سلامتی پوستنکات سلامتی

مراقبت‌های پوستی هنگام خانه تکانی عید

علاوه بر مواد شوینده، استفاده زیاد از آب نیز چربی‌های سطح پوست را از بین می‌برد و نفوذپذیری پوست را بیشتر می‌کند؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز این گونه عوارض بهتر است در هنگام استفاده از شوینده‌ها، از دستکش استفاده کرد. البته باید توجه داشته باشید که برای طولانی مدت از دستکش‌های پلاستیکی استفاده نکنید، زیرا مواد تشکیل دهنده دستکش می‌تواند برای پوست حساسیت ایجاد کند. بنابراین افرادی که مجبورند طولانی مدت نظافت کنند، بهتر است در زیر دستکش‌های پلاستیکی، یک دستکش نخی نیز بپوشند.

یکی از عوارض ناشی از خانه‌تکانی‌های غیراصولی، بروز آلرژی‌های پوستی است. بسیاری از مواد شوینده چربی‌های پوست را از بین می‌برند و نفوذپذیری پوست را در مقابل مواد شوینده بیشتر می‌کنند، در نتیجه احتمال ابتلا به آلرژی‌های پوستی افزایش می‌یابد.
دکتر بهروز باریک‌بین، متخصص پوست و مو در این مورد اظهار کرد: علاوه بر مواد شوینده، استفاده زیاد از آب نیز چربی‌های سطح پوست را از بین می‌برد و نفوذپذیری پوست را بیشتر می‌کند؛ بنابراین برای پیشگیری از بروز این گونه عوارض بهتر است در هنگام استفاده از شوینده‌ها، از دستکش‌های مخصوص استفاده کرد.
البته افراد باید توجه داشته باشند که برای طولانی مدت از دستکش‌های پلاستیکی استفاده نکنند، زیرا مواد تشکیل‌دهنده دستکش می‌تواند برای پوست حساسیت ایجاد کند. بنابراین افرادی که مجبورند طولانی مدت نظافت کنند بهتر است در زیر دستکش‌های پلاستیکی، یک دستکش نخی نیز بپوشند.
افراد باید برای بلند کردن و جابه‌جا کردن اجسام سنگین، از چند نفر کمک بگیرند و به جای خم کردن کمر، ابتدا نشسته و بعد جسم را بلند کنند
استفاده طولانی مدت از دستکش‌های پلاستیکی و یا استفاده از مواد شوینده بدون دستکش سبب بروز آلرژی‌های پوستی و علائمی‌نظیر قرمزی، خشکی، ترک، خارش، سوزش و التهاب پوست می‌شود.
افرادی که دچار این عوارض می‌شوند، باید ابتدا با آب معمولی دست‌ها را شسته و سپس از کرم‌های مرطوب‌کننده استفاده کنند و در صورت رفع نشدن علائم در طولانی مدت، به پزشک مراجعه کنند.»

 

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *