داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

نسخه های طب سنتی برای پاک کردن تاتو

متاسفانه در سال های گذشته، تاتوی بدن در بین جوانان و حتی افراد میانسال بسیار رواج یافته است . اگر قبل تر فقط تاتوی دائمی وجود داشتند، امروزه تاتوی موقت نیز مورد استفاده است. به دلایل مختلفی بسیاری از افرادی که پوست خود را تاتو کرده اند، پشیمان می شوند و می خواهند هرچه زودتر از شر این نقش و نگارهای مشکل ساز خلاص شوند. راه های پر هزینه بسیاری برای پاک کردن تاتو وجود دارند که توسط پزشکان انجام می شوند ، اما پیشنهاد عطارباشی استفاده از نسخه های طب سنتی در این زمینه است . فقط یادتان باشد که این کار نیاز به صبر ، حوصله و دقت بسیار دارد .

 پاک کردن تاتو

تب زودگذری بنام تاتو

همه پزشکان به اتفاق معتقدند خالکوبی کاملا قابل محو نیست و علاوه بر عوارضی که بر جای می‌گذارد به طور کامل از بین نمی‌رود. روانشناسان نیز دلیل تمایل به انجام خالکوبی را حاصل یک تب زودگذر می‌دانند که تنوع طلبی و تمایل به دیده شدن از جمله دلایل روانی آن است. به طور کلی درصد بالایی از افرادی که اقدام به خالکوبی می‌کنند از کرده خود پشیمان می‌شوند در حالی‌ که هم خالکوبی و هم محو آن صدمات فراوانی بر پوست آنان بر جای می‌گذارد که با تصمیم درست و منطقی قبل از اقدامات این چنینی می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

چقدر با تاتو آشنا هستید؟

تاتو، نوعی خالکوبی است که جهت ترسیم خطوط ابرو، چشم و لب به کار می رود. این شکل مدرن خالکوبی با استفاده از قلم فلزی تاتو صورت می گیرد که متاسفانه اکثراً توسط افراد غیر متخصص انجام می شود. جدا از احتمال انتقال بیماری های عفونی از جمله سل، جذام، سیفلیس، ایدز و هپاتیت نوع B و C از طریق قلم فلزی آلوده، تاتو دارای عوارض حساسیتی چون اگزما، تورم و خارش مکرر، ایجاد «کلویید» و بافت اضافه در ناحیه تزریق نیز هست که در این صورت، بیمار باید تا مدتها پماد یا آمپول کورتون دار مصرف کند. با انجام تاتو ممکن است سلول های اطراف محل تزریق، ملتهب و به صورت دانه های تسبیح، برجسته و بنفش شوند.

عوارض ناشی از تاتو را جدی بگیرید

عفونت‌های چرکی، ظهور حاد بعضی از بیماری‌های پوستی همچون پسوریازیس و یا لیکن پلان، ایجاد آلرژی و حساسیت پس از انجام تاتو و از همه مهمتر وجود آمدن عارضه مهلکی که در پی انجام تاتو بر روی یک خال، سرطان پوست ایجاد می‌شود که البته عارضه‌ای نادر در بین افراد است.

ایجاد آلرژی و حساسیت پس از انجام تاتو نیز عارضه‌ای دیگر است که ممکن است به علت نوع رنگ به کار گرفته شده باشد.همچنن گاهی در مسیر ورود سوزن تاتو در پی ایجاد واکنش پوستی ضایعه‌ای شبیه به سوختگی برجسته ضخیم و بد رنگ در طول تاتو انجام شده بوجود می‌آید که منظری شبیه به سوختگی (کلوئید) به خصوص در زنان به وجود می آورد.

از عوارض شایع تاتو تغییر رنگ مواد تاتو وبه صورت رنگهای نامطلوب مانند آبی و سبز است و پاک کردن آنها مشکل و اصلاح آن با اضافه کردن رنگهای دیگر هم رنگ دلخواهی ایجاد نمی کند.

معمولا بسیاری از افرادی که نقاط مختلف بدن شان تاتو می کنند با بروز مشکلات جسمی و حتی روحی ، پس از مدتی از این کار پشیمان می شوند . تاتو عارضه های بسیاری دارد که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم :

ایجاد آلرژی : پوست برخی افراد بعد از انجام تاتو دچار التهاب و قرمزی در ناحیه ی تاتو می شود که به این واکنش اصطلاحا “واکنش جسم خارجی” گفته می شود . این عارضه بلافاصله یا گاهی پس از سال ها اتفاق می افتد . علاوه بر این می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند و حتی باعث تورم غده های لنفاوی ریه شده و باعث ایجاد یک بیماری بنام “سارکوئیدوز” که بسیار وخیم است ، شود .

رنگ های دردسرساز : معمولا افرادی که از انجام تاتو پشیمان می شوند تصمیم به پاک کردن آن می گیرند ، اما مشکل اینجاست که رنگ های سیاه و قهوه ای پررنگ معمولا به شیوه های پاک سازی نسخه های طب سنتی و حتی لیزر جواب مثبتی می دهند و به راحتی پاک می شوند، اما اغلب پاک کردن رنگ های قرمز با مشکلاتی همراه می شود و دیرتر به لیزر جواب می دهد . پاک کردن رنگ های سبز و آبی نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شود .

ابتلا به عفونت ها : گاهی به دلیل عدم رعایت مسائل استریل و بهداشتی و استفاده از سوزن های آلوده ، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های عفونی مثل ایدز ، انواع هپاتیت و حتی بیماری سل و جذام افزایش پیدا می کند. گاهی نیز برخی عفونت ها مثل عفونت تب خال در اثر انجام تاتو فعال می شود که همین امر باعث ایجاد جوشگاه و اسکار در ناحیه تاتو می شود .

تاتو ، دوست داروهای ضد التهابی : سیستم دفاعی بدن به مقابله با جسم خارجی که همان رنگ است ، می پردازد . وقتی سیستم دفاعی بدن وارد عمل می شود ، پاک کردن ذرات رنگ دیگر کار راحتی نیست و بیمار مجبور می شود مرتبا از داروهای کورتونی و ضد التهابی به شکل موضعی و تزریقی در داخل ضایعه یا خوراکی استفاده کند . این موضوع می تواند فرد را با مشکلات متعددی مواجه کند .

تاتوی موقت هم خطر دارد؟

در تاتوی موقت معمولا از حنای سیاه رنگ یا رنگ های دیگر به صورت موضعی و سطحی استفاده می شود و رنگ روی سطح پوست قرار می گیرد، اما همین رنگ می تواند واکنش های آلرژیک شدید ایجاد کند و با علائمی نظیر تورم، قرمزی و خارش شدید ایجاد کند. باوجود اینکه تاتو موضعی و سطحی است اما باید برای درمان عارضه های آن از داروها، کرم ها و پمادهای ضدالتهابی استفاده کرد و تا زمانی که رنگ از روی پوست برداشته نشود، مشکل برطرف نخواهد شد.

نسخه های طب سنتی برای پاک کردن تاتو

–  برای پاک کردن تاتو ابتدا محل تاتو را به خوبی مرطوب نمایید و سپس نصفه فنجان نمک را بر روی آن بریزید. در مرحله بعد، با یک پارچه استریل گرم، شروع به ساییدن محل تاتو کنید. آرام آرام آن محل، شروع به قرمز شدن می کند؛ نمک، یک لایه بردار عالی است که می تواند چندین لایه از پوست را پاکسازی کند؛ مخصوصا زمانی که با آب مورد استفاده قرار گیرد.به همین دلیل، قبل از آن که دچار خونریزی شوید، نمک را با آب بشویید. در غیر این صورت، محل دردناک می شود. برای پیشگیری از هرگونه عارضه ای، از پارچه استریل و ضدعفونی شده و نمک های بهداشتی استفاده نمایید.

در محل زخم حتما از ویتامین E استفاده کنید که به راحتی قابل تهیه از تمامی داروخانه ها می باشد. ویتامین E، باعث بهبود زخم و کاهش درد می شود. در نهایت گاز پانسمان پزشکی را در محل زخم بگذارید. هنگامی که محل زخم بهبود یابد، شاهد کم رنگ شدن رنگ جوهر تاتو خواهید بود. پس از گذشت چند روز، این عمل را تکرار کنید و تا زمانی این کار را ادامه دهید که به نتیجه مطلوب برسید.

– عصاره طبیعی آلوئه ورا را به مقدار مساوی با اسکراب زردآلو و روغن ویتامین E به خوبی با هم مخلوط نمایید. این ترکیب را به صورت دورانی بر روی محل تاتو قرار دهید. مطمئن شوید که تمامی محل تاتو بخوبی پوشش داده شده است. اجازه دهید ۵ دقیقه آن ترکیب بر روی محل تاتو بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. دقت نمایید که کاملا آن را از روی پوست پاک کنید. این کار را به مدت یک ماه و حداقل روزی ۵ بار انجام دهید. این روش بسیار ساده ای برای پاک کردن تاتو است و خواهید دید که کم کم جوهر تاتو محو می شود.

– ابتدا باید موضع مورد نظر را با محلول آب گرم و بوره ارمنی شستشو داده و بعد از خشک شدن پوست، سقز خالص را در عسل طبیعی حل کرده و آن را بر روی موضع مورد نظر ضماد نمایید.این ضماد بایستی به مدت سه روز روی پوست قرار داشته باشد سپس برداشته و آن را با آب نمک بشویید .

– روی سوزن خالکوبی عسل بمالید و با سوزن روی خالکوبی یا تاتو بزنید تا عسل در پوست فرو برود . این عمل باعث می شود تا پوست زخم شده و خورده شود . بعد از زخم شدن می توانید برای بهبودی این زخم ها از پمادهای موثر استفاده کنید. البته این روش حتما باید توسط متخصص طب سنتی انجام شود .

– سرکه و سدر را با یکدیگر خوب ترکیب کنید و به مدت دو ساعت روی تاتو و خالکوبی های تان قرار دهید . بعد از دو تا هفت بار استفاده از این روش ، خواهید دید چگونه از شر این نقوش راحت می شوید .

کسانی که اصلا نباید تاتو کنند

اگر پوست شما مستعد ایجاد کلوئید یعنی به وجود آمدن گوشت های اضافه است توصیه می کنیم سراغ تاتو نروید ، زیرا ممکن است در محلی که تاتو می کنید گوشت اضافه و کلوئید ایجاد شود .

منبع: مجله نیک و نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *