داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

گیاهان دارویی کاهش دهنده اشتها

سرکوب کنندۀ اشتها یعنی چیزی که شما بعد از مصرف آن احساس سیری می‌کنید و می‌تواند بر روی هورمون‌های اشتهایی شما اثرگذار باشد. هورمون گرلین با فرستادن یک سیگنال به مغز باعث می‌شود شما احساس گرسنگی کرده و از طرف دیگر هورمن لپتین نیز هورمونی است که باعث می شود اشتهای شما سرکوب شود. برای کم کردن اشتها با گیاهان دارویی میتوانید از برخی چای‌ها کمک بگیرید. چای‌های سرکوب کننده اشتها می‌توانند موجب کاهش سطح گرلین شده و یا سطح لپتین را افزایش دهند و در نتیجه فرایند تغذیه را تقویت کنند.

کم کردن اشتها با گیاهان دارویی

کم کردن اشتها با گیاهان دارویی

چای قاصدک

به گزارش عطارباشی به نقل از «ارگانیک فکتس» این چای گیاهی، گرسنگی شما را برای ساعت ها سرکوب می کند، در حالی که متابولیسم را فعال و سطح انرژی را افزایش می دهد.

چای شیرین بیان

این چای با تنظیم کردن میزان قند خون شما باعث می شود اشتهای کاذب از بین رفته و مصرف کالری کاهش یابد که در نتیجه ی آن باعث کاهش وزن در شما خواهد شد.

چای جینسینگ سیبری

هنگامی که سطح قند خون دچار نوسان می شود باعث احساس گرسنگی در بدن فرد می گردد اما با استفاده از این چای می توان میزان انسولین و قند خون را کنترل کرد و در نتیجه اشتها را کاهش داد.

چای نعناع

نعنا برای سرکوب کردن هورمون های خاص و تحریک گرسنگی شناخته می شود. حتی جویدن برگ های آن نیز این خاصیت را دارا هستند. اما نوشیدن چای نعنا ع مزایای سلامتی دیگری نیز دارد.

چای زنجبیل

چای زنجبیل بهترین چای برای بهبود وضعیت سیستم گوارش بدن می باشد و می توان آن را به عنوان یک میان وعده نیز مصرف کرد.

چای سبز

مصرف چای سبز با طیف گسترده ای از ترکیبات پلی فنل می تواند متابولیسم را تحریک و سطح آنتی اکسیدان را بهبود ببخشد. این چای می تواند هورمون های شما را متعادل نگه داشته و در بعضی موارد اشتها را کاهش دهد و حتی در فرایند کاهش وزن به شما کمک کند.

احتیاط

استفاده از چایی های سرکوب کننده ی اشتها فقط برای مدت زمان کوتاهی مفید و کارآمد خواهند بود. به بیان دیگر در ابتدای راه این روش می تواند راه خوبی برای کاهش مصرف کالری شما بوده و مراحل اولیه ی رژیم غذایی را قابل تحمل تر کنند. اما استفاده ی مداوم از چای های  سرکوب کننده ی اشتها در دراز مدت می تواند به کمبود مواد مغذی یا عدم تعادل هورمونی منجر شود، به ویژه اگر میزان مصرف آن زیاد باشد. پس بهتر است در مصرف هر چیز اعتدال را رعایت کنید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *