تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

پیاده روی چه تاثیری بر کاهش وزن دارد؟

بسیاری از کارشناسان سلامت و لاغری پیاده روی تند را برای کاهش وزن پیشنهاد می‌کنند. اما روزانه چقدر باید پیاده روی کرد و چه نکاتی را در این حین باید رعایت کرد؟ تاثیر پیاده روی بر لاغری به چه میزان است؟

برای پیاده روی روزانه چقدر زمان لازم است؟

برای اینکه بتوانید از طریق پیاده روی وزنتان را کاهش دهید لازم است که روزانه تقریبا ۳۰ تا ۹۰ دقیقه پیاده روی کنید. می‌توانید بعضی روزها کمتر و بعضی روزها بیشتر پیاده روی کنید اما لازم است در طول هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه پیاده روی کنید.

برای اینکه به بدنتان فشار وارد نشود می‌توانید پیاده رویتان را به بخش‌های ده دقیقه‌ای تقسیم کنید. قبل از پیاده روی حتما بدنتان را گرم کنید. بعد از گرم کردن بدن وقتی به مدت ۳۰ دقیقه بی‌وقفه پیاده روی تند کنید چربی بیشتری می‌سوزانید ولی اگر روزهای اولی است که این کار را شروع کرده‌اید زمان‌های کوتاه‌تری این کار را کنید و به صورت تدریجی آن را افزایش دهید. حتی می‌توانید برای شروع یک روز در میان این کار را انجام دهید و کم کم زمان آن را زیاد کنید.

تاثیر پیاده روی بر لاغری

تاثیر پیاده روی بر لاغری

حتما برایتان جالب است که بدانید تاثیر پیاده روی بر لاغری تا چه حد است؟ در یک پیاده روی تند ۳۰ دقیقه‌ای شما بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ کالری و در ۶۰ دقیقه ۲۰۰ تا ۶۰۰ کالری از دست خواهید داد که این میزان کالری بستگی به وزن شما دارد. اگر ۳۰ دقیقه بدون وقفه پیاده روی کنید کالری‌ای که می‌سوزانید از بخش چربی ذخیره شده در بدنتان است.

در ۳۰ دقیقه‌ی اول ورزش، بدن شما قندی که در بدنتان ذخیره شده بود به عنوان سوخت مصرف می‌کند و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه مصرف آن بیشتر می‌شود و بدن برای اینکه بتواند این روند را ادامه دهد چربی‌ها را از سلول‌های چربی آزاد می‌کند و آن‌ها را به عنوان سوخت مصرف می‌کند و این همان اتفاقی است که برای آن در تلاش هستید و می‌خواهید از شرشان راحت شوید و همین مساله باعث می‌شود که روی کارتان تمرکز داشته باشید و با پشتکار بیشتری آن را ادامه دهید و بدون توقف بیشتر از ۳۰ دقیقه تند راه بروید.

برای اینکه هفته‌ای بین هزار تا سه هزار کالری بسوزانید و متابولیسم‌تان بهتر شود لازم است که بیشتر روزهای هفته حداقل ۳۰ دقیقه راه بروید.

در حین پیاده روی چه تمریناتی انجام دهیم؟

بعد از اینکه ضربان قلبتان تا ۵۰ الی ۷۰ درصد افزایش پیدا کرد ۳۰تا ۶۰ دقیقه بین راه رفتنتان تمرین انجام دهید و  به کاهش وزنتان کمک کنید.

در ابتدای راه رفتن  تا حدود ۱۰ دقیقه آرام راه روید.

میان راه بایستید و چند نرمش و تمرین کششی و انعطافی انجام دهید.

بعد از اینکه ضربان قلبتان به آن حدی که گفتیم رسید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بدون وقفه با سرعت راه بروید.

در این میان به مدت ۵ دقیقه سرعتتان را کم کنید و اجازه دهید بدنتان خنک شود.

در آخر، پیاده رویتان را با چند حرکت کششی ملایم خاتمه دهید.

برای پیاده روی‌های طولانی‌تر، وقتی ضربان قلب‌تان به‌انداز‌ه‌ی مورد نظرتان رسید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه،‌ کمی از سرعت پیاده روی‌‌تان بکاهید تا بتوانید با سرعتی که راحت هستید۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه‌ی دیگر راه بروید.

با رعایت نکاتی مانند وضعیت صحیح بدن، فُرم صحیح راه رفتن و استفاده از تمرینات حین راه رفتن فشار را بیشتر کنید و از پیاده روی ۳۰ دقیقه‌ای‌تان بیشترین بهره را ببرید.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *