درمان بیماریسلامتینکات سلامتی

علت درد دستتان چیست؟

به‌خاطر ساعت‌ها تایپ‌کردن در طول روز، حقوق می‌گیرید؟ یا باید مدام با یک دستمال و در حالتی تکراری، روی میزها را تمیز کنید؟ شما تنها نیستید.

بسیاری از افراد در مشاغل مختلف، به‌خاطر شرایط کاری‌شان، گرفتار درد آرام‌نشدنی انگشت و دست می‌شوند و اگر زود فکری به حال این درد نکنند، به سادگی نمی‌توانند آن را از زندگی‌شان بیرون کنند.

در هوای گرم کار می‌کنید؟

اگر در هوای گرم کار می‌کنید یا شهر گرمی را برای زندگی‌کردن انتخاب کرده‌اید، احتمالا انگشتان‌تان گرفتار دردی مزمن هستند. هوای گرم، سرعت گردش خون در رگ‌ها را افزایش می‌دهد. به همین دلیل، وقتی درد در دست و انگشتان‌تان می‌پیچد، با رفتن به فضایی خنک‌تر، می‌توانید از این وضعیت آزاردهنده خلاص شوید.

عاشق پفک هستید؟

مصرف بیش از اندازه نمک، باعث افزایش آب میان‌بافتی در بدن‌تان می‌شود و تورم ناشی از این اتفاق، درد انگشتان‌تان را بیشتر می‌کند. پس در صورتی که درد انگشت را همراه با التهاب و ورم تجربه می‌کنید، با دقت بیشتری رژیم غذایی‌تان را بررسی کنید. یادتان نرود که گوشت‌های فرآوری شده، فست‌فودها و غذاهای رستورانی، کباب و کنسرو‌ها هم میزان زیادی سدیم را در خود جا داده‌اند و برای کاهش ورم انگشتان‌تان، باید دور آنها را هم خط بکشید.

آرتروز دارید؟

کسانی که به آرتریت دچار هستند، دردی مداوم و آرام‌نشدنی‌ای را در انگشتان‌شان احساس می‌کنند. در این شرایط، انجام کارهای ساده خانه هم برای این افراد دشوار می‌شود و زمینه را برای افزایش درد فراهم می‌کند.

سندرم تونل کارپال

اگر به دلیل کارکردن در حالت نامناسب، یا انجام کارهای تکراری مثل تایپ‌کردن یا بافندگی به سندرم تونل کارپال دچار شده باشید، دردی همراه با احساس سوزن‌سوزن شدن را در انگشتان‌تان احساس خواهید کرد.

منبع: هفته نامه آتیه نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *