تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزن

رژیم لیموناد راهی برای کاهش وزن

رژیم لاغری موسوم به «رژیم لیمو» یا «رژیم لیموناد» درحدود ۲ هفته وزن را به سرعت کاهش می‌دهد. این رژیم، سموم مضر را از بدن بیرون می‌کند .رژیم لیموناد توسط خوانندگان و بازیگران آمریکایی نظیر «بیانسه» به معروفیت خود رسید. او اعلام کرد برای بازی در فیلم «دختران رویایی» با استفاده از این رژیم موفق شده تا ۲۰ پوند وزن کم کند. رژیم لیموناد عمدتا برنامه ای ساده و ۱۶ روزه می باشد.

رژیم لیموناد

رژیم لیموناد چیست؟

رژیم لیموناد چهار ترکیب اصلی دارد: آب لیمو تازه، فلفل کایین، شربت افرا و آب خالص. رژیم غذایی گاهی اوقات نیز به عنوان عصاره پاک شناخته می شود. این رژیم بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن اضافی و خلاص شدن از سموم انباشته شده در بدن می باشد.

رژیم لیموناد توسط “استنلی بروز” در دهه ۱۹۴۰ ابداع شد. وی در سال ۱۹۷۶ در کتاب‌های خود اطلاعات ارزشمندی در مورد این رژیم رائه داده است. رژیم لیموناد بدن را از وجود سموم پاک می‌کند. امروزه رژیم لیموناد یکی از سریعترین و فوق العاده ترین برنامه های کاهش وزن به حساب می آید و برای افرادی که اضافه وزن دارد زیادی دارند به خوبی عمل می‌کند.

با توجه به این رژیم غذایی، خوردن غذای جامد مجاز نیست .هر شش روز یکبار از معجون لیموناد استفاده می شود. علاوه بر این آب نمک کمک می‌کند تا بدن از سموم مضر پاک بماند. ترکیب غذا با رژیم لیموناد به طور کلی شاید فرایند این رژیم را به هم بریزد و شاید منجر شود تا فرد به هدف خود نرسد. با این حال در ابتدا و انتهای رژیم غذایی لیمو غذا را باید رها کنید.

چگونه رژیم لیموناد باعث کاهش وزن میشود؟

کسانی که رژیم لیموناد را دنبال می کنند، لازم است که حداقل شش بار در روز، یک معجون آب لیمو، فلفل کایین، عصاره افرا و آب خالص مصرف کنند. به جز مرحله های۲ و ۳، از مصرف هر گونه مواد غذایی جامد باید اجتناب شود. مصرف کالری باید خیلی پایین تر از مصرف روزانه رژیم غذایی باشد. افرادی که در رژیم غذایی هستند روزانه حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری مصرف می کنند که به میزان قابل توجهی کمتر از ۱۶۰۰ کالری برای زنان و ۲۵۰۰ کالری برای مردان است. مصرف یک رژیم مایع کم کالری برای ۱۰ روز به بدن شما کمک می کند از سلول های چربی به عنوان منبع انرژی برای انجام عملکرد های ضروری استفاده کند.

چگونه رژیم لیموناد باعث زدودن سموم از بدن می شود؟

لیمو، ترکیب اصلی رژیم لیموناد، منبع عالی ویتامین C می باشد که یک آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان ها رادیکال های اکسیژن آزاد که به ساختار سلول آسیب می رسانند را تمیز می کند. رادیکال های آزاد می توانند منجر به بیمارهایی مانند بیماری قلبی، اختلال شنوایی، سکته مغزی، و حمله قلبی شوند.

عصاره افرا همچنین یک آنتی اکسیدان است. عصاره افرا منبع خوبی از منگنز به حساب می آید که به سلول ها کمک می کند تا انرژی تولید کنند که برای عملکرد طبیعی اعصاب و مغز بسیار ضروری است.

این عصاره  شیرین ؛شربت طلایی حاوی روی است که قدرت سیستم ایمنی را افزایش می دهد. سایر مواد معدنی موجود در شربت افرا مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم نیز کمک می کنند تا از سکته مغزی و فشار خون بالا جلوگیری شود.

فلفل قرمز (Cayenne) ضد آلرژی است، همچنین برای محافظت از سرما و آنفولانزا، خواص ضد قارچ و ضد سوزش، هضم و جلوگیری از سردرد میگرنی، و تولید بزاق به بدن بسیار کمک می کند. آب سلول های بدن را هیدراته نگه می دارد، اماس  سلول را حفظ می کند و به فرایند سم زدایی از بدن نیز کمک می کند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *