داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتی

بررسی روش های طبیعی برای درمان کورک

کورک (تلفظ: کورَک) نوعی جوش قرمز روی بدن است که بسیار هم دردناک می‌باشد. ایجاد کورک علل متفاوتی دارد که از جملۀ آن‌ها می‌توان به عملکرد نامناسب سیستم ایمنی، رژیم غذایی نامناسب، شرایط غیر بهداشتی و یا دیابت اشاره کرد. همچنین ممکن است به دلیل عفونت باکتریایی استافیلوکوک، کورک ایجاد شود. اگرچه این جوش قابل درمان است اما نباید درمان آن را به تاخیر بیندازید. درمان‌های خانگی گزینۀ مناسبی برای رفع این جوش‌ها هستند. در واقع کورک‌ها نوعی التهاب پوستی هستند که معمولا در غدد چربی یا فولیکول‌های مو ایجاد می‌شوند. این جوش ها توده های قرمز رنگ بوده که ذره‌ذره از چربی پر شده و معمولا در زیر بغل و یا در باسن، پاها، چشم ها، صورت یا گردن ایجاد می‌شوند. در این مطلب به بررسی روش های طبیعی برای درمان کورک میپردازیم.

درمان کورک

به گزارش عطارباشی به نقل از «ارگانیک فکتس» کورک ممکن است ناشی از کمبود بهداشت، دیابت، تغذیۀ نامناسب و یا ضعف در سیستم ایمنی بدن باشد. اگر  زمان زیادی از ایجاد آن ها گذشته است و هنوز بهبود نیافته اند یا اینکه دردناک هستند سریعا باید به پزشک مراجعه کنید.

علائم کورک

–  شکلی شبیه به یک قلنبه کوچک دارد

–  به آرامی از چربی پر میشود

– قسمتی از جوش کمرنگ بوده و پر از چربی میباشد

– ابتدا نرم است و سپس سفت می شود

– خارش در اطراف ناحیه ی جوش

– با گذشت زمان و پیشرفت کورک، چربی بیرون می آید

–  احتمال تب و لرز نیز وجود دارد

درمان کورک با روش‌های خانگی

گوجه فرنگی 

یک برش ضخیم از گوجه فرنگی را روی محل جوش قرار دهید. درمان توسط گوجه فرنگی یکی از ساده ترین درمان های این نوع جوش ها می باشد.

خیار چنبر تلخ

۳ یا ۴ خیار چنبر تلخ را آب گرفته و سپس یک قاشق آب لیمو به آن اضافه کنید. خیار چنبر تلخ برای خواص ضد میکروبی‌اش معروف است و ترکیب آن با آبلیمو می‌تواند روشی مناسب برای از بین بردن کورک‌های سفت و حاوی خون باشد.

روغن درخت چای 

توصیه می شود مقدار کمی روغن درخت چای را هر روز بر روی جوش ها بمالید. تجربه ثابت کرده است این درمان کورک بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

سرکه

یک کیسه کاغذی را که به اندازه ی محل جوش باشد تهیه کنید. آن را به سرکه آغشته کنید و بر محل مدنظر قرار دهید و سپس آن را بانداژ کنید. یک یا دو روز برای اثر بخشی این درمان کافی است.

آب سیر

از آب سیر می توان به شکل موضعی بر روی کورک استفاده کرد که باعث میشود تا جوش سریع تر رسیده و جدا شود.

آب پیاز 

پیاز هم مانند سیر برای از بین بردن جوش ها نقش مهمی دارد و میتوان از خمیر پیاز برای درمان کورک استفاده کرد. اگر جوش ها مرتبا در بدن شما ظاهر می شوند، می توانید پیاز بیشتری میل کنید.

زردچوبه

زردچوبه خواص بسیاری دارد و برای درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. پودر ریشه زردچوبه را با کمی شیر خامه ای ترکیب کنید و در محل مورد نظر قرار دهید. همچنین می توانید یک فنجان شیر گرم را با یک قاشق غذاخوری زردچوبه ترکیب کنید و هنگام شب میل کنید.

جعفری

برگ های جعفری را با آب بجوشانید و آن را از صافی بگذرانید. یک پارچه را به این عصاره آغشته کرده و دور محلِ کورک بپیچانید.

زیره سبز

چند عدد زیره سبز را درون مقداری آب بکوبید تا یک خمیر به دست آید. خمیر را بر محل جوش ها گذاشته و نتیجه اش را مشاهده کنید.

منبع:  گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *