شربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

چای آناناس را به چه روشی تهیه می‌کنید؟

چای آناناس یک نوشیدنی خوش‌طعم است که از میوۀ آناناس، دانه‌ها، پوست یا برگ‌های آن تهیه می‌شود. شما حتی می‌توانید این چای را با مخلوط کردن آب آناناس با چای معمولی نیز تهیه کنید. روش‌های متنوع تهیۀ این چای می‌توانند بر خواص آن کمی اثر بگذارند، اما فارغ از اینکه چای آناناس را به چه روشی تهیه می‌کنید، بسیاری از ترکیبات فعال در این چای وجود خواهند داشت.

چای آناناس

به گزارش گیاه یاب به نقل از «ارگانیک‌فکتس» بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید آب آناناس از فروشگاه‌ها، چای آناناس را تهیه کنند. زیرا آبمیوه‌های صنعتی معمولا پالایش‌شده و حاوی شکر زیادی هستند.

خواص چای آناناس

مهم‌ترین و قابل‌توجه‌ترین خواص چای آناناس شامل این موارد می‌شود:

-کاهش وزن

-بهبود خلق‌وخو

-رفع اضطراب

-تقویت سیستم ایمنی بدن

-بهبود سوخت‌و‌ساز

-کاهش التهاب

-پیشگیری از پیری زودرس

-پیشگیری از بیماری‌های مزمن

در این بخش به بررسی جزییات این فواید می‌پردازیم:

بروملین شناخته‌شده‌ترین ترکیب فعال موجود در آناناس است و با کاهش التهاب در بدن ارتباط مستقیمی دارد. به همین دلیل است که چای آناناس معمولا بهه افرادی که از آرتریت رنج می‌برند پیشنهاد می‌شود. چای آناناس می‌تواند احتباس آب در بدن را از بین ببرد و همچنین ادرارآور می‌باشد و برای کاهش علائم ورم پا (خیز) مفید است.

اثر ضد التهابی این چای همچنین برای افرادی که از سردردهای مزمن یا سندرم روده تحریک‌پذیر رنج می‌برند می‌تواند مفید باشد. با داشتن سطوح بالایی از ویتامین ث و انواع مختلف آنتی‌اکسیدان‌ها، چای آناناس می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و انحطاط اعصاب را کاهش دهد.

افرادی هستند که این چای را برای کاهش وزن نیز پیشنهاد می‌کنند، زیرا چای آناناس تراکم بالایی از مواد مغذی را داشته و در عین حال کالری کمی دارد. بعلاوه بروملین موجود در آن نیز با تحریک سوخت‌وساز بدن پیوند خورده است و می‌تواند در ابعاد مختلفی -از تنظیم سطوح هورمون‌ها گرفته تا تولید انرژی- به سلامتی انسان کمک کند.

طرز تهیه چای آناناس

اگر می‌خواهید این چای را در منزل تهیه کنید، مهم‌ترین نکته روش دَم کردن آن است. اگر هدفتان وزن کم کردن با مصرف این چای است، باید از اضافه کردن آب میوه به آن خودداری کرده و به جای آن از پوست و برگ‌های میوه استفاده کنید. برای تهیه چای آناناس لاغرکننده، می‌توانید یک آناناس کامل و رسیده را به همراه پوستش درون ۲ لیتر آب دَم کنید و به آن یک چوب دارچین برای بهتر شدن طعمش اضافه کنید.

همچنین می‌توانید برای تهیه چای آناناس، به سادگی آب آناناس طبیعی را به چای سیاه اضافه کنید.

۱.یک تابه از آب را (حدودا ۴ تا ۶ فنجان) بر روی شعلۀ گاز جوش آورید.

۲.چهار تا پنج عدد چای کیسه‌ای را درون آبِ جوش‌آمده انداخته و بگذارید برای ۵ دقیقه دَم بکشند. سپس چای‌ها را خارج کنید.

۳.دو قاشق چای‌خوری شکر و ½ فنجان آب تازه و طبیعی آناناس را اضافه کنید.

۴.به خوبی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

۵.چای بدست آمده را درون شیشه ریخته و شب در یخچال بگذارید و آن را خنک و به همراه یخ سرو کنید.

عوارض جانبی چای آناناس

این چای عوارض جانبی چندانی ندارد، اما باید مراقب اثرات آن بر حساسیت و همچنین تداخل با داروها باشید. میزان زیاد بروملین در بدن می‌تواند باعث ناراحتی گوارشی شده و زنان باردار یا شیرده باید قبل از مصرف این چای با پزشک خود مشورت کنند. واکنش‌های آلرژیک به این چای نادر هستند، اما هرگونه تورم یا دشواری در تنفس می‌توانند از علائم حساسیت به این چای باشند و با مشاهدۀ آنها باید سریعا از مصرف چای دست بکشید.

تیم ترجمۀ گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *