تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزننکته های تغذیه ای

دختران تنبل اینگونه لاغر شوید

ساعت های طولانی باشگاه و رژیم های سختی که برای کاهش وزن و لاغری باید پایبندشان بود. درآمد و چند شغله بودن یا بچه داری دیگر اجازه رفتن هر روز صبح به باشگاه را به ما نمی دهد و نمی توانیم هر روز آب میوه ارگانیک و طبیعی بخوریم. اگرچه ورزش یکی از نکات بسیار مهم برای رسیدن به هدفتان یعنی کاهش وزن است اما راههای ساده ای نیز وجود دارد که می توانید بدون پا گذاشتن داخل باشگاه وزنتان را کم کنید. با چند تکنیک و تغییر کوچک در زندگی روزمره تان می توانید شاهد کاهش وزن باشید.

۱٫از ظروف کوچک تر استفاده کنید.

طبیعی است که بخواهید ظرفتان را پر از غذا کنید. اما به نظرتان بهتر نیست ظرفتان را کوچک تر انتخاب کرده و سپس آن را پر از غذا کنید؟! با این حقه زودتر سیر خواهید شد و کمتر غذا خوردنتان را حس نخواهید کرد.

۲٫ز پله ها استفاده کنید.

شاید باور نکنید ولی همین بالا رفتن از پله ها به جای استفاده از آسانسور، پایین تنه تان را فرم خواهد داد و چند کالری اضافه تر خواهید سوزاند. بالا رفتن از پله یک نمونه تمرین قدرتی است، بدون اینکه نیاز به رفتن به باشگاه داشته باشید. بنابراین بهتر است خودتان را به بالا رفتن از پله ها عادت دهید.

۳٫جلوی تلویزیون یا حین تماشای فیلم غذا نخورید.

شاید کمی این نکته عجیب باشد که هنگامی که حواس تان پرت کار دیگری است، غذای بیشتری خواهید خورد، اما بدون شک واقعی است. بنابراین بهتر است هنگامی که سفره می اندازید یا شروع به خوردن غذا می کنید، تلویزیون را خاموش کرده و تمام حواس تان به غذا خوردنتان باشد.

۴٫بیشتر بخوابید

مطالعات نشان داده است که کم خوابی باعث کاهش سرعت متابولیسم و افزایش احتمال چاقی و ابتلا به دیابت خواهد شد. بنابراین برای اینکه لاغر تر شوید و دور کمرتان باریک تر باشد و وقتی بیدار می شوید پر انرژی تر باشید. بهتر است روزی ۷ یا ۸ ساعت بخوابید.

۵٫خودتان را محروم نکنید

اینکه بخواهید خودتان را از خوردن میان وعده و شیرینی جات محروم کنید نه تنها به لاغر شدنتان کمک نمی کند، بلکه باعث می شود تا علاقه تان نسبت به خوردن آن میان وعده بیشتر هم بشود. مثلاً اگر عاشق بستنی هستید، هیچگاه خودتان را محروم نکنید، بهترین راه حل این است که از آن میان وعده ای که دوست دارید، مقدار کمتری میل کنید و به کلی از برنامه غذایی تان حذفش نکنید.

۶٫قبل از غذا آب بخورید

به راحتی می توانید معده تان را با آب گول بزنید! برای اینکار کافی است قبل از خوردن وعده غذایی تان یک لیوان آب بنوشید. اینکار باعث می شود تا احساس سیری به شما دست دهد و زیاد غذا میل نکنید.

۷٫عاشق چای سبز شوید

یکی از راه حل های منطقی این است که عاشق چیزهای سبز اطرافتان شوید. نه منظورمان اسکناس نیست! منظورمان سبزیجات، علی الخصوص چایی سبز است که با افزایش متابولیسم و کمک به هضم غذا باعث می شود تا چربی اطراف شکمتان کمتر شود.

۸٫نشسته غذا بخورید

تحقیقات دانشمندان و متخصصان تغذیه در این مورد نشان دهنده این است که ایستاده غذا خوردن نه تنها هضم غذا را دچار مشکل می کند بلکه باعث می شود تا کالری بیشتری (خوردن غذای بیشتر) مصرف کنید. علت این قضیه نیز ساده است زیرا زمانی که ایستاده اید با سرعت بیشتری غذا می خورید و در نتیجه متوجه سیر شدنتان نخواهید شد. بنابراین بهتر است چند دقیقه ای روی زمین یا صندلی بنشینید و غذایتان را نوش جان کنید.

۹٫کالری ها را ننوشید

بهتر است زیاد سراغ نوشیدنی ها نروید. البته منظورمان از نوشیدنی، مایعات دارای کالری است و نوشیدن آب هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. مثلاً یک لیوان دوغ ۵۵ کالری ،یک لیوان ماء الشعیر حدوداً ۷۷ کالری و یک لیوان نوشابه ۲۰۰ کالری دارد. گاهی اوقات ممکن است با نوشیدن این قبلی مایعات دارای کالری، روزی ۱۰۰۰ کالری جذب کنید در حالی که اصلاً هم سیرتان نکرده باشند! یکی از بهترین راه حل ها در این مورد استفاده از آب به جای این قبیل نوشیدنی ها است.

۹٫استفاده از برنامه ورزشی آنلاین

با برنامه ورزشی آنلاین می توانید بدون اینکه از منزل خارج شوید و در باشگاه ثبت نام کنید، وزن کم کرده و با دنبال نمودن برنامه ورزش شخصی خود بدون بازگشت لاغر شوید. اما مهمترین نکته استفاده از برنامه ورزشی آنلاین شخصی همراه با پشتیبانی متخصصان است.

۱۰٫با شلوار کردی (راحتی) خداحافظی کنید

همه ما عاشق این هستیم که داخل منزل شلوار راحتی یا پیژامه بپوشیم، اما آیا می دانستید که همین شلوار راحت در چاقی شما بی تأثیر نخواهد بود؟ پوشیدن شلوارهای راحتی باعث می شود تا در هنگام صرف غذا راحت تر غذا میل کرده و در نتیجه بیشتر بخوریم. اما اگر شلوار جین پایتان باشد، همه چیز عوض خواهد شد و دیگر به جای اینکه بگویید: «یک کفگیر دیگر» خواهید گفت که «نه صرف شده است»! حتماً شلوار جین را امتحان کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *