آشپزیساندویج و پیتزا

دستور تهیه سمبوسه تن ماهی پیش غذایی خوشمزه و شیک

سمبوسه یک پیش غذای محبوب است که به شیوه های متعدد امکان تهیه‌اش وجود دارد. در این بخش از آشپزی مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم طرز تهیه سمبوسه تن ماهی را به شما عزیزان آموزش دهیم. مقدار مواد اولیه ذکر شده در ایم مطلب برای ۱۰ نفر مناسب می‌باشد. با ما همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه سمبوسه تن ماهی

  1. خمیر نان به مقدار لازم
  2. کنسرو تن ماهی یک عدد
  3. سوسیس خرد شده ۵ الی ۶ عدد
  4. گوجه فرنگی ریز خرد شده دو عدد
  5. فلفل دلمه ای ریز خرد شده به مقدار لازم
  6. پیاز خرد شده یک عدد
  7. روغن زیتون به مقدار لازم
  8. لیمو ترش یک برش کوچک
  9. پیازچه ریز خرد شده به مقدار لازم
  10. نمک به مقدار لازم
  11. فلفل سیاه پودر شده: به مقدار لازم
  12. فلفل قرمز پودر شده: به مقدار لازم
  13. زرده تخم مرغ یک عدد
  14. شیر ۲ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه سمبوسه تن ماهی

روغن زیتون را در ظرف مناسبی روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس پیاز و سوسیس خرد شده را در روغن تفت دهید. بعداز آن گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای ریز خرد شده را اضافه نموده و تفت دهید. نمک و فلفل بزنید. مواد را حدود ۵ دقیقه تفت دهید. پیازچه ریز خرد شده، تن ماهی و آب لیمو ترش را اضافه نموده و ظرف را از روی حرارت بردارید. در مرحله بعد خمیر نان را روی سطح کار پهن کنید.

دایره‌هایی به قطر ۱۰ سانتیمتر از خمیر قالب بزنید و حدود دو قاشق چای خوری از ترکیب تن ماهی را وسط هر برش خمیر قرار دهید و خمیر را به شکل هلال کنید، انگشتان خود را با آب خیس نموده و لبه های خمیر را محکم کنید. رویه تخم مرغ و شیر را با هم ترکیب نمایید و با برس روی سمبوسه ها بمالید. آنها را در سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی بچینید و تقریبا پانزده دقیقه در فر از پیش گرم شده با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۴۰۰ درجه فارنهایت) قرار دهید تا طلایی و برشته شوند. بعد از خنک شدن می‌توانید نوش جان کنید

منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *