داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

خواص کاهوی وحشی

نام علمی گیاه کاهوی وحشی Lactuca virosa می‌باشد. این گیاه بومیِ اروپای مرکزی و آسیای شمالی است و امروزه به شمال آمریکا و سایر مناطق اروپا نیز راه پیدا کرده است. برای مصرف این گیاه می‌توانید از چای کاهوی وحشی استفاده کنید که از برگ‌های خشک‌شدۀ کاهوی وحشی تهیه می‌شود. این برگ‌ها خواص آرام‌بخش دارند.

کاهوی وحشی

خواص کاهوی وحشی

بهترین فواید این گیاه شامل توانایی آن در کاهش درد، کاهش اضطراب، از بین بردن ناراحتی‌های تنفسی و… می‌باشد. برگ‌های کاهوی وحشی حاوی ترکیب خاصی از تریترپن‌ها، اسیدهای فرار و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این ترکیبات می‌توانند بر روی سیستم هورمونی اثر گذاشته و خواص ضدالتهابی را به بدن منتقل کنند. بسیاری از مردم چای کاهـوی وحشی را شب قبل از خوابیدن مصرف می‌کنند تا خوابی بدون وقفه و راحت داشته باشند و یا با علائم بی خوابی مقابله کنند.

طرز تهیه چای کاهوی وحشی

می‌توانید این چای را به راحتی در منزل تهیه کنید:

  1. ۱ قاشق چای‌خوری از برگ‌های خشک‌شدۀ کاهـوی وحشی را درون یک قوری چای بریزید.
  2. ۲ فنجان آب را درون یک قابلمه جوش آورید.
  3. آب را بر روی برگ‌ها ریخته و بگذارید برای ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دَم بکشد. (هرچه بیشتر دَم بکشد، چای قوی‌تر خواهد بود)
  4. چای را از صافی گذرانده و داغ سرو کنید.

هشدار

اثرات آرام‌بخش قویِ این گیاه باعث شده‌اند تا بسیاری از مردم از این گیاه سوءاستفاده کنند. اگر چای کاهـوی وحشی با غلظت بالایی مصرف شود، می‌تواند باعث مسمومیت و عوارض جانبی مختلفی نظیر حالت تهوع و استفراغ گردد. برای بهره‌مند شدن از فواید این چای باید آن را حداکثر روزی ۱ یا ۲ فنجان میل کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *