سلامتیسلامتی پوستنکات سلامتی

۴ درمان خانگی برای رفع ترک پا

ترک‌خوردگی پاشنه پا عارضه مزمن و دردناکی است که می‌تواند راه رفتن و حتی ایستادن را سخت یا حتی غیر‌ممکن کند. خوش‌بختانه برای رفع این عارضه نیاز به درمان‌های پیچیده پزشکی نداریم و می‌توانیم تنها با کمی خلاقیت و استفاده از چند ماده طبیعی ساده که اتفاقا همیشه هم در‌دسترس هستند این معضل را به طور کامل برطرف کنید. در ادامه مطلب امروز با چند درمان خانگی ساده و موثر آشنا خواهید شد که استفاده از هر یک از آن‌ها حلال این مشکل خواهد بود.

۱- روغن کرچک

روغن کرچک سرشار از انواع مختلف ویتامین‌ها و مواد مغذی است که خاصیت ضد‌التهابی و آنتی‌باکتریالی دارند. کافی است تا این روغن را روی قسمت‌های ترک‌خورده‌ پا بمالید و بعد روی آن جوراب بپوشید و بگذارید یک شب بماند، تا پاها به طور طبیعی کمی عرق‌ کنند و روغن به خوبی جذب پوست‌تان شود.

۲- کره درخت شی (شی‌باتر)

اگر ترک‌خوردگی پاشنه پا تبدیل به کابوس شبانه برای شما شده است، استفاده از کره درخت شی یا شی‌باتر می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد. شی‌باتر یا شیا‌باتر یک روغن جامد است که از هسته یا میوه درخت شی یا شیا گرفته می‌شود. این روغن غنی از ویتامین‌های مختلف است که برای پوست شما بسیار مفید هستند. می‌توانید این روغن را از داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی تهیه کنید. برای استفاده از این روغن کافی است تا قبل از خواب، مقداری از آن را به آرامی روی نواحی ترک‌خورده پا ماساژ داده و جوراب بپوشید و بگذارید یک شب روی پوست پا بماند. شیا‌باتر مرطوب‌کننده بسیار قوی است که مطمئنا بعد از استفاده از آن، صبح روز بعد خودتان شاهد نتیجه معجزه‌گر آن خواهید بود.

۳- روغن زیتون

صرف نظر از طعم و خاصیت بی‌نظیر روغن زیتون به عنوان یک طعم‌دهنده عالی برای غذاهای گوناگون، این روغن برای پوست هم دارای منافع بسیاری است. استفاده از روغن زیتون می‌تواند به خوبی، درمان‌گر پوست ترک‌خورده و آسیب دیده پا باشد. پاشنه پا را با مقداری روغن زیتون فرابکر ماساژ دهید و بگذارید برای مدت زمان ۱ ساعت بماند تا کاملا جذب پوست‌تان شود. بعد از گذشت مدت زمان لازم پای خود را با آب‌ولرم کاملا بشویید و خشک کنید. برای اثر‌بخشی لازم سعی کنید روزانه از این شیوه درمانی مفید استفاده کنید.

۴- تخم‌مرغ و لیمو

استفاده از این ماسک معجزه می‌کند. تخم‌مرغ و لیمو هر کدام جداگانه هم منابعی بسیار غنی برای پوست هستند. اما ترکیب این دو با هم مثل یک بمب زیبایی  توانمند عمل می‌کند. زرده ‌۱ تخم‌مرغ را با ۱ قاشق غذا‌خوری آب‌لیمو تازه و ۱ قاشق چای‌خوری آرد‌برنج مخلوط کنید و آن را روی پاشنه‌های پا بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و بعد بشویید. برای اثربخشی مفید از این درمان به صورت مستمر استفاده کنید.

 

منبع: سلامتیسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *