درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

چرا بچه‌ها عرق سوز می‌شوند؟

یکی از اتفاقات رایج در دوران استفاده بچه‌ها از پوشک، عرق سوز شدن است. این مسئله گاهی خیلی زود برطرف می‌شود و گاهی مراجعه به پزشک برای درمان پوست کودک ضرورت می‌یابد. ما در این مطلب دلایل عرق سوز شدن پای بچه‌ها و راه‌های درمان آن در کوتاه‌ترین زمان را به شما معرفی کرده‌ایم.

درماتیت پوشکی چیست؟

درماتیت پوشکی در زبان پزشکی و عرق سوز شدن در اصطلاح رایج، نوع رایجی از التهاب پوست است که ممکن است در اطراف محدوده‌پوشک بچه‌ها به رنگ قرمز یا به صورت برجسته نمایان شود.

علائم درماتیت پوشکی

خیلی از مادران به دنبال علائم اولیه عرق سوز بچه‌ها هستند تا قبل از شدید شدن مشکلات پوستی برای درمان آن اقدام کنند. اولین نشانه درماتیت پوشکی قرمز یا متورم شدن پوست نواحی زیر پوشک است. همچنین ممکن است در زمان لمس پوست بچه‌ها احساس گرمی کنید. درماتیت پوشکی گاهی خفیف و در حد چند لکه قرمز متورم در یک ناحیه کوچک  است و گاهی می‌تواند وسیع و به صورت برآمدگی‌های دردناک قرمزرنگی روی شکم و ران کوچولوی شما باشد.

اگر درماتیت پوشکی همراه با برجستگی‌های قرمز-صورتی اطراف یک لکه‌ قرمز در محدوده‌ پوشک یا حتی اطراف دهان کودک شما ‌باشد، ممکن است تبدیل به درماتیت پوشکی قارچی شده باشد که نیاز به درمان با داروهای ضدقارچ موضعی دارد.

چون کودک شما نمی‌تواند با کلمات به شما بگوید که مشکلش چیست، ممکن است از طریق گریه و بی‌قراری در هنگام تعویض پوشک ، یا کم اشتهایی ناراحتی‌اش را ابراز کند.

درمان و راه حل درماتیت پوشکی

برای درمان عرق سوز پوشکی چه خفیف باشد و چه شدید، لازم است که تعداد دفعات تعویض پوشک نسبت به روزهای عادی بیشتر شود. این کار کمک می‌کند که رطوبت از پوست کودک دور مانده و زخم‌ها زودتر بهبود پیدا کنند.

همچنین نکات زیر به شما کمک می‌کند تا مراحل درمان را سریع‌تر طی کنید:

– پوست را در معرض هوا قرار بدهید و به این منظور هر روز اجازه بدهید تا کودکتان زمان اندکی را بدون پوشک بگذراند.

– بعد از هر بار تعویض پوشک، نواحی زیر پوشک را کاملا پاک کنید و قبل از بستن پوشک بدن کودک را کاملا خشک کنید.

– لایه‌ ضخیمی از پماد حاوی اکسید روی یا وازلین، یا چیزی که دکتر کودکتان تجویز کرده است، بمالید تا از رسیدن ادرار به پوست تحریک شده جلوگیری کنید.

– بررسی کنید که آیا اخیراً غذای کودکتان یا هر چیز دیگری در محیط او را تغییر داده‌اید که ممکن است باعث درماتیت پوشکی بشود.

– در صورتی که درماتیت پس از چند روز از بین نرفت، یا تاول یا برجستگی‌های حاوی چرک پدیدار شد با پزشک خود تماس بگیرید.

انتخاب پوشک با کیفیت برای کنترل عرق سوز

یکی از عوامل موثر در پیشگیری و درمان عرق سوز، انتخاب پوشک با کیفیت است. پوشکی که رطوبت را جذب کند و مانع مرطوب ماندن پوست کودک شود، قطعا تاثیر ویژه‌ای در پیشگیری و درمان عرق سوز خواهد داشت. پیشنهاد ما پوشک‌ پمپرز بیبی درای است که با بهره‌گیری از تکنولوژی دانه‌های رطوبت گیر مایکروپرلز، رطوبت را جذب کرده و باعث می‌شود کودک تا ۱۲ ساعت به دور از رطوبت باقی بماند.

 

منبع: دکترسلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *