داروهای گیاهیروغن هاعطارباشی و طب سنتیلاغری و کاهش وزن

کاهش وزن با استفاده از این روغن ها

مقاله در یک نگاه

بسیاری از پرخوری های ما ریشه در خستگی، سرگیجه و استرس دارد. بنابراین، کاهش استرس و رفع خستگی اثر فوق العاده ای بر روی کاهش وزن می گذارد. روغن های ضروری همچون نعناع، اسطوخودوس، گریپ فروت و لیمو با عطر بی نظیر خود موجب کاهش اضطراب و خستگی و در نتیجه کاهش وزن می شوند.

حتما می دانید که روغن های ضروری تا چه حد برای رفع سر درد، سرگیجه و دل درد مفید می باشند. اما احتمالا از خواص کاهش وزن آن بی خبرید. برخی از این روغن های ضروری، اثر عجیبی بر روی خلق و خوی شما دارند که می توانند به طور غیر مستقیم بر روی کاهش وزن موثر باشند. برخی دیگر نیز بر روی قند خون و چربی سوزی موثرند و به طور مستقیم منجر به کاهش وزن می باشند. در این مقاله، به برخی از خواص این روغن ها در پروسه ی کاهش وزن اشاره شده است.

روغن نعناع

ما زمانی به سراغ جانک فودها می رویم که خسته و مضطربیم. بسیاری از پرخوری های ما ریشه در خستگی، سرگیجه و استرس دارد. بوی فوق العاده ی روغن نعناع، خستگی ذهنی را از بین می برد و اراده ی شما برای مقاومت در برابر مصرف شیرینی جات تقویت می کند. می توانید مقداری روغن نعناع را در یک پخش کننده ی هوا بریزید تا بوی آن فضای اتاق شما را پر کند.

روغن گریپ فروت

عطر مرکبات، نقش مهمی در افزایش متابولیسم شما دارد. یکی از مطالعات نشان داده است که استشمام روغن های ضروری همچون گریپ فروت با تحریک سیستم عصبی سمپاتیک، موجب شکستن بافت های چربی در موش ها می شود. یکی از دلایل تاثیر روغن گریپ فروت در کاهش وزن، وجود لیمونن است. یک ماده ی شیمیایی که در بسیاری از مرکبات یافت می شود.

روغن لیمو

مطالعات نشان داده است که بوی روغن لیمو اشتها را سرکوب می کند و بدین ترتیب منجر به کاهش وزن می شود. درست همانند گریپ فروت، تاثیر آن در کاهش وزن به دلیل وجود لیمونن است. ۵ تا ۶ قطره روغن لیمو را در یک پخش کننده ی هوا بریزید و یا ۱۲ قطره از آن را با ۲۵ میلی لیتر روغن حامل (مثل روغن بادام یا جوجوبا) ترکیب کنید و روی شکم یا پشت گردن خود بمالید. این روغن، در عرض چند دقیقه به جریان خون شما وارد شده و اشتهای شما را کاهش می دهد.

روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس از دیگر روغن های ضروری است که دارای خاصیت آرامش بخشی و کاهش استرس می باشد. به همین دلیل از پرخوریعاطفی شما جلوگیری می کند. وقتی بدن ما در فاز ریلکسیشن باشد، به سراغ پرخوری نمی رویم. تنها عطر اسطوخودوس کافیست تا رفتار شما را عوض کند.

منبع:  برنافیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *