داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

آشنایی با معجون گل قند و خواص درمانی آن

به احتمال زیاد شما، با پدیده ویار بارداری در خانم ها مواجه شده اید و با آن کاملا آشنایید. اما به طور کلی، خانم باردار برای حفظ سلامت و امنیت جنین در رحم، ساختار فیزیولوژیک بدنش دستخوش تغییراتی قرار می گیرد و از اینجا یک سری تغییرات و نوسانات هورمونی ایجاد می شوند، که به آن ویار بارداری می گویند. البته شامل تمام مادرهای باردار نیز نشده و فقط برخی مادران دچار ویار می‌شوند. همان طور که می دانید، ویار بارداری در مواردی بی اشتهایی شدید، حالت تهوع و حتی حساس بودن به برخی از بوها و رایحه ها را برای مادر ایجاد می کند، که بسیار آزار دهنده می باشد و عواقبی هم همچون ضعیف شدن مادر و همچنین کاهش رشد جنین را نیز در پی دارد. از این رو، سعی داریم شما را با معجون گل قند و نحوه ی تهیه ی آن آشنا کنیم. با عطارباشی همراه باشید.

معجون گل قند

معجون گل قند

این دارو متشکل از پودر قند، گل محمدی و کمی گلاب است و طبعی گرم و تر دارد. مصرف این دارو سبب می شود تا مواد اضافه ای که در اثر ویار در معده ی مادر ترشح شده، از بین بروند. در ضمن از زردی نوزاد نیز در هنگام تولد می کاهد.

استفاده از آن برای کودکان بالای دو سال و مادران باردار(بعد از غذا و ۳بار در روز) ممانعتی ندارد. می توان از داروخانه و یا در منزل این معجون را تهیه نمود.

طریقۀ استفاده از معجون گل قند

طرز تهیه ی آن به صورتی است که در یک ظرف یه لایه برگ گل محمدی تازه و یا خشک شده، کمی پودر قند و گلاب ریخته و به صورت لایه ای تمام ظرف را پر کرده و به مدت ۳ هفته در مقابل آفتاب قرار می دهیم.

خواص معجون گل قند

این معجون گل قند خواص درمانی بی شماری دارد که در اینجا به برخی از آن ها اشاره می‌کنیم . آرام بخش اعصاب و خواب، تقویت معده و روده، ضد یبوست، رفع کم خونی، نشاط آور و…. این دارو باید در دمای ۱۵ الی۳۰ درجه و در ظرف در بسته و دور از نور نگهداری شود.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *