تغذیه و تناسب اندامنکته های تغذیه ای

شکلات و خواص شگفت انگیز برای سلامتی

مطالعات علمی نشان داده‌اند که شکلات، به خاطر ترکیبی از مواد شیمیایی شامل کافئین، تئوبروم، تریروزین و تریپتوفان و همچنین طعم خوشمزه آن، یک عامل مناسب برای سلامتی انسان به شمار می آید. مهم است که در صورت امکان شکلات تلخ و با محتوای جامد کاکائو را انتخاب کنید، زیرا نسبت به شکلات شیری فواید بیشتری دارد و همچنین دارای چربی پایین و حاوی آنتی اکسیدان ها است. آیا می دانستید که مقدار کمی شکلات تلخ می تواند سلامت شما را افزایش دهد، به بهبود روحیه شما کمک کند و حتی سرفه را متوقف کند؟ خواص شکلات برای سلامتی بی شمار است. با عطارباشی همراه باشید تا با آن ها آشنا شوید.

خواص شکلات برای سلامتی

این می تواند شما را تشویق کند

طعم، بو و بافت شکلات باعث تحریک مناطق حساس در مغز می شود. شکلات همچنین شامل تریپتوفان، یک اسید آمینه ضروری است که باعث تولید سروتونین طبیعی و ضد افسردگی است، می شود.

به سلامت قلب کمک می کند

خوردن شکلات می تواند فشار خون پایین را کاهش دهد و اثر ضد التهابی داشته باشد. سیتانا کوپر می گوید:  به نظر می رسد فلاونوئیدها داخل شکلات بدن را تحریک می کنند تا اکسید نیتریک را افزایش دهد، که ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند.

از شریان‌ها محافظت می‌کند

مصرف شکلات موجب توقف LDL یا همان کلسترول بد شده و به جلوگیری از مسدود کردن رگ‌ها نیز کمکمی‌کند. فلاونوئیدها حاوی بیش از ۵۰ ٪ از نوع غیر معمول چربی اشباع‌شده به نام اسید stearic هستند که در کره کاکائوقرار دارند، که کلسترول بد را بالا نمی‌برد و حتی ممکن است سطح کلسترول خوب را نیز افزایش دهد.

خواص شکلات برای مغز

یک ماده شیمیایی به نام epicatechin که در شکلات و چای سبز یافت می شود، برای محافظت از مغز در برابر تشکیل پروتئین های چسبنده یا پلاک آمیلوئید که در بیماری آلزایمر رشد می کنند، کمک کند. همه ما می دانیم که غذاهای بیش از حد شیرین یا چرب می تواند به چاقی و سایر مشکلات سلامتی منجر شود، اما خبر خوب برای دوستداران شکلات این است که مقدار کمی نیز می تواند منافع زیادی برای سلامتی داشته باشد، بنابراین نیازی به احساس گناه در مورد مصرف شکلات نیست، تا زمانی که بصورت متعادل مصرف شود.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *