سلامتینکات سلامتی

کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه با ۶ ماده غذایی

خانم‌ها می‌توانند با رعایت یک سری برنامه‌های غذایی سالم‌تر ریسک ابتلا به سرطان سینه را در خود کاهش دهند. سرطان سینه عبارتی است که با شنیدن آن همه خانم‌ها ترس را تجربه می‌کنند. و نکته بدی که در مورد این بیماری وجود دارد این است که سرطان سینه روز به روز در حال افزایش است و متداول شده است. اما گزینه‌های بیشتری نیز برای درمان آن به وجود آمده است و حتی می‌توانید با رعایت یک سری موارد از مبتلا شدن به آن جلوگیری کنید و در این راه حتی اگر موفق به جلوگیری از سرطان سینه نشوید هیچ ضرری هم نخواهید دید. بهترین و رایج‌ترین راهی که برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری استفاده می‌شود رعایت یک رژیم غذایی سالم و متعادل است.

همان‌طور که گفتیم خانم‌ها می‌توانند با رعایت یک سری رژیم غذایی و مصرف بعضی از مواد غذایی از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری کنند اما وقت آن رسیده است که بدانیم کدام مواد غذایی هستند که به این مسئله کمک می‌کنند و برای این موضوع مفید هستند.

نگاهی کنیم به ۶ ماده غذایی برای مبارزه با سرطان سینه

۱. تخم کتان

تخم کتان و سرطان سینه

تخم کتان یکی از سالم‌ترین دانه‌هایی است که ممکن است به ذهنتان برسد. این دانه حالت روغنی دارد و دارای فواید سلامتی بسیاری برای پیشگیری از سرطان سینه است. امگا ۳، لیگانا و فیبر موجود در این دانه یک محافظ علیه سلول‌های سرطانی را تشکیل می‌دهد و از ابتلا به سرطان پیشگیری می‌کند. می‌توانید این دانه‌ها را درون سالادتان بریزید یا برای پخت کیک و کوکی از پودر آن استفاده کنید و از خود در برابر این بیماری محافظت کنید.

۲. سیر

سیر

سیر را همه به عنوان یک ماده غذایی قوی و پر خاصیت و یک داروی گیاهی می‌شناسند. این گیاه بیشتر از آن چیزی که به نظر می‌رسد مفید است.  آلیمین ترکیبی موجود در سیر است که با سرطان‌های سینه، پروستات به مبارزه برمی‌خیزد. سیر به همراه پیاز می‌توانند یک ترکیب عالی برای پیشگیری از سرطان پستان باشند. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که هر روز یک عدد سیر خام را ناشتا بخورید. این یک کار کلیدی برای جلوگیری از سرطان و شروع یک زندگی سالم است.

۳. انار

انار
انار یکی از میوه‌هایی است که توسط محققان زیادی برای مبارزه با سرطان پستان توصیه شده است. الاجیک اسید و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه باعث جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی می‌شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روزی یک فنجان از این میوه بخورید یا یک لیوان از آب آن را بنوشید.

۴. سالمون

سالمون
سالمون یک منبع عالی از امگا ۳، اسید چرب، ویتامین دی و ب ۱۲ است و یکی از سالم‌ترین و مقوی‌ترین غذاهاست که برای جلوگیری از سرطان سینه عالی است. سالمون نیاز بدن شما را از مواد مغذی بر طرف می‌کند و علاوه بر آن از رشد سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. می‌توانید این ماهی را کبابی و میل کنید. این غذا واقعا روی سلامتی شما تاثیر مثبت خواهد گذاشت. با خوردن سیر، کلم بروکلی، سبزیجات سبز و فلفل در کتار آن می‌توانید مزایای خوردن آن را افزایش داد.

۵. فلفل‌ها

فلفل
منظور ما از فلفل‌ها هر نوع فلفلی است. فلفل چیلی و هالوپینو دارای کپسایسین هستند که این ماده باعث می‌شود رشد سلول‌های سرطانی محدود شود. فلفل سبز دارای کلروفیل است که باعث جلوگیری از سرطان روده می‌شود. آن‌ها را به برنامه غذایی و سبزیجات خود اضافه کنید و سعی کنید ان‌ها را دوست داشته باشید زیرا بسیار مفید هستند و به سلامت شما کمک خواهند کرد.

۶. سبزیجات سبز برگ

سبزیجات سبز برگ
کلم پیچ، کلم، اسفناج، مارچوبه و دیگر سبزیجاتی که دارای برگ سبز هستند می‌توانند کلیدی برای زندگی سالم و بدون سرطان باشند. این سبزیجات بسیار مقوی هستند و تمام مواد مغذی‌ای که برای مبارزه با سلول‌های سرطانی لازم است را به بدن ما می‌رساند.

منبع: کتاب کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *