داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

درمان مالاریا با روش های سنتی و خانگی

هر ساله بیش از ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری مالاریا مبتلا می‌شوند. مالاریا، نوعی بیماری عفونی وحشتناک است که به طور متوسط ​​۵۰۰ هزار نفر را هر ساله به کام مرگ می‌فرستد. اغلب این مرگ‌و‌میرها در اطراف استوا و مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری رخ می‌دهند و این بیماری در آفریقا بطور چشمگیرتری رایج میباشد. در واقع، به بازدیدکنندگان از کشورهای آمریکای جنوبی، آفریقا، آسیا و کارائیب به شدت توصیه می‌شود که قبل از ورود به این کشورها برای جلوگیری از آلودگی، از داروهای ضد مالاریا استفاده کنند. هنگامی که پشه فرد را نیش میزند، این بیماری از طریق بزاق پشه و پس از اینکه توسط انواع مختلف میکروارگانیسم‌های انگلی آلوده شد، به فرد منتقل می‌شود. این انگل‌ها به کبد رفته و شروع به تولید مثل می‌کنند. حدودا ۱۰ تا ۱۵ روز پس از نیش اولیه، علائم بیماری ظاهر می‌شوند. در این مطلب به بررسی علائم و روش‌های درمان مالاریا خواهیم پرداخت. با عطارباشی همراه باشید.

درمان مالاریا

علائم مالاریا

علائم مالاریا عبارتند از استفراغ، خستگی مفرط، ضعف، تب، سردرد، زردی و تشنج، که در اثر عفونت ناشی از Plasmodium falciparum رخ می دهند. مالاریا در اغلب موارد می تواند منجر به تنگی نفس (۲۵-۴۰% موارد)، آنسفالوپاتی (تباهی مغز)، کاهش قند خون ، شوک، خونریزی خود به خود و حتی مرگ شود. چهار گونه از پلاسمودیوم هستند که می توانند  انسان را آلوده کنند و به طور کلی باعث علائم خفیف بیماری می شوند. از آنجایی که افراد زیادی در مناطق اصلی جهان به این بیماری مبتلا می شوند، روش های درمانی دارویی موثری برای آن وجود دارد، اما استفاده ی بیش از حد از داروهای ضد مالاریا نیز از نظر مقاومت در برابر دارو مشکل‌ساز است. به همین دلیل و بسیاری دلایل دیگر، چندین سال است که بشر به روش های دیگری برای درمان مالاریا تکیه کرده است.

درمان های طبیعی برای مالاریا

در ادامه بهترین مواد غذایی طبیعی برای بهبود علائم و درمان مالاریا را بررسی میکنیم.

زنجبیل

مادۀ فعال گیاه زنجبیل (gingerol) و هیدروکربن های منحصر به فرد این گیاه به دلیل فعالیت های ضد التهابی و ضد باکتریایی که در بدن دارند بسیار مشهور می باشند. همین موضوع زنجبیل را به یکی از موثرترین روش های طبیعی برای درمان مالاریا تبدیل کرده است.

گریپ فروت

یک ماده ی قدرتمند شبیه به کوینین در گریپ فروت یافت می شود، که به طور مستقیم به خنثی سازی انگل های ناشی از مالاریا مرتبط است. شما می توانید مقدار این ماده را به اندازه ی یک دوز مشخص اضافه کنید و یا به سادگی یک گریپ فروت خوشمزه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. گریپ فروت در مناطق گرمسیری به وفور یافت می شود و می تواند در بهبود سریع و ارتقای سلامتی افراد بسیار موثر باشد.

درمان مالاریا

دارچین

یکی از بهترین راه های خلاص شدن از مالاریا، برطرف کردن علائم آن یعنی تب، سردرد و اسهال است. دارچین یک درمانگر کامل می باشد؛ زیرا می تواند همزمان چندین مورد از علائم را بهبود ببخشد. دارچین دارای ترکیبات ارگانیک قوی سینامالدئید است که دارای خواص ضد التهابی بوده و به کاهش علائم جدی و دردناک مالاریا نیز کمک می کنند.

مرکبات

اگرچه این یک پیشنهاد مبهم است، اما به طور کلی اغلب مرکبات برای درمان مالاریا مفید هستند. لیمو به راحتی در بسیاری از مناطق مالاریا خیز یافت می شود و ترکیبات آنتی اکسیدانی، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن ها می توانند به رفع تب، جلوگیری از گسترش عفونت و سرعت روند بهبودی کمک کنند.

ریحان

برای کاهش علائم و شدت مالاریا، مردم سال هاست که به ریحان متوسل شده اند؛ اوژنول ماده ی فعالی است و عمدتا مسئولیت خواص درمانی آن را برعهده دارد و به از بین بردن عفونت های باکتریایی کمک می کند. بخش های مختلف این گیاه به روش های بی‌شماری به درمان آیورودا کمک می کنند و در کشورهای آسیایی نیز که با اشکال مختلف مالاریا سرو کاردارند بسیار مورد توجه قرار دارند.

رژیم‌غذایی طبیعی

پس از این که شما رژیم غذایی مایع را گذراندید و سیستم ایمنی بدن خود را مجددا فعال کردید، باید برای یک دوره، از رژیمی کاملا طبیعی و سرشار از میوه ها استفاده کنید. ثبات استفاده از فیبر طبیعی و ویتامین ها، و همچنین خواص ضد باکتریایی و آنتی بیوتیکی میوه ها، به شما کمک می کند تا از بیماری خلاص شده و به حالت عادی بازگردید. در نهایت، اضافه کردن میوه ها، سبزیجات، دانه ها و آجیل ها مرحله ی نهایی رژیم غذایی طبیعی ضد مالاریا هستند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *