داروهای گیاهیشربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

آشنایی با خواص شگفت انگیز چای نعناع

۵ خاصیت شگفت انگیز چای نعناع : چای نعناع یک نوشیدنی مفید است . نوشیدن آن یک روش خوب برای تقویت کلی سلامت در شما است به طوری که توانایی هضم را بهبود بخشیده، باعث کاهش درد شده و التهاب را از بین می‌برد. این نوشیدنی خوشمزه بدن و ذهن را ریلکس می‌کند، بوی بد دهان و تنفس را درمان می‌کند، در کاهش وزن کمک می‌کند و سطح سیستم ایمنی را افزایش می‌دهد . تأثیر آن بر سیستم گوارش قابل توجه است و عنصر پایه نعناع در این چای شاید ارزشمندتر از ساختار آلی آن باشد . در این بخش از مجله اینترنتی بیرکلیک قصد داریم  با ۵ خاصیت شگفت انگیز چای نعناع و طرز تهیه دمنوش آن بیشتر آشنا بشویم . همراه ما باشید .

چای نعناع چیست ؟

5 خاصیت شگفت انگیز چای نعناع و طرز تهیه دمنوش آن
چای نعنا یک دم‌نوش ساخته شده از برگ نعناع است و به عنوان چای مصرف می‌شود. هنگامی که برگ‌های نعناع جوشانده می‌شوند، یک چای دونفره درست می‌شود . این ماده بدون کافئین است، بنابراین افرادی که از الگوهای حساس بودن در خواب رنج می‌برند این چای قبل از خوابیدن برای آن‌ها آرامش بخش است . نام علمی نعناع Mentha Piperita است و در واقع یک گونه بین نعناع آبی و نعناع است . این گیاه بومی اروپا است، اما طیف گسترده‌ای از کاربردهای آن، نعناع را یک کالای جهانی ساخته است. چای نعناع نیز به طور مشابه در سراسر جهان استفاده می‌شود . روغن نعناع نوعی از درمان دارویی است که مخصوصاً برای سندرم روده تحریک پذیر (IBS)به کار می‌رود. طعم نعناع برای بسیاری از مردم بسیار جذاب است و چای این گیاه یکی از محبوب‌ترین گونه‌های چای در جهان است.

۵ خاصیت شگفت انگیز چای نعنا

5 خاصیت شگفت انگیز چای نعناع و طرز تهیه دمنوش آن۱ – کاهش تب

هنگامی که ما به تأثیر تند و خنک کننده نعناع فکر می‌کنیم، ما همیشه به یک فنجان چای داغ فکر نمی‌کنیم. با این حال، چای نعناع، نعناع را به عنوان یک ترکیب اصلی دارد، بنابراین نوشیدن این چای می‌تواند موجب تعرق بیرونی شود، در حالی که از درون بدن شما را خنک می‌کند. این نوشیدنی اساساً می‌تواند تب را کاهش دهد و التهاب و ناراحتی مرتبط با آن را نیز کاهش دهد.

۲ – بهبود فرآیند هضم

عصاره نعناع و چای نعناع برای هزاران سال به منظور درمان انواع بیماری‌های گوارشی و دستگاه گوارش استفاده می‌شده است . چای نعناع به عنوان یک داروی بادشکن و ضد نفخ می باشد ، زیرا به جای آنکه باعث نفخ، گرفتگی و ناراحتی معده شود، باعث عبور و دفع گاز از بدن می‌شود. این چای همچنین موجب افزایش فرایند هضم برای افزایش میزان و کارایی هضم و بهبود حرکات سالم روده می‌شود .

۳ – درمان اختلالات تنفسی

به عنوان یک ضد اسپاسم، شما می‌توانید با مصرف این نوشیدنی احساس تحریک‌کننده‌ای که موجب بروز سرفه در شما می‌شود و در نتیجه بیماری تنفسی شما را تشدید می‌کند را از بین می‌برد. همچنین نوشیدن چای نعناع با آرام کردن ماهیچه‌های گلو و قفسه سینه، علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا را از بین می‌برد.

۴ – کاهش وزن

اسانس روغن نعناع و اجزای ارگانیک آن می‌تواند به کنترل اشتها کمک کند، بنابراین می‌توانید اضافه وزن بیش از حد خود را کاهش دهید و پس از آن، از بروز چاقی در خود جلوگیری کنید.

۵ – درمان قاعدگی

درد و گرفتگی عضلات در زمان قاعدگی معمولا ناشی از انقباضات و اسپاسم عضلات رحم می باشد . بنابراین چای نعناع با خواص ضد اسپاسم خود کمک می کند تا شدت انقباضات عضلات دیواره های رحم کاهش پیدا کرده و درد کاهش یابد . به غیر از کاهش ناراحتی ناشی از گرفتگی عضلات شما، چای نعنا در این دوره برای کاهش استرس و خستگی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. نوشیدن یک فنجان چای نعنا ۲-۳ بار در روز قبل و در طول روزهای قاعدگی، سبب بهبود کلی در حالت خلقی و گرفتگی و درد می شود.

طرز تهیه دمنوش نعناع

5 خاصیت شگفت انگیز چای نعناع و طرز تهیه دمنوش آن
۱ – برای تهیه دمنوش نعناع یا چای نعنا ابتدا ۲ قاشق غذاخوری برگ نعناع تازه و یا خشک را در یک قوری بریزید.

۲ – حدود ۱ لیوان بزرگ آب با دمای ۸۰ درجه سانتی‌گراد به آن اضافه کنید.

۳ – به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد.

۴ – در صورت تمایل می‌توانید از عسل یا نبات برای شیرین‌کردن دمنوش نعناع استفاده کنید.

منبع: بیرکلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *