داروهای گیاهیشربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

چای سرکه سیب وفواید آن برای سلامتی

چای سرکه سیب از ترکیب سرکه سیب با آب داغ تهیه می‌شود. این سرکه از قوی‌ترین انواع سرکه بوده که با تخمیر قندهای طبیعیِ موجود در سیب‌ها بدست می‌آید. از سرکه سیب که بسیار محبوب هم می‌باشد، در بسیاری از نسخه‌های درمانی خانگی برای رفع مشکلات و عارضه‌های مختلف استفاده می‌کنند. در این مطلب به بررسی فواید چای سرکه سیب و طرز تهیه آن می‌پردازیم. با عطارباشی همراه باشید.

چای سرکه سیب

سیستم ایمنی بدن

استیک اسید موجود در چای سرکه سیب باعث می‌شود تا محیط بدن اسیدی شود. در چنین محیطی اغلب باکتری‌ها زنده نمی‌مانند و از بین می‌روند. این چای همچنین سوخت‌وساز بدن را افزایش داده و قند خون را در سطح مناسبی نگه می‌دارد.

کاهش وزن

چای سرکه سیب بعلت توانایی‌اش در سرکوب کردن اشتها شهرت دارد. مصرف این چای می‌تواند از پرخوری و خوردن هله‌هوله جلوگیری کرده و در نهایت به کاهش وزن کمک کند.

مسمومیت

این چای می‌تواند دفعات ادرار کردن را افزایش دهد که در نتیجه برای دفع سموم و مواد زائد بدن مفید است. استیک اسید نیز به عملکرد و سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند.

گلودرد

این چای دارای خاصیت ضدالتهابی است که برای حفظ سلامت دستگاه تنفسی مفید می‌باشد. طبیعت ضدباکتریایی چای سرکه سیب به از بین بردن عفونت‌ها نیز کمک شایانی می‌کند.

طرز تهیه چای سرکه سیب

  1. ۲ فنجان آب را درون یک قابلمه به جوش آورید.
  2. ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را به آب داغ اضافه کنید.
  3. می‌توانید برای طعمی بهتر ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو، عسل یا دارچین نیز به این چای اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *