داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینکته های عطارباشی

روش های خانگی موثر برای درمان درد بازو

درد بازو شاید یک درد رایج باشد اما نباید آن را نادیده گرفت. درد بازو در هر قسمتی از شانه یا بازوی شما که باشد، انجام دادن فعالیت های روزانه را برایتان سخت تر خواهد کرد. زیرا شما برای انجام هر کاری از بازوی تان استفاده می کنید مثلا هنگام بلند کردن اشیاء، نگه داشتن، گرفتن یا پرتاب کردن هر چیزی، از بازویتان استفاده خواهید کرد.

احساس درد خفیف در بازو معمولا به علت حالت بد خواب، جریان خون ضعیف، ورزش یا نرمش کردن یا تکرار یک حرکت خاص اتفاق می افتد.

اگر درد کم تر از حد معمول باشد نیز به خودی خود از بین می رود. اما روش های درمانی طبیعی نیز وجود دارند که برای درمان و تسکین درد و هر گونه مشکل مربوط به بازو موثر خواهند بود.

احتیاط: اگر درد شدید بود سریعا باید به پزشک مراجعه کنید.

در این قسمت درمان های طبیعی و خانگی برای درمان درد بازو را به شما معرفی خواهیم کرد.

استراحت

برای درمان درد های معمولی تا خفیف، بهترین درمان استراحت کردن است.

استراحت کردن کلید ترمیم بافت های نرم آسیب دیده می باشد که اغلب با اندکی درد همراه هستند. از طرف دیگر، اگر به آن ناحیه فشار و خستگی بیشتری وارد شود، بازو ملتهب شده و درمان و تکسین درد شما نیز به تعویق خواهد افتاد.

در ۲۴ الی ۲۷ ساعت اول درد، اجازه دهید تا جایی که ممکن است بازویتان استراحت کند و سعی کنید تکان نخورد و نرمش را هم کنار بگذارید. همچنین هیچ کاری نکنید تا درد و التهاب شما افزایش یابد. با این کار می توانید به سرعت التهاب و ورم بازویتان را تسکین دهید.

کمپرس یخ

درد بازو با استفاده از کمپرس یخ نیز بهبود پیدا می کند. با این حال این روش تنها در ساعات اولیه ی درد موثر خواهد بود.

با استفاده از سرد کردن ناحیه ی آسیب دیده، بافت دردناک بازوی شما کرخ و بی حس خواهد شد و درد شما تسکین پیدا می کند. این کار همچنین به کاهش التهابات بازو نیز کمک می کند.

  1. چند تکه یخ را درون یک کیسه ی پلاستیکی بگذارید و کیسه را درون یک پارچه ی نازک بپیچید.
  2. سپس آن را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی ناحیه ی آسیب دیده بگذارید.
  3. این کار را چند بار دیگر در روز تکرار کنید.

همچنین می توانید پارچه را درون آب یخ بخیسانید و روی ناحیه ی آسیب دیده بگذارید.

احتیاط: یخ را مستقیما روی پوست تان نگذارید زیرا باعث سرمازدگی پوست می شود.

کمپرس گرم

دقیقا همانند کمپرس یخ، کمپرس آب گرم نیز می تواند به درمان درد بازو کمک کند. با این حال، برای این که استفاده از این نوع کمپرس موثر واقع شود، باید ۴۸ ساعت پس از ایجاد آسیب و یا شروع درد، این کار را انجام دهید.

گرما باعث می شود که جریان خون در ناحیه ی آسیب دیده افزایش یافته، و سفتی و درد بازو را نیز کاهش می دهد.

یک تکه پارچه را درون آب گرم فرو کرده و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی بازوی آسیب دیده تان بگذارید. تا زمانی که درد تان تسکین پیدا کند، این کار را چند مرتبه ی دیگر در روز تکرار کنید.

فشردگی

بستن بازوی آسیب دیده با یک تکه باند متراکم و یا باند پلاستیکی نیز می تواند ورم بازو را کاهش داده و به تسکین درد شما نیز کمک کند.

بستن بازو باعث می شود بر روی ناحیه ی آسیب دیده فشار نیز وارد شود. این کار باعث می شود تا درد بازو تکسین پیدا کند و بتوانید دست تان را راحت تر حرکت دهید.

برای استفاده از این باند های پلاستیکی یا متراکم، می توانید آن ها را از داروخانه ها تهیه کنید. بازوی آسیب دیده تان را چند روز ببندید تا فشار باعث شود که درد و ورم دست تان از بین برود.

احتیاط: سعی کنید محل آسیب دیده را خیلی محکم نبندید. زیرا این کار باعث می شود تا جریان خون در آن ناحیه متوقف شده و شرایط بد تری ایجاد شود. علائمی که باعث می شود تا متوجه شوید که باند را خیلی محکم بسته اید شامل بی حسی پوست، سوزش، افزایش درد، سردی پوست یا ورم کردن زیر باند می باشد.

ماساژ

ماساژ دادن ناحیه ی آسیب دیده با فشار ملایم، می تواند به کاهش درد کمک کند. ماساژ دادن باعث بهبودی جریان خون می شود که می تواند به بازسازی و بهبود سریع بافت های آسیب دیده کمک کند.

ماساژ ملایم می تواند فشار و کشش ناحیه ی آسیب دیده را کاهش دهد.

  1. اندکی روغن کنجد، روغن خردل، روغن نارگیل یا روغن زیتون را چند ثانیه در مایکروویو گرم کنید.
  2. روغن گرم شده را به آرامی روی بازوی آسیب دیده تان بگذارید.
  3. به آرامی و با اندکی فشار بازویتان را ماساژ دهید تا جریان خون افزایش یافته و دردتان تسکین پیدا کند.
  4. این کار را چند بار دیگر در روز انجام دهید.

شما می توانید از متخصصین ماساژ درخواست کنید که این کار را انجام دهند زیرا می تواند مفید تر واقع شود.

احتیاط: اگر ماساژ دادن باعث رنجش و درد بیشتر شد، از این کار دست بکشید تا درد کاهش پیدا کند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *