بارداریسلامتینکات سلامتی

تغییرات و علائم مادران در هفته سی و سوم بارداری

درباره علائم و تغییرات خود در طول هفته سی و سوم بارداری اطلاعات بیشتری کسب کنید. در هفته سی و سوم بارداری ، احتمالا در مورد تولد نوزادتان فکر میکنید. اگر قبلا نتوانسته اید، باید خود را آماده رفتن به بیمارستان کنید چون هر لحظه ممکن است نیاز باشد به بیمارستان بروید.

تغییرات و علائم مادران در هفته سی و سوم بارداری

حتی اگر ۷ هفته دیگر به تاریخ زایمان شما باقی مانده است، باید برای هر گونه عارضه حاملگی که ممکن است رخ دهد، مانند زایمان زودرس آماده باشید.

چه کسی در معرض خطر زایمان زودرس است؟

اگر شرایط زیر را داشته باشید، در معرض خطر زایمان زودرس هستید:

  • در بارداری های قبل زایمان زودرس را تجربه کرده باشید.
  • اگر دوقلو یا چند قلو باردار باشید.
  • اگر اختلالات رحم یا دهانه رحم خاصی داشته باشید.

در عرض چند هفته آینده، هنگامی که شما و همسرتان، خود را برای تولد نوزاد آماده می کنید، ممکن است چندین هشدار نادرست و اشتباه شما را روانه بیمارستان کند. اگر اولین بارداری شما باشد این مسئله بیشتر رخ میدهد. تشخیص درد های کاذب، که انقباضات براکستون هیکس (Braxton-Hicks)نیز نامیده می شوند، می توانند برای کسانی که برای اولین بار مادر میشوند، دشوار باشد. آنها معمولا در سه ماهه سوم احساس می شوند، زیرا بدن شما برای زایمان و وضع حمل آماده می شود.

حتی اگر با علائم انقباضات براکستون هیکس آشنا باشید، این دردهای کاذب زایمان باز هم می توانند شما را گیج کنند. در هفته های قبل از زایمان، این انقباضات ممکن است شایع تر باشند و به نظر می رسد نسبتا نزدیک به هم رخ میدهند. آنها حتی ممکن است دردناک باشند. با این حال، بر خلاف شروع واقعی زایمان، انقباضات Braxton-Hicks باعث می شوند که دهانه رحم شما کمی کوچکتر شود.

اگر در مورد انقباضاتی که احساس می کنید نگران هستید شک نکنید و با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید. در بعضی موارد ممکن است آنچه که شما فکر می کنید انقباضات براکستون هیکس باشد، درد زایمان واقعی باشد. تمام زنان دردها کاذب زایمان را تجربه نمیکنند.

خستگی

در هفته سی و سوم بارداری ، احتمالا انجام هر کاری برای شما دشوار میشود. احتمالا خستگی موجب دشوار شدن کارها برای شما میشود. حمل وزن ناشی از کودک رو به رشد می تواند واقعا بر میزان انرژی شما تأثیر بگذارد. سعی کنید تا جایی که می توانید در این سه ماهه آخر استراحت کنید.

تورم

اکنون تورم (ادم) نشانه معمول بارداری است. ممکن است احساس کنید مچ پا و پاهای شما هرگز به اندازه قبلی باز نمیگردند. در صورتی که در آب و هوای گرم زندگی می کنید یا در وسط تابستان باردار هستید، اغلب این تورم بدتر میشود. به یاد داشته باشید هر زمان که می توانید پای خود را بالا نگه دارید. این کار می تواند به کاهش تورم شما کمک کند.

سندرم تونل کارپال

در حال حاضر سندرم تونل کارپال نیز می تواند مشکل ساز باشد. اگر در انگشتان و مچ دست خود هرگونه درد و سوزش یا احساس کرختی دارید، احتمالا دچار سندرم تونل کارپال شده اید. در سه ماهه سوم، بافتهایی که از دست و مچ دست شما حمایت می کنند متورم میشوند، و این مسئله می تواند موجب بروز این مشکل شود. اگر شغلی دارید که نیاز به تایپ مکرر دارد، پزشک شما ممکن است پیشنهاد کند که از یک مچ بند برای کمک به کاهش مقداری از ناراحتی خود استفاده کنید. همچنین باید به طور مکرر در کارهای تکراری استراحت کنید تا درد و ناراحتی در دست و مچ دست شما کاهشیابد.

تکرر ادرار

در هفته سی و سوم بارداری تکرر ادرار کاملا آزار دهنده است. رحم شما فشار بیشتری بر مثانه وارد میکند و این مسئله باعث می شود احساس کنید کههمیشه باید به توالت بروید. متأسفانه، شما نمیتوانید برای پیشگیری از این نشانه حاملگی کاری کنید. فقط به خاطر داشته باشید که بعد از زایمان این مشکل از بین خواهد رفت.

اضافه وزن

ممکن است تا هفته سی و سوم بارداری ۱۲ تا ۱۴ کیلو افزایش وزن تجربه کرده باشید، گرچه بعضی از زنان بیشتر وزن اضافه می کنند. در طول این مرحله در بارداری، بسیاری از زنان متوجه میشوند که وزنشان سریعتر از هر زمان دیگری اضافه میشود. این مسئله به علت رشد سریع کودک شما و حفظ آب اضافی است. اکثر نوزادان از این هفته به بعد هر هفته ۱۵۰ -۲۵۰ گرم وزن اضافه میکنند!

منبع:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *