تغذیه و تناسب انداملاغری و کاهش وزن

لاغری و کاهش وزن یک ماهه با سرکه سیب

هر روز صبح به‌صورت ناشتا یک فنجان سرکه سیب می‌نوشیدم. حتی بعد از روز اولی که سرکه سیب خوردم، متوجه تغییرات به‌وجود آمده شدم. حالا می‌خواهم به همه پیشنهاد کنم که هر روز صبح را با سرکه سیب شروع کنند؛ در ادامه، علت اینکه می‌گوییم به‌سراغ سرکه سیب بروید را خواهیم گفت.

سرکه سیب چیست؟

سرکه سیب مایعی است که از سیب‌های خُرد شده به‌دست می‌آید. برای تهیه سرکه سیب و شروع فرایند تخمیر، مخمر و باکتری‌ها را به سیب‌های خُرد شده اضافه می‌کنند و سپس بوممم!!! سرکه سیب آماده است.

همچنین می‌توانید با قرار دادن نان سنگک بر روی سیب‌ها فرایند تخمیر را شروع کنید. اگر وقت و حوصله تهیه سرکه سیب را ندارید، می‌توانید به اولین و نزدیک‌ترین سوپرمارکتی نزدیک محل زندگی‌تان مراجعه کرده و سرکه سیب ارگانیک خریداری کنید؛ بهتر است همیشه برای خرید سرکه سیب به‌دنبال سرکه خام و ارگانیک باشید.

محتویات سرکه سیب

سرکه سیبِ به‌دست آمده یا خریداری‌شده منبع غنی از اسید استیک، پروبیوتیک، منیزیم، پتاسیم و آنزیم‌های مفید گوارشی و ویتامین‌های گروه B و ویتامین D است که این مواد موجود در سرکه سیب موجب طراوت و شادابی سلول‌های بدن می‌شود.

نکته: اگر مشکل معده یا مشکل خاص دیگری دارید، بهتر است قبل از تجربه یک ماهه سرکه سیب، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

چرا باید هر روز صبح سرکه سیب بخوریم؟

اغراق نمی‌کنیم که سرکه سیب طلای مایع است. خواصی که برای این مایع اسیدی بیان می‌شود، تقریباً بی‌نهایت است و هم برای اندام‌های داخلی بدن و هم پوست و بخش بیرونی بدن مفید است. سرکه سیب به جلوگیری از ابتلا و نیز به درمان دیابت کمک کرده و علاوه‌بر سفید کردن دندان‌ها، باعث سرعت‌بخشی به کاهش وزن و خنثی‌کردن pH بدن می‌شود؛ حتی برای سلامت پوست و درخشندگی پوست و موهای‌تان نیز مفید است.(۱۰ راز زیبایی زنانی که پوست عالی دارند)

بیشتر این خواص و فوایدی که در بالا ذکر کردیم به علت وجود آستیک اسید موجود در سرکه سیب است؛ این ماده معجزه‌آسا باعث کشتن باکتری‌های مضر داخل بدن و رشد و پرورش باکتری‌های مفید خواهد شد. حال اگر بخواهیم جمع‌بندی داشته باشیم، سرکه سیب طبیعی نه‌تنها هیچ عارضه جانبی ایجاد نخواهد کرد؛ بلکه برای پوست، سیستم گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدنتان نیز مفید است. (بمب‌های طبیعی، تقویت‌کننده سیستم ایمنی بدن)

تجربه یک ماهه استفاده از سرکه سیب و ورزش

من قبل از اینکه بخواهم تجربه استفاده هر روز از سرکه سیب را به‌صورت ناشتا داشته باشم، فقط سیب می‌خوردم یا سرکه سیب را روی سالادم استفاده می‌کردم؛ اما با خودم فکر کردم اگر خوردن سرکه روی سالاد مشکلی ندارد، چرا با وجود این همه تعریفی که در مورد خواص سرکه سیب شنیده‌ام، یک ماه خوردن سرکه سیب به‌صورت ناشتا را امتحان نکنم؟

بنابراین، سبک جدید خوردن سرکه سیب در صبح را شروع کردم. در هفته ابتدایی چندان حس خاصی نداشتم و فقط سریع سرکه سیب را قورت می‌دادم؛ گاهی اوقات حتی نزدیک بود خوردن سرکه سیب را فراموش کنم.

نکته: قبل از اینکه دندان‌های‌تان را مسواک بزنید، سرکه سیب بخورید تا با مسواک‌زدن، مزه سرکه از دهانتان برود.

در پایان هفته دوم، دیگر فقط سرکه سیب را قورت نمی‌دادم و قبل از این کار، کمی سرکه را مزه‌مزه می‌کردم؛ بعد از گذشت دو هفته دیگر کاملاً تغییرات به‌وجود آمده را احساس می‌کردم.

همین سرکه سیبی که می‌خوردم باعث می‌شد تا اشتهایم کمتر شده و دیگر مانند قبل در طول روز پُرخوری نکنم؛ پوستم نیز تغییرات محسوسی داشت به‌صورتی‌که تمام اطرافیانم می‎گفتند که صورتم درخشان‎تر شده است.

همچنین خوردن سرکه سیب باعث می‌شد تا احساس سبکی بیشتری داشته باشم. هر روز صبح قبل از صبحانه، نیم ساعت ورزش می‌کردم و می‌توانم بگویم که این ماده به من انرژی بیشتری برای ورزش‌کردن می‌داد. (تست ورزشی: کدام ورزش مناسب روحیات من است؟)

نکته: حتماً سرکه سیب را داخل بطری نگه دارید و بعد از اینکه داخل فنجان می‌ریزید با کمی آب ولرم رقیق کنید.

دیگر هفته سوم و چهارم، نوشیدن یک فنجان سرکه سیب همراه با آب تبدیل به برنامه غذایی روزانه من شده بود و ذائقه‌ام کامل با این نوشیدنی معجزه‌آسا خو گرفته بود. به‌خصوص بعد از دیدن نتایج مثبت، میل و رغبتم به نوشیدنش بیشتر شده بود و محال بود سرکه سیب صبحگاهی‌ام را فراموش کنم.

نتایج جالبی که از سرکه سیب به‌دست آوردم

شاید باور نکنید، ولی همین مصرف سرکه سیب و انجام نیم ساعت ورزش در طول روز باعث شده بود تا بدون کمترین زحمتی ۴ کیلو در یک ماه کم کنم؛ همچنین پوستم بهتر شده بود، دیگر دلدرد و دلپیچه‌ای احساس نمی‌کردم و صبح‌ها کاملاً سرحال و شاداب بودم  و با اشتیاق به ورزش می‌پرداختم.

نکته: بطری سرکه سیب را جلوی دست‌تان بگذارید، تا هر روز بخورید و فراموش نکنید. اصلاً نیازی به نگه‌داریِ آن داخل یخچال نیست و می‌توانید را داخل اتاق روی میزتان بگذارید.

حرف آخر   

به‌خاطر داشته باشید که همه چیز با سرکه سیب حل نخواهد شد و فقط در صورتی معجزه سرکه سیب را خواهید دید که رژیم غذایی سالمی داشته باشید و حتما به‌صورت منظم ورزش کنید. (چگونه یک برنامه ورزشی فوق‌العاده انتخاب کنیم؟)


لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *