سلامتیسلامتی آقایاننکات سلامتی

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین E در مردان

مطالعه ای جدید مشخص کرد که مصرف بیش از حد ویتامین E در مردان باعث افزایش خطرابتلا به سرطان پروستات می شود.

مردانی که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، روزانه ۴۰۰ ( IU ) واحد ویتامین E مصرف می کردند، در حالیکه برای مردان بالغ روزانه میزان ۲۲.۴ IU) ) ویتامین E کافیست.نتایج تحقیقات نشان داد که احتمال ابتلا به سرطان پروستات در این افراد ۱۷ درصد بیشتر از سایرین است.

مطالعه ای که در سال ۲۰۰۱ آغاز شد، در نظر داشت که تاثیر مصرف مکمل های ویتامین E یا سلنیوم را در رابطه با سرطان پروستات بررسی کند. بر اساس یافته های اولیه ی محققان در سال ۲۰۰۸، معلوم شد که این مکمل ها خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش نمی دهند و حتی مصرف ویتامین E ممکن است اثر متفاوتی داشته باشد.

آیا این به این معنی است که مردان باید مصرف ویتامین E را قطع کنند؟

دکتر اریک کلاین، متخصص ارولوژی در کلینیک کلیولند، معتقد است که هر کسی باید خودش تصمیم بگیرد که آیا مکمل های ویتامین E را مصرف کند یا نه؟ طبق گفته های او هیچ شواهدی که نشان دهد مصرف ویتامین E فایده ای برای سلامتی دارد موجود نیست. مطالعاتی که تا به امروز انجام شده اند نشان می دهند که مصرف ویتامین E خطر ابتلا به حملات قلبی، سکته مغزی، سرطان روده بزرگ، سرطان ریه و یا خطر کلی مرگ را طی یک دوره مشخص کاهش نمی دهد.

کلین گفت:ویتامین ها بی خطر نیستند آنها خیلی خوب نیستند،و می توانند مضر باشند. علاوه بر این، دوزهای بالای بتا کاروتن منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه و دوزهای بالای فولات سبب خطر پولیپ های روده بزرگ می شوند.

منبع: سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *