موادغذایی چربی سوز

آشنایی با بهترین موادغذایی چربی سوز

مقاله در یک نگاه

در کنار کنترل استرس، خواب کافی و ورزش، مواد غذایی چربی سوز نیز می توانند به کاهش وزن شما کنند. این مواد غذایی شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارند و متابولیسم بدن شما را افزایش می دهند. برخی از آنها عبارتند از آب لیمو، دارچین، زردچوبه، فلفل قرمز و بذر کتان.

اجازه دهید واقع گرا باشیم. گفته می شود هیچ سوپر فود و غذای معجزه آسایی وجود ندارد. اما در کنار کنترل استرس، خواب کافی و ورزش،مواد غذایی چربی سوز نیز می توانند به کاهش وزن شما کنند. این مواد غذایی چربی سوز اشتهای شما را کنترل می کنند، التهاب بدن شما را کاهش و متابولیسم شما را افزایش می دهند. به علاوه شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارند. در ادامه ی مقاله با این مواد غذایی چربی سوز بیشتر آشنا خواهید شد.

آب لیمو

حتما در مورد مصرف آب و آب لیمو در هنگام صبح برای بهبود هضم شنیده اید. برای این کار تنها به چند قاشق غذاخوری آب لیمو و مقداری آب نیاز دارید. مصرف این دو با هم پیش از وعده های غذایی و یا در طول آن به کاهش دریافت قند از غذاها کمک می کند. مطالعه بر روی موش ها نشان داده است که پلی فنول های موجود در لیمو، وزن بدن را کاهش می دهند و از تجمع چربی ها در بدن جلوگیری می کنند.

دارچین

دارچین، سطح گلوکز و سرعت خالی شدن معده را کاهش می دهد، در نتیجه شما را به مدت بیشتری سیر نگه می دارد. یکی از مطالعات نشان داده است که دارچین، تعادل گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ و پیش دیابت برقرار و آن را به یکی از بهترین مواد غذایی چربی سوز تبدیل می کند. یک و نیم قاشق چایخوری در روز کافیست. سعی کنید از دارچین تازه استفاده کنید، چرا که پلی فنول ها و مواد فعال آن در طول زمان کاهش می یابد.

فلفل قرمز

فلفل قرمز به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید و احساس سیری بیشتری داشته باشید. طبق مطالعات، کپسایسین موجود در فلفل قرمز، میزان متابولیسم و چربی سوزی را افزایش می دهد. سعی کنید وعده های خود را با فلفل قرمز نوش جان کنید.

زردچوبه

زردچوبه نیز یکی از بهترین مواد غذایی چربی سوز محسوب می شود. طبق مطالعات، مواد فعال موجود در آن از چاقی جلوگیری و بسیاری از بیماری ها را درمان می کند. اگر به طور منظم از زردچوبه استفاده نمی کنید، اما می خواهید فواید ضد التهابی آن را به حداکثر برسانید، می توانید مکمل های آن را مصرف کنید.

بذر کتان

بذر کتان تازه آسیاب شده یکی از منابع امگا ۳ آلفا لینولئیک اسید است که التهاب را کاهش داده و هورمون ها را متعادل می کند. طبق مطالعات، افزودن بذر کتان به یک رژیم غذایی کاهش وزن منجر به کاهش التهاب می شود. فیبرهای موجود در آن نیز برای کاهش وزن بسیار مفید هستند. همواره از بذر کتان کامل و ارگانیک استفاده کنید.

منبع: برنافیت

نویسنده مطلب:




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *