تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

جو و خواص مفید آن برای سلامتی

خواص جو فراوان هستند و برای مراقبت از پوست، تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های مختلفی نظیر پوکی استخوان، سنگ کیسه صفرا و دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به جزییات خواص جو می‌پردازیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

خواص جو

سلامتی روده‌ها

جو منبع بسیار خوبی از فیبر می‌باشد که سموم بدن را از بین می‌برد. جو سلامت روده را حفظ کرده و کمک می‌کند تا زمان حرکت مدفوع در روده تنظیم شده و معده تمیز باقی بماند. مصرف جو خطر ابتلا به سرطان روده و بواسیر را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

جلوگیری از سنگ کیسه صفرا

جو به طور موثری از ابتلای زنان به سنگ کیسه صفرا پیشگیری می‌کند. جو سرشار از فیبر نامحلول است که به کاهش ترشح اسید صفرا کمک کرده و در نتیجه افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطوح تری‌گلیسیرید را موجب می‌شود.

پیشگیری از پوکی استخوان

فسفر و روی موجود در گیاه جو، سلامتی استخوان‌ها را تضمین می‌کنند. اگر به پوکی استخوان مبتلا هستید، این گیاه می‌تواند یک درمان طبیعی برای شما باشد. گفته می‌شود که آب گیاه جو ۱۱ برابر بیشتر از شیر کلسیم دارد. همانطور که می‌دانید کلسیم یکی از ترکیبات مهم برای حفظ سلامت استخوان‌ها محسوب می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن

از آنجایی که جو بسیار مغذی است، می‌تواند به طور خاص برای تقویت سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا مفید باشد. آهن موجود در جو نیز حجم خون را افزایش داده و از کم‌خونی و خستگی جلوگیری می‌کند. جو همچنین در عملکرد مطلوب کلیه و تشکیل سلول‌های بدن موثر است.

مراقبت از پوست

جو منبع خوبی از سلنیوم است که برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست مفید بوده و از آسیب رادیکال‌های آزاد و شُل شدن پوست پیشگیری می‌کند.علاوه بر این موارد، سلنیوم برای بهبود قلب، پانکراس و عملکرد سیستم ایمنی بدن مفید است.

سایر خواص جو

  • کنترل سطوح کلسترول
  • مدیریت دیابت
  • پیشگیری سرطان
  • محافظت از سلامت قلب
  • پیشگیری از آسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *