داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

بررسی بهترین روش های خانگی برای درمان گوش درد

گوش درد یکی از مشکلاتی است که معمولا بیشتر برای کودکان اتفاق می‌افتد. بر اساس گفتۀ «مدلاین پلاس»، درد گوش معمولا با سوختگی در قسمت داخل کانال گوش همراه است. اغلب کودکان آمریکایی زیر ۴ سال به عفونت گوش میانی که با گوش درد بسیار وحشتناک نمود پیدا میکند، مبتلا هستند. بر اساس DHS، سرماخوردگی و آنفولانزا نیز می‌توانند دو عامل دیگر برای گوش درد باشند. از طرفی دیگر بزرگ شدن غدۀ لنفاوی نیز می‌تواند باعث گوش درد شود. آب رفتن در گوش در حین شنا کردن و یا حمام نیز می‌تواند باعث مشکلات مربوط به گوش و یا گوش درد شود. یکی دیگر از علل ایجاد درد در گوش‌ها می‌تواند دندان عقل باشد که در مورد بزرگسالان بیشتر رایج است. در این مطلب به بررسی بهترین روش های خانگی برای درمان گوش درد میپردازیم.

درمان گوش درد

به گزارش عطارباشی به نقل از «ارگانیک فکتس» گاهی ممکن است درد گوش بسیار شدید باشد که توصیه می شود به پزشک مراجعه کرده و دارو مصرف کنید، اما اگر درد گوش تان زیاد شدید نبود می توانید آن را با درمان های خانگی آرام کنید. درمان های خانگی نیز روش های بسیار خوبی برای درمان طولانی مدت درد می باشند و به شما این اطمینان را می دهند که دیگر به گوش درد دچار نخواهید شد. در این قسمت به معرفی برخی روش های خانگی برای درمان گوش درد می پردازیم:

کیسه آب گرم

هر گاه گوش هایتان درد و آسیب بسیار شدیدی را متحمل شدند، بهتر است یک کیسه ی آب گرم را تا جایی که می توانید روی گوش هایتان فشار دهید تا بهبود پیدا کنند. پس از انجام مکرر این کار درد گوش هایتان آرام تر خواهد شد و می توانید به راحتی بخوابید.

ترکیب کنجد و سیر

نصف یک حبه سیر را با یک قاشق غذاخوری کامل روغن کنجد مخلوط کرده و با حرارت ملایم گرم کنید. اکنون به یک سمت بخوابید و چند قطره از این روغن را در گوش هایتان بریزید و بگذارید ۱۰ دقیقه در آن حالت بماند. در برخی موارد این روش به کاهش درد گوش شما کمک می کند.

شیرین بیان

شیرین بیان را باید با کره ی ذوب شده گرم کنید تا به شکل یک خمیر دربیاید. سپس این خمیر را بر اطراف گوشی که احساس درد دارد بگذارید. این روش نیز یکی دیگر از روش های مفید برای درمان گوش درد می باشد.

آب موز

این روش یکی از بهترین روش ها برای درمان گوش درد می باشد. یک برش کوچک روی درخت موز ایجاد کرده و مایع خارج شده از آن را جمع آوری کنید. هر شب قبل از رفتن به رخت خواب چند قطره از این مایع را درون گوش تان بریزید. با این کار می توانید درد گوشتان را برای همیشه آرام کنید و مطمئن باشید که دیگر درد به سراغ تان نخواهد آمد.

درمان گوش درد

سیر

۴ الی ۵ حبه سیر را با روغن بذر کتان گرم کنید تا به جوش بیایند. پس از جوشیدن، روغن را صاف کرده و در یک بطری نگهداری کنید. برای آرام کردن درد گوش تان، باید دو بار در روز چند قطره از این روغن را در گوشی که درد دارد بریزید؛ پس از چند روز متوجه خواهید شد که گوش دردتان بطور کلی از بین رفته است. در حقیقت این روغن می تواند بسیاری از مشکلات دیگر مربوط به گوش را نیز درمان کند. با این که این روش درمانی در هند بسیار رایج است اما چندین متخصص ENT استفاده از این روش را به هیچ وجه توصیه نمی کنند.

روغن بادام شیرین

استفاده از روغن بادام شیرین نیز یکی دیگر از درمان های خانگی است که باعث بهبود گوش درد می شود. شما باید یک قاشق غذا خوری را با فرو کردن در آب جوش، گرم کرده و سپس درون روغن بادام شیرین فرو ببرید. سپس چند قطره از این روغن را در گوش تان بریزد و مطمئن شوید که درون کانال گوش تان وارد شده است.

درمان گوش درد با روغن پیاز

روغنی که از پیاز گرفته می شود بطور خارق العاده ای برای آرام کردن درد های بسیار شدید گوش موثر می باشد. برای گرفتن بهترین نتیجه از این روش، بهتر است از این روغن، شب ها و قبل از خوابیدن استفاده کنید.

چای گیاهی

چای های گیاهی نیز گاهی برای درمان گوش درد مفید می باشند. این چای های بسیار خوش طعم باعث کاهش درد گوش می شوند و چای ریحان نیز گرفتگی گوش ها را بهبود می بخشد و می تواند گوش درد را بطور کامل بهبود دهد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *