تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزنورزش

دستورالعمل مناسب پیاده روی برای چربی سوزی

متخصصان توصیه می کنند که هر فرد بطور روزانه ۳۰ الی ۹۰ دقیقه پیاده روی کند تا علاوه بر حفظ سلامتی بدن و نشاط روحی ، از بروز اضافه وزن جلوگیری شود . زمان پیاده روی برخی افراد شاید به بازه های کوتاه تر تقسیم شود ولی باید در نظر داشت که اگر بعد از گرم کردن بدن به مدت ۳۰ دقیقه تندتر و بی‌وقفه پیاده روی کنید ، چربی بیشتری می‌سوزانید . اگر پیاده روی را تازه شروع کرده‌اید، اوایل کار زمان‌های کوتاه‌تری پیاده روی کنید و سپس بطور تدریجی و پیوسته این زمان را افزایش بدهید. شاید هم بهتر باشد در آغاز، یک روز در میان پیاده روی‌ کنید و هربار به زمان پیاده روی خود بیفزایید .

برای انتخاب بهترین زمان برای انجام ورزش پیاده روی ، باید درنظر داشت که هر فرد دارای استعداد های بدنی خاص خود است ولی بصورت کلی میتوان گفت وقتی صبح‌ها ورزش می‌کنید بدن شما تمایل بیشتری برای چربی سوزی دارد . دلیل اول اینست که پایین بودن سطح قند خون ، بدن را مجبور می‌کند به دنبال منابع دیگری برای تأمین انرژی بگردد ، بنابراین از ذخایر چربی به‌عنوان سوخت استفاده می‌کند و دلیل دوم اینکه میزان هورمون‌هایی که چربی سوزی را تسریع می‌کنند در اوایل روز (صبح‌) بالاتر است . همچنین نتایج تحقیقات نشان داده است کسانی که صبح‌ها ورزش می‌کنند ، تمایل بیشتری به پیگیری تمرینات‌شان دارند و بهتر می‌توانند به برنامه‌ی ورزشی خود پایبند بمانند و برای مدت طولانی آن را ادامه‌ دهند .

زمان مناسب پیاده روی برای چربی سوزی بیشتر

توصیه ما اینست که ابتدا به مدت ده دقیقه پیاده روی کرده و سپس سعی کنید ۵ دقیقه هم دوی آهسته انجام دهید در غیر اینصورت میتوانید بجای دو ، زمان پیاده روی خود را افزایش دهید . اگر با معده‌ی خالی ورزش کردید و احساس خستگی یا ضعف داشتید ، اول صبحانه بخورید و بعد ورزش کنید . سعی کنید استعداد بدنی خود را درک کرده و قند خون‌ خود را با غذا کنترل نمایید .
به گفته متخصصان ، مقدار کالری که بدن در پیاده روی می سوزاند بستگی به وزن و سرعت پیاده روی دارد . افرادی که وزن بیشتری دارند کالری بیشتری را هم می سوزانند به دلیل اینکه انرژی بیشتری احتیاج دارند تا بتوانند خود را حرکت دهند . در پیاده روی شما کالری کمتری نسبت به دویدن میسوزانید . هر چند که پیاده روی برای سلامتی قلب و فشار خون و عضلات بسیار مفید است اما دویدن ورزشی است که سوخت و ساز بدن را بالا برده و در تناسب و لاغری پاها و عضلات ران و باسن بسیار موثر است . پس زمان را از دست ندهید و با انتخاب کفش مناسب پیاده روی ، از همین امروز پیاده روی را شروع کنید .

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *