تغذیه و تناسب اندامخواص میوه هانکته های تغذیه ای

فواید بی نظیر بادام خیس خورده

بادام خیس خورده بادامی است که به مدت ۲۴ ساعت درون آب خیسانده شده و سپس مصرف می‌شود. خیساندن بادام باعث می‌شود تا میزان تانین‌ها و اسیدهای موجود بر روی پوست بادام – که باعث محدود شدن جذب مواد مغذی در بدن می‌شوند – کاهش پیدا کنند. بادام به خودیِ خود بسیار مفید و سالم است، اما قرار دادن آن در آب باعث می‌شود تا بتوانید ویتامین‌ها و مواد مغذی بیشتری از این مغز خوراکی دریافت کنید. با عطارباشی همراه باشید.

بادام خیس خورده

ارزش غذایی بادام خیس خورده

این نوع از بادام بسیاری از خواص بادام خام را شامل می‌شود و سطوح بالایی از ویتامین‌های B مهم و آنزیم‌ها را در خود جای داده است. بادام همچنین منبع خوبی از پتاسیم، فیبر، پروتئین و چربی‌های سالم می‌باشد. کلسیم و آهن نیز در بادام وجود دارند. این مغز خوراکی همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است.

روش خیساندن بادام

  • رایج‌ترین روش این است که ۲ فنجان بادام خام را درون یک کاسه آب گرم بریزید.
  • بعد از گذشت ۱۲ ساعت، می‌توانید آب را خالی کرده و ۲ قاشق چای‌خوری نمک اضافه کنید. سپس دوباره کاسه را با آب گرم پُر کرده و اجازه دهید برای ۱۲ ساعت بماند.
  • بعد از گذشت ۱۲ ساعت دوم، می‌توانید به راحتی پوست بادام‌ها را بکنید.
  • بادام خیس خورده را می‌توانید تا یک هفته نگهداری کنید.

فواید بادام خیس خورده

از آنجایی که میزان ویتامین E، فیبر و فولیک اسید در بادام خیس خورده بیشتر است، این مغز می‌تواند برای هضم، دیابت، پوست و بیماری‌های مزمن مفید باشد.

پوست و مو

محتوای ویتامین E در بادام خیس خورده به طور قابل‌توجهی بیشتر از بادام خام و معمولی است. این ویتامین در واقع یک آنتی‌اکسیدان است و التهاب را کاهش داده و آسیب‌هایی که به مو و پوست وارد می‌شوند را خنثی می‌کند.

همچنین بخوانید :  جلوگیری از میگرن با این رژیم غذایی

بارداری

بادام خیس خورده فولیک اسید بیشتری دارد و همین باعث می‌شود تا برای پیشگیری از نقایص لوله عصبی در جنین – که در اثر کمبود فولات به وجود می‌آید – مفید باشد.

هضم

این بادام حاوی مقادیر خوبی از فیبر است که حرکات لوله گوارش را تنظیم کرده و علائم یبوست، سوءهاضمه، نفخ و گرفتگی را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن

فیبر موجود در بادام خیس خورده نه تنها برای هضم مفید است، بلکه در پیشگیری از احساس گرسنگی نیز موثر می‌باشد. این خاصیت برای افرادی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنند بسیار ایده‌آل است.

بیماری مزمن

بادام‌ها منبع بسیار خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که برای خنثی کردن رادیکال‌های آزاد و کاهش خطر بیماری‌های مزمن نظیر سرطان، بیماری قلبی و روماتیسم مفصلی مفید میباشند.

سلامت قلب

بادام خیس خورده حاوی سطوح بالایی از چربی‌های تک‌سیر‌نشده و چندسیرنشده است که برای متعادل کردن کلسترول و پیشگیری از حملات قلبی، سکته مغزی و تصلب شرایین مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *