آشپزیسالاد و سس

سس مایونز خانگی را چگونه درست کنیم؟

سس مایونز یکی از افزودنی‌های هیجان انگیز برای غذاهای ما است. با کمک این سس می‌توانیم ساندویچ‌های معمولی‌مان را به یک ساندویچ عالی و خوشمزه تبدیل کنیم. از سس مایونز برای تهیه سس پاستا و سس‌های دیگر استفاده می‌شود و به عنوان ماده اصلی آن‌ها است. اکثر مایونزهایی که در فرئشگاه‌ها وجود دارد نمونه کارخانه‌ای آن است و تعداد کمی از مغازه‌ها هستند که مایونز خانگی می‌فروشند. مایونزها حاوی شکر و روغن گیاهی هستند.

برای درست کردن سس مایونز در خانه لازم است بدانید از چه روغنی استفاده کنید. نظر ما این است که استفاده از کره طعم آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. روغن مایونز به عنوان یک ماده افزودنی به سالادها بهترین گزینه هستند.

سس مایونز خانگی چیست؟

در سس مایونز خانگی میزان شکر و کربوهیدرات را محدود می‌کنیم و روی پروتئین، سبزیجات و چربی‌های سالم تمرکز می‌کنیم. در این سس از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون یا روغن آووکادو استفاده و شیرینی آن را نیز محدود می‌کنند. بسیاری از افراد به دلیل چرب بودن سس مایونز آن را از رژیم غذاییشان حذف می‌کنند. بهترین راه برای بازگرداندن مایونز به رژیم غذاییتان این است که آن را در خانه و بدون قند و با استفاده از روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون آن را مطابق میلتان و سالم‌تر و غنی‌تر از مایونزهای بیرون درست کنید.

پس از چند روز خوردن مرغ خشک یا سبزیجات آب‌پزداده حتما تصمیم خواهید گرفت که رژیم غذاییتان را ترک کنید اما زمانی که یک سس خوب و خانگی در دست داشته باشید می‌توانید غذاهای بی‌طعمتان را خوشمزه کنید،می‌توانید از این سسرا به سالاد مرغتان اضافه کنید و از طعم آن لذت ببرید یا همراه با تخم مرغ صبحانه‌تان آن را میل کنید.

این سس کمک می‌کند که بتوانید به راحتی چربی‌های سالم را به رژیم غذاییتان اضافه کنید و همچنان به رژیم غذایی سالمتان ادامه دهید. در واقع این مایونز مانند سحر و جادو عمل می‌کند و می‌توانید در طیف عظیمی از غذاهایتان از آن استفاده کنید و لذت ببرید و نگران شکستن رژیمتان نباشید و بدون عذاب وجدان و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

این سس را به مدت یک هفته می‌توانید در یخچال نگه داری کنید. می‌توانید آن را به جای روغن زیتون روی سالادتان بریزید یا به عنوان چاشنی سینه مرغتان از آن استفاده کنید.

چگونه مایونز خانگی داشته باشیم

مواد لازم برای تهیه سس مایونز خانگی:

  • ۱ عدد تخم مرغ
  • ۱ قاشق چایی خوری آب لیموی تازه
  • نصف قاشق چایی خوری خردل خشک شده
  • نصف قاشق چایی خوری نمک
  • ۱ پیمانه روغن مایع خنثی (مانند روغن زیتون یا روغن آووکادو)

طرز تهیه سس مایونز خانگی:

تخم مرغ، آب لیمو، خردل و نمک را درون ظرف همزن ایستاده بریزید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید.

نصف روغن را به مدت ۱ دقیقه بجوشانید و سپس آن را به مخلوطتان اضافه کنید برای مخلوط کردن آن‌ها اگر همزنتان دارای دو سرعت است آن را روی سرعت پایین بگذارید.

هنگامی که سس شما شروع به سفت شدن کرد روغن باقی مانده را یک قاشق یک قاشق یه مایونزتان اضافه کنید تا زمانی که مایونزتان به قوام مورد نظرتان برسد.

منبع: کاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *