سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

بیماری «آغوش ام اس» چیست؟

آیا می‌دانید که بیماری آغوش ام اس دقیقا چیست؟ این نشانه عبارت است از احساس سفت شدن یا تحریک ناشی از اسپاسم عضلات اطراف قفسه سینه و شکم که به ویژه تنفس را دشوار می‌کند. مانند بسیاری از علائم ام اس، این نشانه نیز می‌تواند در هر فرد متفاوت باشد.
در ابتدا ممکن است این درد خیلی هشداردهنده نباشد. اما ممکن است روزی برسد که احساس گرفتگی عضلانی در اطراف کمر نیز ایجاد شود. طوری که همراه با هر عمل دم، این احساس گرفتگی کاملا احساس می‌شود.
آغوش ام اس هم می‌تواند ناراحت‌کننده باشد و هم مثل یک در آغوش گرفته شدن بدون ناراحتی باشد. این بیماری درست شبیه در آغوش گرفته شدن از جانب کسی است که دوستش ندارید، ولی باید با او کنار بیایید. انگار شما می‌خواهید حضور او را کتمان کنید و او تصمیم دارد به شما ثابت کند که بخشی از زندگی شماست.

آیا آغوش ام اس  دردناک است؟

در برخی افراد این بیماری دردناک است، اما بیشتر فقط حسی ناراحت‌کننده و محدودیت آفرین ایجاد می‌کند. آیا تا به حال دو لباس خیلی تنگ را روی هم پوشیده‌اید؟ حس بیماری آغوش ام اس، بسیار شبیه به آن است. با این تفاوت که در اینجا این احساس توسط پوست بدن ایجاد می‌شود.

آیا استرس عامل این بیماری است؟

بله، مثل بسیاری از بیماری‌های دیگر، در این مورد هم استرس عامل اصلی است، که در این صورت عواملی مثل خستگی و بالا رفتن حرارت بدن و تغذیه نا درست نیز تاثیر منفی و مستقیم دارند. در چنین شرایطی، با ورزش، بالا بردن سرعت حرکات، استراحت کافی و تغذیه درست می‌توان این بیماری را تحت کنترل درآورد. البته در چنین موردی، چون علائم این بیماری موقتی اند، با تلاش فرد بیمار و انجام نکات ذکر شده از بین می‌روند و دیگر هم برنمی‌گردند.

 

منبع: سلامیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *