تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

۵۶ نکته اساسی در رابطه با کاهش وزن (۱)

۱- تنظیم اهداف جدید.

حتی اگر ۵ کیلو هم از دست داده باشید، مهم است که اهداف تناسب اندامتان را همانطور که پیشرفت می‌کنید طراحی مجدد کنید ، به یاد داشته باشید که همیشه موفقیت های سالم را جشن بگیرید مانند اینکه به یک نقطه عطف جدید رسیده اید. اعمال ساده برای انگیزه دادن، شگفتی می‌آفریند .


۲- نادیده نگیرید.

به نظر می‌رسد که این روزها همه به تلفن‌های همراه وابسته هستند .
اگر مدام از تلفن استفاده میکنید برای پخش یک موزیک، ارسال پیام کوتاه و یا گفتگو با یک دوست، در زمانی که در باشگاه مشغول تمرین و ورزش هستید. این امر بازدهی تمرین شما را کاهش میدهد.

۳- ایجاد سرگرمی هایی در زندگی

از آنجا که استرس باعث افزایش وزن می‌شود و با تحریک بدن برای خوردن بیشتر(به خصوص مواد غذایی با درصد بالای شکر و چربی)، اطمینان حاصل کنید که برای خودتان، استراحت و سرگرمی آماده کرده اید. و این پاداش، برای این در زندگی شما جایگذاری میشود چونکه انواع فعالیت های سرگرم کننده (مانند رقص، پیاده روی و خرید) جزو فعالیتهای کالری سوز طبیعی بشمار میروند!

۴- غذاهای سالم، به این معنی نیست که شما میتوانید همه آنها را مصرف کنید.

آووکادو، کره بادام زمینی، سیب زمینی شیرین، برنج قهوه ای – این غذاها همه مواد مغذی هستند، اما این بدان معنا نیست که آنها کالری ندارند. شما باید از میزان کالری مواد غذایی، آگاه باشید حتی برای غذاهایی که برای شما مناسب هستند.

۵- شتاب کنید – بسرعت از تمرینات رد بشید.

در واقعیت، این کاملا درست نیست، میتونید میزان زمانی که برای به حداکثر رساندن تلاش‌های خود صرف می‌کنید، کوتاه کنید.
بطور خلاصه اینکه، تمرین‌های قلبی عروقی، فقط در بازه زمانی بالا اثرگذار هستند، که در اینصورت هستش که شما میتونین آثار خوب سوزوندن کالری رو حس کنین.

۶- سیب زمینی رو شیرین کنید.

علاوه بر بدست آوردن مقادیر فراوانی ویتامین A، سیب‌زمینی شیرین شده، یک گزینه عالی برای کاهش وزن است. اونا به افزایش سطح آدیپونکتین، هورمون تنظیم کننده قند خون، در بدن کمک می کنند و دارای امتیاز نسبتا پایین گلیکوزمی می باشند و شاخص اثرپذیری کمی نیزهستند که می‌تونه از کاهش قند خون در بدن جلوگیری کنه.

۷- تمام عضلات سر تا پا رو بکار بگیرید.

اگر شما سعی می کنید که چند کیلو وزن رو از دست بدهید، تقویت روندی تمرین فعلی شما ممکن است تاثیرگذار باشد. و از آنجا که زمان جزو اساسی است، هیچ چیز مانند تحریک و به چالش کشیدن کل بدن، شما را به نتیجه دلخواه نمی‌رساند.

۸- آشپزی کنید.

غذا خوردن گاهی اوقات یک راه خوب برای گذراندن یک شب است، اما از تبدیل شدن آن به یک عادت اجتناب کنید. جز اصلی در بسیاری از رستوران‌ها، کره و روغن اضافی است – به عبارت دیگر چربی. مطالعات چندین باره، رابطه بین میزان غذا خوردن و افزایش وزن بیشتر را نشان داده‌اند. پخت غذا به شما کمک می‌کند که مواد اولیه و حجم آنها را کنترل کنید.

۹- انصراف از تمرین در انتهای روز

در پایان یک روز سخت، گرفتن بهانه و نرفتن به سالن ورزش و تمرین نکردن، کار آسانی است. خود را متعهد نگه دارید و بدانید که انجام ورزش در انتهای روز، یک انتخاب نیست. اجبار است. و صادقانه بگویم، چه کسی بعد از یک روز کاری سخت می‌تواند اندورفین(مسکن‌های طبیعی بدن موادی که از غدد مخاطی و هیپوتالاموس ترشح می‌شوند و اثر اصلی آنها تسکین درد است) تولید کند؟

۱۰- خوردن غذاهایی که با چربی مبارزه می کنند.

از آنجا که هر کالری وارد شده به بدن، شمارش میشود، مطمئن شوید که غذاهایی را بخورید که با چربی (مانند بادام و بلغور جو , همچنین سویا و سیب‌زمینی شیرین) مبارزه می‌کنند . از آجیل های خام نترسید؛ اسیدهای چرب غیر اشباع با چربی شکم مبارزه می کنند، بنابراین مطمئن شوید که آووکادو و آجیل مانند بادام به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

۱۱- همه چیز را با هم ترکیب کنید

مهم است که چیزهایی جدید، با ورزش روزانه و همیشگی خود، ترکیب کنید. این تنوع باعث می‌شود که بدن شما دچار یک روند تکراری و همیشگی نشه و احتمال آنرا کم میکند.


۱۲- زمانی که وزن شما کم شده است، شما نمی‌توانید به روش‌های قدیمی خود برگردید.

شما عادت داشتید یک بسته بزرگ چیپس سیب‌زمینی را با ناهار بخورید، اما وقتی تصمیم گرفتید که وزن کم کنید، آن را با یک سالاد معاوضه کردید. حالا که وزن کم شده، نمیتوانید به عادت سیب زمینی خوردنتان برگردید. وزن از دست دادن یک تغییر در سبک زندگی است، نه چیزی که تا زمانی که به هدفتان برسید انجامش دهید. زمانی که به عادت‌های غذایی قدیمی خود باز می‌گردید، وزن به سرعت به اندازه قبل پیش خواهد رفت. در مصرف نکردن یکسری مواد سختگیری نکنید اما مطمئن شوید که همه چیز به حد اندازه مصرف میشود.

۱۳- سیستم قلبی عروقی قوی، کلید برنده شدن است.

برای بالا بردن متابولیسم، جلسات هوازی شدید ۴۵ دقیقه‌ای را چند بار در هفته انجام دهید. مطالعه‌ای که در ژورنال پزشکی در ورزش انجام شد نشان داد که یک جلسه هوازی شدید می‌تواند منجر به کاهش ۱۹۰ کالری بیشتر در ورزش شود. در حالی که تحقیقات هنوز در مورد چیزی که این افزایش در کالری را تولید می‌کند، حتمی نیست، اما اغلب داده‌ها به سمت اثرات بعد از چربی سوزی جلب می‌شوند، که در آن یک دوره از فعالیت شدید باعث بالا رفتن متابولیسم بدن می‌شود. پس تا میتوانید ورزشهای هوازی را نیز انجام دهید. مانند: تردمیل، دوچرخه، تمرینات با شدتهای مختلف و …

۱۴- در آغاز روز ورزش کنید.

پیدا کردن زمان دقیق برای انجام تمرینات در طول روز اصلا مهم نیست، اما اگر شما تمایل دارید فشار بیشتری هنگام سوختن کالری به بدن وارد کنید، سعی کنید ورزش را در صبح انجام دهید. مطالعات نشان داده اند افرادی که در صبح تمرین می کنند قوی تر از افرادی هستند که در ساعات دیگر روز ورزش می کنند.

۱۵- به طبیعت برگردید.

با میوه ها دمخور شوید، این درسته! میوه های رسیده مانند آلو، هلو و گیلاس حاوی مواد طبیعی هستند که از چاقی جلوگیری می کنند. اونا عالین، درسته؟ بله. مزایای دیگر اونا اینه که از شما در برابر دیابت محافظت می کنند و به عنوان عامل ضد التهابی عمل می کنند. متخصص تغذیه خانم سینتیا ساس توصیه می کند که میوه به تنهایی و در حالت خام و طبیعی مصرف شود.

در پست های بعدی، به ادامه این نکات میپردازیم.

منبع: ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *