این ۶ گُر گرفتگی ها بر اثر یائسگی رخ نمی دهند.

در اینجا دلایل گُر گرفتگی در زنان مطرح شده است.
زمانی که احساس گرما می کنید، راهی برای کاهش آن پیدا کنید.گُر گرفتگی ها طاقت فرسا هستند و می توانند سبب تپش قلب و سرخی پوست صورت شوند و پس از آن لباستان خیس عرق شده و می لرزید.

در حالی که این علائم معمولا با یائستگی مرتبط هستند، زنان و مردان ممکن است آن را در هر سنی تجربه کنند. گُر گرفتگی ممکن است هر زمانی و بدلایل مختلف رخ دهد. قبل از اینکه این دلایل را در نظر بگیرید، حائز اهمیت است که توجه داشته باشید تجربه ی این حالت مسئله ی ترسناکی نیست. علت اینکه برخی افراد آن را تجربه می کنند اما برای برخی اینطور نیست مشخص نمی باشد اما این شرایط برای برخی افراد خوش خیم و گذرا می باشد. توصیه می شود زمانی که این حالت در شما رخ می دهد آن را یادداشت کنید و ذکر کنید قبل از اینکه اینکه گُر گرفتگی تان شروع شود، مشغول به چه کاری بوده اید. این اطلاعات همچنین به پزشکتان کمک می کند که علت اصلی گُرگرفتگی تان را دریابد. در اینجا شایع ترین عللی که هیچ ارتباطی با یائستگی ندارد و اینکه چه کاری باید برای کنترل آن انجام دهید مطرح شده است.

۱٫ داروهای تجویزی

گُر گرفتگی ها ممکن است از عوارض جانبی بسیاری از داروهای تجویزی باشند. مواد مخدر، داروهای ضد افسردگی و برخی از داروهایپوکی استخوان تحریک کننده هستند. به توصیه ی پزشکان، به محض شروع دوره ی جدید درمان، علائم خود را شناسایی نمائید. اگر آن علائم همزمان با مصرف دارو ظاهر شدند، احتمالا عوارض آن داروهستند.
چه کاری باید برای آن انجام دهید: پزشک خود را از عارضه ای که برایتان بوجود آمده مطلع سازید. وی ممکن است دارویی مشابه آن که این عارضه را برایتان بوجود نمی آورد را به شما معرفی نماید. احتمال آن نیز وجود دارد که مدتی پس از مصرف دارو بدن به آن عادت کرده و این عارضه مجددا بوجود نیاید، بنابراین پزشکتان می تواند به شما این اطمینان را بدهد که این عارضه مدت زیادی طول نمی کشد.

۲٫ اضافه وزن

احتمالا شنیده اید که چربی بدن از نظر متابولیک فعال است، که ارتباط بین چاقی و برخی سرطان ها را توضیح می دهد و بدلیل اضافه وزن می تواند متابولیسم بدن شما را برهم زده و سبب گُر گرفتگی شود.
چه کاری باید برای آن انجام دهید: این یک درمان قابل پیش بینی است. اما رژیم و ورزش می توانند درمان کننده باشند. در مقایسه یاضافه وزن و چاقی، زنانی که سعی در کم کردن وزن خود نمی نمایند، آنهایی که غذای سالم می خورند و ۲۰۰ دقیقه در هفته ورزش می کنند دو برابر بیشتر احتمال کم کردن گُر گرفتگی شان وجود دارد.

۳٫ آلرژی یا حساسیت غذایی

تقریبا همگی ما زمانی که غذاهای خیلی تند می خوریم گُر گرفتگی را تجربه کرده ایم. اما در برخی ممکن است علت گُر گرفتگی حساسیت غذایی نباشد.
چه کاری باید برای آن انجام دهید: الکل، کافئین و افزودنی هایی مانند سولفات برخی از تحریک کننده های شایع هستند. به اینکه بدنتان چگونه به خوردن هر یک از آنها واکنش نشان می دهد توجه کنید و به این ترتیب می توانید ارتباط بین آنها را پیدا کنید. اگر این روش کمکی به شما نکرد، با پزشک خود درباره ی رژیم غذایی و اینکه کدام غذاها را باید حذف نمائید صحبت کنید.

۴٫ اضطراب

درحالی که شما اغلب کلمات استرس و اضطراب که به جای یکدیگر بکار می روند را شنیده اید، متخصصان سلامت روان تمایل به استفاده از کلمه ی اضطراب برای اشاره به بعد جسمانی احساسات مانند استرس، ترس یا نگرانی دارند. تپش قلب و بی قراری دو نشانه ی قدیمی اضطراب هستند و اضطراب نیز می تواند منجر به بروز علائم ناراحت کننده شود.
چه کاری باید برای آن انجام دهید: یادآوری تنفس ساده ترین راه برای آرام کردنتان در هنگام بروز اضطراب است. ورزش، مدیتیشن و یوگا در از بین بردن اضطراب بسیار موثر می باشند. در صورتی که با انجام آنها اضطرابتان از بین نرفت، احتمالا از شکل وخیم تر اضطراب رنج می برید. با یک پزشک یا درمانگر شناختی رفتاری صحبت کنید.

۵٫ شرایط پزشکی (بیماری)

تقریبا تمام مشکلات پزشکی که با هورمون ها یا سیستم غدد درون ریز مرتبط هستند ممکن است سبب بروز علائم یائستگی شوند. بویژه مشکلات تیروئید پرکار می تواند باعث ایجاد گرما در بدن شود. عفونت ها یا ویروس ها نیز می توانند این گرما را ایجاد نمایند.
چه کاری باید برای آن انجام دهید: اگر مشکل تیروئید داشته باشید بدنتان در کنار گُرگرفتگی علائم دیگری نیز از خود بروز می دهد. تپش قلب، کاهش بی دلیل وزن، حمام رفتن مکرر و احساس خستگی شدید در زمانهای خاصی از روز، همگی علائم مرتبط با تیروئید پر کار هستند. زمانی که به دیگر مسائل مرتبط با سلامت می پردازید، به دنبال افزایش دما و علائمی مانند اسهال یا ناراحتی روده باشید. در صورتی که هر یک از این علائم را همراه با گُرگرفتگی تجربه کردید حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

۶٫ اتاق خواب گرم

دمای بدن بصورت طبیعی هنگام خواب در طول شب اُفت می کند، بنابراین برای مردان و زنان این امر عادی است که نیمه شب با حالت عرق کرده یا با گرمای بیش از حد از خواب بلند شوند.
چه کاری باید برای آن انجام دهید: اگر گُر گرفتگی که نیمه شب به سراغتان می آید را در نظر بگیرید، یک اتاق گرم، پتوهای زیاد، یا لباس پوشیدن زیاد ممکن است مشکل شما باشد که می توانید آن را بوسیله ی کم کردن ترموستات یا خوابیدن با پتو یا لباس کم تر برطرف کنید.


نویسنده مطلب:




پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.