داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

آشنایی با خواص روغن پامچال

روغن پامچال برای برقراری تعادل سطح هورمون، درمان نشانه های یائسگی و تسکین درد زایمان بهترین گزینه است. این روغن اگر به طور مرتب استفاده شود، طیف وسیعی از مزایای سلامتی برای، بدن، پوست و مو را فراهم می کند. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا به تاثیر این روغن شگفت آور پی ببرید. با عطارباشی همراه باشید.

روغن پامچال

روغن پامچال چیست؟

گل پامچال یک گیاه کوچک بوده که در فصل بهار و تابستان گل های زرد زیبایی را تولید می کند. روغن پامچال با فشار دادن دانه های گیاه استخراج می شود. این روغن به خاطر اثرات القاء آن و نیز از بین بردن علائم PMS مانند، درد سینه، سر درد، نفخ، آکنه و غیره … شناخته شده است. این گیاه به طور گسترده ای در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی به عنوان یکی از مواد اصلی در صابون و شامپو استفاده می شود.

این روغن چقدر امن است؟

روغن گل پامچال معمولا برای افرادی که در کوتاه مدت و در دوز توصیه شده از آن استفاده می کنند بی خطر است. پیامد های کوتاه مدت آن عبارت اند از: حالت تهوع، سردرد و اسهال. اگر این علائم را تجربه کنید، به این معنی است که دوز مصرفی شما خیلی زیاد است. بهترین ایده این است که یک آزمایش کوتاه روی بازوی خود انجام دهید تا ببینید پوست شما به آن حساسیت دارد یا خیر.

اگر در عرض ۱ تا ۲ ساعت، احساس سوزش، قرمزی یا جوش زدن را تجربه نکردید، می توانید از آن بر روی بدن یا صورت خود استفاده کنید.

خواص روغن پامچال

از تنظیم نوسانات خلق و خوی شما برای کنترل سطح قند خون گرفته تا موارد دیگر، مزایای روغن پامچال بسیار زیاد هستند.

علائم پیشاقاعدگی و یائسگی را درمان می کند

زنان از سال ها قبل برای بهبود شرایط عدم توازن هورمونی خود، از روغن پاچال استفاده می کردند و این یک مورد بسیار مهم بوده و هست. مطالعات انجام شده نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا۶ باعث درمان علائم یائسگی و پیش از قاعدگی می شوند.

تسکین درد زایمان

  اگر از تاریخ فارغ شدن شما گذشته است، راه های مختلفی برای تسکین درد زایمان وجود دارد. یکی از بهترین روش ها استفاده از روغن پامچال است. مکمل های آن می توانند به صورت خوراکی یا بعد از هفته ۳۷ ام بارداری درون واژن تزریق شوند. مطالعات نشان می دهند که این روغن می تواند به در زایمان التیام ببخشد.

باروری را بهبود می بخشد

روغن پامچال منجر به افزایش کیفیت مخاط گردنه رحم می شود که باعث می شود زمینه بسیار مناسبی را برای اسپرم ایجاد کند. این امر حرکت آزاد اسپرم را از طریق دهانه رحم آسان می کند. هنگامی که یک زن به اندازه کافی مخاط یا مایع سرویکال تولید نمی کند، تحریک اسپرم محدود می شود، و این امر باعث می شود تا شانس تخمک گذاری کاهش بیابد.

دیابت را کنترل می کند

روغن پامچال با جلوگیری از علائم و عوارض مشترک آن به افراد مبتلا به دیابت کمک می کند. GLA موجود در این روغن، باعث کاهش درد عصب و جلوگیری از آسیب های عصبی می شود که بی خوابی و احساس سوزن سوزن شدن را به دنبال دارند.  این موارد در بیماران دیابتی بسیار به چشم می خورند. مطالعه ای بر روی موش های صحرایی دیابتی انجام شد تا تاثیرات روغن پامچال را بر هدایت عصبی بررسی آن ها کنند. نتیجه این شد که روغن به سرعت نقص هدایت عصبی را تغییر شکل داده است. همچنین به عنوان یک وازودیلاتور عمل می کند، بنابراین به کاهش فشار خون کمک می کند.

کمک به پوکی استخوان

استفاده از روغن پامچال به طور مرتب کمک می کند تا خطر شکستگی از مبتلا شدن به پوکی استخوان  کاهش بیابید. این روغن باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود و استخوان های شما را قوی تر و سالم تر می کند. برخی مطالعات ثابت کرده اند که وجود GLA در روغن، آن را برای درمان پوکی استخوان به عاملی بسیار موثر تبدیل می کند.

کمک به کاهش وزن

از آنجایی که برخی از مطالعات نشان داده اند که روغن پامچال برای کنترل چاقی بسیار مفید است، مطالعات دیگری نیز حاکی از آن هستند که هیچ مزیت قابل توجهی از این روغن برای کاهش وزن وجود ندارد.  یک مطالعه دو سو بر روی ۱۰۰ نفر از زنان که اضافه وزن داشتند برای تعیین مزایای روغن پامچال در مقایسه با یک دارو انجام شد. این مطالعه هیچ تفاوت معناداری میان روغن و دارو به دست نیاورده است.

سایر خواص روغن پامچال

  • کمک به کاهش وزن
  • به بهبود سلامت قلب کمک می کند
منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *