درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

فراخوان دهمین سمینار تحت عنوان «چنین کنند سالمندان موفق دیابتی»

فراخوان دهمین سمینار جلوه‌هایی از زندگی با دیابت

آخرین آمار منتشر شده از سوی فدراسیون بین‌المللی دیابت نشان می‌دهد که در افراد مابین سنین ۶۵ تا ۹۹ سال ۱۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند. با شیوع ۱۸.۸ درصد، اگر این روند ادامه پیدا کند تا سال ۲۰۴۵ میلادی ۲۵۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از افراد سنین بالای ۶۵ سال مبتلا به دیابت خواهند شد. در حال حاضر در کشور حدود ۷ درصد جمعیت، بالای ۶۰ سال هستند و این رقم در سال ۱۴۲۵ به ۲۲ درصد خواهد رسید. با توجه به افزایش جمعیت دیابتی‌ها و افزایش عده سالمندان در کشور نشان می‌دهد که طی سال‌های آتی شاهد افزایش عده دیابتی‌های سالمند خواهیم بود زیرا شیوع دیابت در سالمندی تا سه برابر بیش از سنین جوانی است.

سالانه بیش از ۱۱ درصد بودجه بهداشتی کشورها صرف هزینه مراقبت‌های درمانی افراد دیابتی می شود که این بودجه بیش از دو برابر هزینه‌های درمانی افراد غیر دیابتی است که بخش اعظم این هزینه‌ها صرف عوارض ناشی از دیابت می شود.
بنابراین ما را بر آن می دارد که هر چه زودتر برنامه آموزشی دیابت برای سالمندان را محقق سازیم زیرا اساس درمان دیابت آموزش است.
در همین راستا انجمن دیابت ایران در نظر دارد سمیناری تحت عنوان «چنین کنند سالمندان موفق دیابتی» با موضوع سالمندان و دیابت و ارایه راه حل های سلامتی با دیابت در سالمندی، در روز پنجشنبه ۲۶ بهمن ماه سال جاری، از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر در محل تالار امام (ره) بیمارستان امام خمینی (ره) واقع در انتهای بلوار کشاورز، خیابان دکتر محمد قریب برگزار نماید.

  • لازم به ذکر است که حضور برای عموم مردم آزاد است.

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *