آشپزیغذای بین المللی

طرز تهیه میت‌لوف

میت‌لوف برخلاف اسمش غذای چندان جدیدی نیست و یکی از غذاهای نسبتا سنتی کشورهای اروپای غربی محسوب می‌شود. این غذای خوش‌رنگ و لعاب که به ‌خاطر عطر و طعم جذابش گزینه بسیار مناسبی برای کودکان است، برپایه گوشت و سبزیجات معطر تهیه می‌شود. میت‌لوف، غذایی کم‌سدیم است و می‌تواند در برنامه غذایی افراد مبتلا به فشار خون بالا هم قرار بگیرد.

مواد لازم برای ۸ نفر

شیر بدون چربی دو‌سوم لیوان

تخم‌مرغ هم‌زده نصف لیوان

پودر نان خشک‌شده ۲ لیوان

پیازچه خُردشده همراه با برگ ۲ شاخه

سُس تند یک قاشق غذاخوری

آویشن یا ریحان خشک یک قاشق چای‌خوری

نمک یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

پودر فلفل سیاه یک‌هشتم قاشق چای‌خوری

گوشت گوساله بدون چربی حدود ۷۰۰ گرم

سُس کچاپ یک‌چهارم لیوان

سرکه بالزامیک یک قاشق غذاخوری

سیر له‌شده یک حبه

طرز تهیه

برای تهیه این غذا، ابتدا فِر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. حالا یک عدد فویل آلومینیومی را به اندازه ۲ مربع تقریبا ۴۰ در ۴۰ ببُرید و کنار بگذارید. در کاسه بزرگی، شیر و تخم‌مرغ‌ها را ترکیب کنید. حالا آرد نان، پیازچه‌های خُردشده، سُس تند، آویشن یا ریحان، نمک و فلفل را هم داخل کاسه بریزید و مواد را به ‌خوبی با یکدیگر هم بزنید. گوشت گوساله را چرخ کنید و پس از کمی ورز دادن، آن را روی یکی از فویل‌های آلومینیومی که کمی با روغن چرب شده است، قرار دهید. گوشت را باز کنید و تمام مواد داخل کاسه را روی آن بریزید. به ‌آرامی گوشت را بپیچید و بعد از قرار دادن فویل دوم روی آن، این ترکیب را به ‌مدت حدود ۵۰ دقیقه داخل فِر بگذارید. حواس‌تان باشد که همه قسمت‌های گوشت به ‌خوبی در فویل پیچیده شود تا گوشت شما خشک نشود. وقتی که میت‌لوف در حال پختن است،‌ سُس کچاپ را با سرکه بالزامیک و سیر له‌شده ترکیب کنید. بعد از خارج کردن گوشت از داخل فِر، این ترکیب را روی میت‌لوف بریزید و آن را به‌مدت ۱۰ دقیقه در حالی که فویل رویی را برداشته‌اید، دوباره داخل فِر قرار دهید. بعد از خارج کردن نهایی میت‌لوف از فِر، آن را بُرش بزنید و به‌ صورت کاملا گرم سِرو کنید.

ارزش تغذیه‌ای

هر وعده از این غذا حاوی ۱۹۷ کیلوکالری انرژی، ۹ گرم چربی (۴ گرم چربی اشباع)، یک گرم فیبر، ۸ گرم کربوهیدرات، ۲۰ گرم پروتئین، ۱۳ میکروگرم فولات، ۵۶ میلی‌گرم کلسترول، ۴ گرم قند، ۳۳۹ واحد بین‌المللی ویتامین A، ۲ میلی‌گرم ویتامین C، ۵۷ میلی‌گرم کلسیم، ۳ میلی‌گرم آهن، ۳۰۸ میلی‌گرم سدیم، ۴۰۵ میلی‌گرم پتاسیم است.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *