تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزن

آب نارگیل و خواص آن در کاهش وزن

آیا آب نارگیل برای لاغری مفید است؟ همانطور که میدانید نارگیل میوه ای بسیار مغذی بوده و مصرفش فواید فراوانی برای بدن انسان دارد. اما آیا این فواید در کاهش وزن نیز موثرند؟ در این مطلب به بررسی این موضوع میپردازیم. لطفا با عطارباشی همراه باشید.

آب نارگیل برای لاغری

آب نارگیل برای لاغری

کم کالری است.
دارای مقدار زیادی فیبر است.
چربی بسیار کمی دارد.
جایگزین طبیعی برای نوشیدنی های ورزشی است.

مایع شفافی که بعد از شکستن یک نارگیل بیرون می آید، بسیار لذت بخش و نیروزاست. و این نکته به تنهایی دلیلی کافی برای خواستن یک لیوان از آن است. همچنین جدای از لذت نوشیدن، بسیار سالم بوده و می تواند در کاهش وزن تان نیز به شما کمک کند.

همچنین دارای مقداری کلسیم، آهن، روی، ویتامین های گروه ب و ویتامین ث است و چربی زیادی ندارد. به عبارت دیگر آب نارگیل می تواند یک نوشیدنی کامل در بین نوشیدنی ها باشد و می تواند به عنوان یک نوشیدنی خنک و غنی از مواد مغذی، جایگزین یک لیوان آب ساده شود. همچنین می تواند جایگزین نوشیدنی های مغذی باشد که دارای قند و کالری زیادی هستند. دقیقا به همین دلیل است که آب نارگیل برای کاهش وزن عالی است.

کالری کم

هنگامی که شما سعی در کاهش وزن خود دارید، داشتن میان وعده و نوشیدنی های سالم، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. آب نارگیل به دلیل داشتن مواد مغذی زیاد و کالری کم، امکان کاهش وزن را بسیار افزایش می دهد. هر لیوان آب نارگیل فقط حدود ۴۴ تا ۴۶ کالری انرژی دارد. آب میوه های تجاری مانند آب پرتقال حدود ۱۱۷ کالری در هر لیوان انرژی دارند و در روز، شما مقدار انرژی اضافی تر نیز دارید. آب نارگیل به کمبود کالری کمک می کند (حالتی کالری مصرفی شما کمتر از کالری است که شما می سوزانید). کمبود کالری به مقدار ۵۰۰ کالری در روز می تواند به از دست دادن مقدار ۴۵۰ تا ۹۰۰ گرم وزن در هفته کمک کند.

.

فیبر شما را سیر نگه می دارد

یک فنجان آب نارگیل که به تازگی از نارگیل گرفته اید، حاوی ۲٫۶ گرم فیبر غذایی است. این، به این معنی است که شما بعد از نوشیدن آب نارگیل به احتمال کمتری میان وعده غذایی بعد از آن خواهید خورد. محققان می گویند که فیبر اضافی، هنگامی که چاق هستید، می تواند تفاوت قابل ملاحظه ای در کاهش وزن شما ایجاد کند. آب نارگیل های آماده ممکن است به دلیل جدا شدن فیبر هنگام بسته بندی، این مزیت را نداشته باشند. بنابراین برچسب نوشیدنی را برای اطمینان بررسی کنید.

چربی کم

برای کسانی که چربی و کالری اذیتشان می کند، آب نارگیل یک موهبت خدادادی است. برخلاف ماست چرب، میلک شیک یا حتی نوشیدنی شکلاتی، آب نارگیل عملاً فاقد چربی است. هر فنجان آب نارگیل تازه به اندازه ۰٫۴۸ گرم چربی دارد. در حالتی مشابه، از سوی دیگر میلک شیک شکلاتی حدود ۸٫۱۰ گرم چربی دارد. بسیاری از آب نارگیل ها، بدون هر نوع شیرین کننده ای و بدون هر نوع چربی، موجود هستند که به این معنی است که شما بدون نگرانی از وجود چربی در آن ها، می توانید از نوشیدنشان لذت ببرید.

جایگزین سالم برای نوشیدنی ورزشی

اگر شما تمرینات ورزشی شدیدی انجام می دهید یا بسیار عرق می کنید، نیاز به جایگزینی آب و الکترولیت های از دست رفته دارید. اکثر مردم از یک نوشیدنی مناسب که دارای تعادلی خوبی از آب و الکترولیت هاست، استفاده می کنند. آب نارگیل در اینجا به آسانی می تواند نقش ایفا کند و آب و نمک های از دست رفته را جایگزین کند.

در یک مطالعه، آب نارگیل به عنوان یک نوشیدنی بعد از ورزش برای جایگزین کردن آب از دست رفته، موثر بود. مزایای دیگری نیز برای انتخاب آب نارگیل به عنوان این نوع نوشیدنی وجود دارد. برخلاف بعضی از نوشیدنی های ورزشی که موجب احساس ناراحتی و تهوع می شوند، آب نارگیل چنین اثرات نامطلوبی ندارد. این بدان معنی است که مردم به راحتی می توانند به عنوان جایگزین آب از دست رفته از آن استفاده کنند و البته این نکته نیز وجود دارد که آب نارگیل کاملاً طبیعی است.

تنها چیزی که باید به یاد داشته باشید، این است که اگر شما تمرین های سخت انجام می دهید یا ورزشکار هستید، مهم است که الکترولیت های از دست رفته همراه با آب بدنتان را جایگزین کنید. با برنامه و با دقت نوشیدنی بنوشید و حتی اگر طبیعی هم باشد، نمک و مایع محتوی آن را بشناسید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *