تغذیه و تناسب اندامورزش

با توجه به فرم بدنی تان لباس ورزشی بپوشید

بهترین حالت برای انتخاب لباس ورزشی مناسب، در نظر گرفتنِ فرم بدنی است؛‌ زیرا با پوشیدن لباس متناسب با بدنتان، انگیزه و اعتمادبه‌نفس شما چند برابر خواهد شد. شاید این اتفاق برای شما هم پیش آمده که وقتی وارد باشگاه می‌شوید، در حالی‌که آینه‌ها از هرطرف شما را محاصره کرده‌اند، دورتان نیز پر از خانم‌های مانکن و خوش استایل است. در همان لحظه شاید حس کنید مسیر را اشتباه آمده‌اید، اما مقاومت کنید و همان‌جا بمانید؛ شما می‌توانید با انتخاب لباس درست اعتمادبه‌نفستان را بالا ببرید و برای رسیدن به اندام ایده‌آل خود تلاش کنید. گروه فیتامین در ادامه این مطلب، نکاتی را برای انتخاب لباس مناسب با فرم بدنی، به شما آموزش خواهد داد تا اندامتان را به بهترین شکل نشان دهد.

فرم بدنی ما چگونه است؟

اولین مرحله برای انتخاب لباس براساس فرم بدن، مشخص‌نمودنِ فرم بدنی است. منظور از فرم بدن، قد و وزن یا همان چاقی و لاغری شما نیست؛ بلکه منظور، شکل کلی بدن است. به‌طور کلی، فرم بدن دارای ۵ نوع متفاوت است: فرم گلابی یا مثلثی، سیب یا دایره‌ای، مثلث معکوس، ساعت شنی و مستطیل شکل

برای آگاهی از فرم بدنی خود، باید جلوی آینه بایستید و کاملاً صادقانه، از بدن خودتان ارزیابی کلی داشته باشید؛ سپس با استفاده از راهنمایی‌هایی که در ادامه ارائه می‌شود، لباس مناسب با فرم بدنی‌تان را انتخاب کنید.

فرم مثلث شکل

مشخصات بدنی: افراد دارای این نوع فرم بدنی، دارای قفسه سینه باریک و شانه‌های کم‌عرض بوده و زمانی‌که به دور کمر می‌رسیم، عرض آن بیشتر شده و کمر پهن‌تری دارند.

بلوز ورزشی: بلوز ورزشی مناسب برای این فرم بدنی، یقه زیپ‌دار با طرح‌های شلوغ است.

شلوار ورزشی: شلواری که انتخاب می‌کنید سه ویژگی مهم باید داشته باشد: اندازه شما باشد؛ فرم بدنتان را زیباتر نشان دهد؛ برای هر موقعیتی مناسب باشد. شلوارهایی با کمر پهن و دمپاگشاد، گزینه مناسب‌تری برای فرم بدنی مثلث شکل به‌شمار می‌روند؛ زیرا راحت‌تر می‌توان حرکات ورزشی را انجام داد.

فرم بدنی دایره‌ای

مشخصات بدنی: وزن این افراد، بیشتر در قسمت بالاتنه است و در ناحیه پایین‌تنه، بدنشان باریک‌تر می‌شود. به صورت کلی می‌توان گفت که شانه‌ها و شکم آن‌ها، از قسمت‌های دیگر بدنشان عریض‌تر است.

لباس ورزشی: بهتر است به‌دنبال لباس راحتی و ساده‌ای باشید که برجستگیِ شکمتان را نشان ندهد.

شلوار ورزشی: بهتر است شلوارتان را رنگ روشن و جذب انتخاب کنید تا زیبایی پایین‌تنه شما توجه‌ها را به خود جلب کند و فرم بدنی‌تان را زیباتر نشان دهد.

فرم بدنی مثلث معکوس

مشخصات بدنی: افرادی‌که بدنشان به شکل مثلث معکوس است، دارای بالاتنه بزرگ و جثه درشتی هستند.

لباس ورزشی: بهتر است این افراد، لباس‌های آستین کوتاه بپوشند تا به شانه‌هایشان فرم دهد. لباسی که انتخاب می‌کنند باید کمی بلند با یقه گرد باشد تا گردن باریک و بلندشان را به‌خوبی نشان دهد.

شلوار ورزشی: با انتخاب شلوار فیت بدن و استفاده از کمربند ساده و رنگی، کمرتان را خوش‌فرم‌تر از همیشه نشان دهید.

منبع: فیتامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *