داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

آکنه هورمونی را با روش های خانگی درمان کنید

آکنه هورمونی زمانی اتفاق می‌افتد که سطوح هورمون‌ها در بدن دچار نوساناتی می‌شوند. در اغلب موارد، آکنه هورمونی با بلوغ ارتباط دارد، دورانی که بدن تغییرات هورمونی بسیاری را تجربه می‌کند. اما این نوع آکنه می‌تواند در هر سن‌وسالی رخ دهد، به ویژه در زنانی که نوسانات هورمونی را در دوران قاعدگی، بارداری و یائسگی تجربه می‌کنند. در این مطلب به معرفی چند روش موثر برای درمان آکنه هورمونی می‌پردازیم. با عطارباشی همراه باشید.

آکنه هورمونی

مراقبت خوب از پوست

موثرترین روش برای مقابله با آکنه هورمونی توجه داشتن به پوست و مراقبت از آن است. بک روتینِ مناسب برای مراقبت از پوست کمک می‌کند تا پوست سالم مانده و از بروز آکنه هورمونی جلوگیری شود.

  • همیشه صورت‌تان را تمیز نگه دارید.
  • هفته‌ای یکبار پوست‌تان را لایه‌برداری کنید.
  • محصولات باکیفیت و مناسب را برای پوست‌تان انتخاب کنید.
  • جوش‌ها و آکنه را نترکانید، زیرا خطر بروز عفونت و زخم‌های دائمی را افزایش می‌دهند.

کمپرس گرم

گذاشتن یک کمپرس گرم بر روی پوست می‌تواند به درمان آکنه هورمونی کمک کند. گرمای کمپرس گردش خون را تحریک کرده و به از بین بردن باکتری‌ها و چرک موجود در منافذ پوست کمک می‌کند. این کار سبب می‌شود تا روندن بهبودی سرعت یافته و درد ناشی از آکنه کمتر شود.

روغن درخت چای

این روغن به کاهش التهاب ناشی از آکنه کمک می‌کند. این روغن گیاهی همچنین برای پاکسازی عمیق، نفوذ به پوست و باز کردن منفاذ بسته‌شده و کمک به روند بهبودی مفید است.

۲ یا ۳ قطره از روغن درخت چای را درون ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل بریزید. یک توپ پنبه‌ای را به این ترکیب آغشته کرده و روی ناحیۀ مورد نظر بمالید. اجازه دهید روغن برای ۱۰ دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس پوست را با آب ولرم بشویید. در نهایت یک مرطوب‌کنندۀ سبک بر روی پوست بمالید. این روش را روزی ۳ مرتبه تکرار کنید.

نکته: حتما در ابتدا مقدار کمی از روغن را بر روی پوست بمالید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

چای سبز

چای سبز به کاهش التهاب در بدن کمک کرده و برای درمان آکنه هورمونی مفید می‌باشد. آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی موجود در چای سبز به سالم نگه داشتن و درخشان کردن پوست کمک می‌کنند.

روزی چند فنجان چای سبز بنوشید تا از بروز آکنه جلوگیری کنید.

زردچوبه

برای خلاص شدن از شر مشکلات آزاردهندۀ پوستی، می‌توانید از زردچوبه استفاده کنید. ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه یک عامل ضدالتهابی است که به طور طبیعی التهاب و درد را کاهش داده و همچنین به‌عنوان یک ضدعفونی‌کنندۀ طبیعی می‌تواند با عفونت مبارزه کند.

نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه را درون یک لیوان شیر گرم ریخته و روزی دو مرتبه بنوشید.

سایر روش‌های موثر برای درمان آکنه هورمونی:

  • مدیریت استرس
  • اسیدهای آلفا هیدروکسی
  • تغییرات رژیمی
منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *