آشپزیساندویج و پیتزا

دستور تهیه لازانیای اسفناج غذایی رژیمی

در این بخش از آشپزی مجله اینترنتی عطارباشی قصد داریم شما را با طرز تهیه لازانیای اسفناج آشنا نماییم. این لازانیا را می‌توانید در فریزر نگهداری نمایید. فقط لازم است اجازه دهید کاملا خنک شود. سپس آن را در اندازه‌های مدنظر برش دهید و داخل ظرف مناسب قرار داده و آن را داخل کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر نگهدارید.

مواد لازم جهت تهیه لازانیای اسفناج

مواد لازم مقدار
لازانیا ۹ عدد
روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
پیاز بزرگ خرد شده یک عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
شیر کم‌چرب چهار پیمانه
نشاسته ذرت یک‌چهارم پیمانه
برگ اسفناج تازه ۳۵۰ گرم
جعفری تازه خرد شده نصف پیمانه
جوزهندی رنده شده یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
کدو حلوایی یک عدد یک کیلویی
پنیر موزارلا رنده شده دو پیمانه

طرز تهیه لازانیای اسفناج

  • فر را در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت تنظیم نمایید. لازانیا‌ها را در آب گرم حرارت دهید تا نرم شود سپس آبکش کنید.
  • روغن را در ماهیتابه بزرگ روی حرارت ملایم گرم نمایید. سپس پیاز، سیر، نمک و فلفل را به آن اضافه نمایید و ۲۰ دقیقه تفت دهید تا سرخ شوند. درصورتی‌که مواد خیلی خشک شدند، یک یا دو قاشق غذاخوری آب اضافه نمایید.
  • درمرحله بعد، نصف پیمانه شیر و نشاسته ذرت را در یک کاسه کوچک با هم ترکیب کنید. سه‌ونیم پیمانه شیر باقی مانده را در یک قابلمه روی حرارت ملایم گرم نمایید. بعداز جوشیدن، نشاسته ذرت را به شیر گرم اضافه نمایید و دوباره اجازه دهید بجوشد. حرارت را کم کنید تا حدود ۶ دقیقه در حالت نیم‌جوش بماند و غلیظ شود. درمرحله بعد مخلوط پیاز را اضافه کنید. درآخر، جعفری، جوزهندی، اسفناج، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید. بعداز یک یا دو دقیقه از روی حرارت بردارید.
  • ظرف پیرکس را با روغن چرب نموده. یک لایه لازانیا، یک لایه ترکیب اسفناج و یک لایه کدو حلوایی قرار دهید سپس روی آن‌ها پنیر موزارلا بپاشید، مجددا یک پیمانه مخلوط اسفناج بریزید و همین مراحل را تکرار کنید.
  • لازانیا را به مدت ۴۵ دقیقه درون فر قرار دهید تا سطح آن طلایی شوند. مابقی پنیر را روی لازانیا قرار دهید و ۱۵ دقیقه دیگر در فر بپزید تا پنیر‌ها آب شوند.
طرز تهیه لازانیای اسفناج غذایی رژیمی و خوشمزه
منبع: بیر کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *