چند سال پس از جراحی بدتر شود.

 

۶ راه طبیعی برای کنترل نزدیک بینی و بهبود سلامت چشم

۱- تغذیه در یک رژیم غذایی متراکم

خوردن غذاهای کامل، داشتن یک رژیم ضد التهابی بهترین راه برای به دست آوردن مقدار بیشتر از ویتامین های مورد نیاز برای چشمهای شما است.

این شامل آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی مانند لوتئین و زاکسنتین، به علاوه ویتامین های C، A و E، و همچنین روی و اسید های چرب ضروری است که از رشد چشم حمایت می کنند و به محافظت از چشم دربرابر پیر چشمی کمک می کند.

التهاب ناشی از رژیم غذایی نامناسب و شیوه زندگی می تواند به مشکلات چشم، از جمله نزدیک بینی منجر شود، چرا که التهاب بر جریان خون تاثیر می گذارد.

شبکیه چشم یک شبکه ظریف از رگ های خونی کوچک دریافت می کند که در صورتی که فرد مبتلا به بیماری های التهابی مانند دیابت باشد، مستعد آسیب است.

بهترین غذاها برای محافظت از چشمان شما و بینایی چیست؟

سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کلم بروکلی، چغندر سوئیسی و غیره. این سبزیجات لوتئین و zeaxanthin را فراهم می کند، که دارای اثرات ضد التهابی است. سایر مواد مغذی عبارتند از: بروکلی، ذرت ارگانیک، زرده تخم مرغ آزاد و میوه های گرمسیری مانند پاپایا.

میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ مثل هویج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل، کدوی قرمز رنگ، گوجه فرنگی، طالبی یا گرمک، زردآلو و فلفل قرمز.

غذاهایی با ویتامین E بالا مانند دانه آفتابگردان، بادام و آووکادو

مواد غذایی غنی از ویتامین C مانند گواوا، کیوی، پرتقال، انواع توت ها و سبزی هایی مانند کلم.

غذاهای غنی از روی مانند بره، گوشت گاو تغذیه شده با چمن، دانه کدو و نخود.

غذاهایی با ویتامین A بالا مانند زرده تخم مرغ، جگر، کره گیاهی و روغن کبد ماهی.

غذاهای دارای اسید چرب امگا ۳ مانند ماهی سالمون، ساردین، قزل آلا، گردو و دانه کتان.

غذاهای التهابی برای جلوگیری از این که شرایط بهداشتی موجود را بدتر می کنند و به چشمان شما آسیب می رساند عبارتند از:

هر گونه غذایی که به آن آلرژی دارید. (مانند گلوتن، لبنیات و یا آجیل)

دانه های پردازش شده

روغن سبزیجات تصفیه شده

غذاهایی که با مقدار زیادی آفت کش ها ، سم پاشی شده اند.(محصولات غیر آلی)

فست فودها

گوشت های فرآوری شده

غذاهایی با شکر افزوده شده

مصرف مقدار زیاد الکل و کافئین.

۲- به اندازه کافی در خارج از منزل و در جلوی خورشید زمان بگذرانید.

شواهدی وجود دارد که اطفالی که بیشتر وقت خود را در خارج از منزل صرف می کنند حتی اگر آنها نیز زمان خوبی را صرف خواندن ودیگر کارهای نزدیک به چشم کنند، احتمالا شانس کمتری برای نزدیک بین شدن دارند.

صرف زمان کمتر در خارج از منزل، به معنی صرف زمان بیشتری برای انجام کار نزدیک و زمان کمتری برای خیره نشدن به صفحات است.

نور خورشید طبیعی همچنین ممکن است نشانه های مهمی برای توسعه چشم فراهم کند. نور خورشید بسیار کم می تواند در خواب، حالت های خلق و خو، انرژی و سطح ویتامین D دخالت کند، که می تواند بهانه ای برای مشکلات سلامت عمومی شود.

یک مطالعه انجام شده در تایوان نشان داد که زمانی که دانش آموزان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شده بودند، یک گروه که فعالیت های در فضای باز را در طی زنگ تفریح انجام می دادند، و یا گروهی که کارهای معمولی خود را در حین زنگ تفریح حفظ کرده بودند، گروه دارای فعالیت فیزیکی، نزدیک بینی كمتری را گسترش دادند.

این مطالعه نشان می دهد که ۸٫۴ درصد از کودکان درگیر در فعالیت های فضای باز در طول زنگ تفریح، در مقایسه با ۱۷٫۷ درصد از کودکان که فعالیت های معمول خود را حفظ می کنند، به نزدیک بینی دچار شدند.

سعی کنید روزانه چند ساعت در خارج از منزل صرف کنید، جایی که نیازی به تمرکز چشمهایتان ندارید. یک پیاده روی ۲۰ دقیقه ای، بازی با بچه ها، باغ و یا انجام کارهای چمن، و یا پیدا کردن راه دیگری برای کاهش استرس در خارج از منزل.

 

۳- مراحلی را برای محدود کردن فشار چشم انجام دهید.

چشم های ما به چیزهایی مانند قرار گرفتن در معرض نور زیاد، کمبود خواب، کمبود مواد مغذی، تنش عضلانی و آلاینده های محیطی حساس است.

با محدود کردن روزانه خود به کامپیوترها، تلفنها و سایر دستگاههایی که نور آبی را ارائه می کنند، شروع کنید و تمرکز خود را بر روی چشم خود قرار دهید.

در حال کار کردن و خواندن، مقدار نور را افزایش دهید، بنابراین چشمان شما زمان ساده تری را صرف ساختن تصاویر اشیا می کند.

حداقل هر ۲۰ دقیقه یک بار از کارهای نزدیک به چشم، دور شوید و وقت را صرف دیدن اشیای دور کنید. شما همچنین می توانید چشمان خود را با بستن آنها، انجام تمرینات چشم، راه رفتن در خارج از منزل، چرت زدن، یا انجام کاری آرام مانند یوگا یا کشش، آرام کنید.

یک توصیه ساده از “تمرینات چشم” برای تسکین چشم خسته به شما می دهد. ورزشهایی برای چشم شما شامل: لمس با کف دست، دیدن اطراف با حرکت چشم، مشاهده در سمت چپ، مشاهده جلو و عقب، مشاهده چرخشی، مشاهده بالا و پایین، مشاهده نوک بینی، و مشاهده نزدیک و دور می باشد.

در حالی که صرف مقداری زمان در برابر خورشید برای جلوگیری از کمبود ویتامین D مهم است، تابش نور خورشید بیش از حد مستقیم به چشمان شما می تواند موجب افزایش فشار چشم شما شود.

اگر ساعات زیادی را در خارج از خانه و در برابر خورشید صرف می کنید، چشم خود را با زدن عینک های آفتابی که جلوی اشعه ماوراء بنفش را می گیرد و / یا گذاشتن کلاه محافظت کنید.

همچنین هنگام کار با مواد شیمیایی، یا بازی کردن با ورزش های تماسی، انجام کارهای حیاط که می تواند مواد شیمیایی را به چشمان شما منتقل کند یا هنگام کار با تراشه های فلزی یا چوب، پوشش های محافظتی برای چشمان خود داشته باشید.

۴- ترک سيگار و کاهش التهاب

التهاب علت بسیاری از بیماری ها، از جمله آنهایی است که به طور منفی سلامت چشم را تحت تاثیر قرار می دهند.

شما ممکن است قادر به جلوگیری از همه بیماری ها نباشید، اما شما می توانید با ترک سیگار، جلوگیری از مصرف زیاد الکل و سایر مخدرها، عدم مصرف داروهای غیر ضروری، داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن را کاهش دهید.

کاهش مصرف الکل و ترک سیگار، دو انتخاب شیوه زندگی هستند که می توانند خطر کاتاراکت شما را تا حد زیادی کاهش دهند.

برای محافظت از بینایی شما و جلوگیری از بدتر شدن وضعیت نزدیک بینی، به دنبال درمان بیماری های زمینه ای که بر جریان خون و اعصاب تأثیر می گذارند از جمله سندرم شوگرن، دیابت، لوپوس، بیماری لایم، مولتیپل اسکلروزیس، آرتریت روماتوئید و فشار خون بالا باشید.

در صورتی که دید شما شروع به رنج دادن شما می کند، به موقع با پزشکان قرار ملاقات بگذارید تا ضمن بررسی، از مشکلات احتمالی چشمان خود، بلافاصله مطلع شوید.

۵- سردرد ها و ناراحتی های معمولی، و خشکی چشم را درمان کنید.

ممکن است نزدیک بینی نشانه هایی از قبیل خشکی چشم ها، درد ناشی از سرگیجه، قرمزی و ناراحتی داشته باشد. شما می توانید با استفاده از تجویز پزشک یا قطره چشم بدون نسخه به درمان و کاهش مشکلات چشمی معمولی خود بپردازید.

مقدار زیادی آب بنوشید، اطمینان حاصل کنید که هر روز لنزهایتان را به درستی پاک کنید، قبل از دست زدن به چشم خود، دست های خود را بشویید و برای تمرکز بر روی تصاویر نزدیک، کمتر وقت صرف کنید.

اگر سردرد دارید، لنزهای تماسی یا عینک خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که نیازی به تنظیم آن نیست. سایر داروهای طبیعی سردرد شامل استفاده از روغن اسانس نعناع ، مصرف مکمل منیزیم، تمرین تنفس، مراقبه و داشتن خواب کافی است.

۶- ورزش کنید و از لحاظ جسمی فعال بمانید.

ورزش یکی از بهترین راههای طبیعی برای افزایش جریان خون و کنترل التهاب است که دو عامل مهم برای سلامت چشم هستند.

مطالعه کنید » قند خون پایین

برای خود حداقل ۳۰-۶۰ دقیقه فعالیت روزانه درنظر بگیرید. بچه های خود را تشویق کنید که یا در خارج از خانه بازی کرده و یا به یک تیم ورزشی ملحق شوند.

چیزهای سرگرم کننده بیشتری پیدا کنید که شامل تماشای تلویزیون، کار بر روی کامپیوتر یا استفاده از تلفن شما نباشند. این می تواند شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، باغبانی، رقصیدن، گوش دادن به پادکست ها یا کتاب های صوتی یا حتی آشپزی و تمیز کردن خانه شما باشد.

احتیاط

نزدیک بینی معمولا شرایطی خطرناک یا بسیار جدی برای درمان نیست. به طور معمول این امر به عوارض جدی منجر نمی شود و می تواند به طور موثری با عینک های اصلاح کننده، لنزهای تماسی یا جراحی درمان شود.

اگر دچار بیماری هستید که بینایی شما را در معرض خطر قرار می دهد، اگر متوجه شدید که نشانه های شما بدتر شده است، با پزشک خود مشورت کنید. همیشه هرگونه مشکلات مربوط به بینایی، از جمله آستیگماتیسم، دوربینی، تاری دید ، سوزش، سردرد و دیدن نقاط شناور را به پزشک خود گزارش دهید.

نکات کلیدی در نزدیک بینی شرایط Myopia یک وضعیتی است که سبب نزدیک بینی می شود. تصاویری که دور هستند، تار به نظر می رسد، اما اشیاء نزدیک واضح باقی می مانند.

این حالت زمانی اتفاق می افتد که نور نمی تواند به درستی روی شبکیه متمرکز شود. مشکلات قرنیه و عدسی ممکن است به این امر کمک کند، و جریان خون و گیرنده های عصبی ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد.

درمان های متعارف برای نزدیک بینی عبارتند از استفاده از عینک ها، لنز های تماسی و گاهی اوقات جراحی جهت اصلاح بینایی.

نزدیک بینی می تواند در هنگام تولد و یا در کودکان جوانتر رخ دهد، اما معمولا در سال های نوجوانی یا ۲۰ سالگی رخ می دهد. این در ۲۰ سالگی تثبیت شده است، اما می تواند به سن بالاتر برسد.

ژنتیک، یک رژیم غذایی نامناسب، صرف زمان کمتری در خارج از منزل، فشار چشم، فعالیت بدنی بسیار کم، التهاب و شرایط درمانی پزشکی می تواند به نزدیک بینی کمک کند.

یک رژیم سالم، تمرین و صرف زمان بیشتری در خارج، با سلامت و بینایی بهتر چشم ارتباط دارد.

 ۶ نکته برای افزایش سلامت چشم و کمک به کنترل نزدیک بینی:

۱- خوردن غذاهایی با آنتی اکسیدان بالا، ویتامین A / بتا کاروتن، ویتامین C، ویتامین E، روی، لوتئین و زاکسنتین و روغن های امگا ۳٫

۲- قرار گرفتن در معرض نور خورشید، اما نه خیلی زیاد. پوشیدن عینک آفتابی و عینک محافظ برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش و محافظت از چشم خود در برابر تروما.

۳- انجام ورزش

۴- ترک سیگار برای کاهش التهاب.

۵- محدودیت فشار چشم

۶- درمان چشمهای خشک و هرگونه وضعیت سلامتی اساسی که چشم را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

منبع: دکترسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *