داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

روش‌های درمان گیاهی آسیت شکم

آسیت یا آب آوردگی شکم، به وضعیتی از بدن گفته می‌شود که در آن مایع، در حفره‌های شکم انباشته می‌شود و در نتیجۀ آن معده متورم شده و احساس سنگینی و ناخوشایندی به وجود می‌آید. پاها متورم می‌شوند و حتی وضعیت تنفس، غیرعادی می‌گردد که منجر به تپش سریع قلب خواهد شد. در این مطلب با ما همراه باشید تا روش‌های درمان گیاهی آسیت شکم را بررسی کنیم.

درمان گیاهی آسیت شکم

علائم آسیت

علائم اصلی آسیت عبارتند از :

-تجمع مایع در شکم

-نفخ شکم

-برآمدگی ناف

-تغییر در پرکوسیون (دَق)

-پرفشاری ورید باب

-سندروم نفروتیک

-تنگی نفس

-کاهش اشتها

-افسردگی

-تورم مچ پا

-افزایش سریع وزن

درمان گیاهی آسیت شکم در منزل

برخی از درمان ها و رژیم های غذایی برای بهبودی و یا پیشگیری از آسیت، مطرح شده اند. در ادامه به چند مورد از روش های خانگی برای درمان گیاهی آسیت شکم اشاره خواهیم کرد.

سیر

سیر نقش مهمی در درمان گیاهی آسیت شکم دارد. ۱۲۵ میلی لیتر آب را با یک قاشق چای خوری عصاره ی سیر مخلوط کنید و چند روز به طور منظم مصرف کنید تا به علائم بهبودی پی ببرید.

نخود

۲۵ گرم نخود را در یک چهارم لیتر آب جوشانده ، بگذارید تا آب آن نصف شود. سپس آن را صاف کنید. حداقل سه هفته، از این محلول بنوشید. تا تغییرات چشم گیری را احساس کنید.

کدو تلخ

کدوی تلخ باعث می شود تا بیماری آسیت از بین برود. از یک کدوی تلخ، ۲۵ میلی لیتر آب در بگیرید، سپس آن را ۳ مرتبه پس از ترکیب با آب مصرف نمایید. همچنین می توانید آب کدوی تلخ را حتی با معده ی خالی، مصرف کنید.

مایعات

آب هویج و شیر کم چرب در درمان این بیماری، مفید هستند. این نوع مایعات نقش اساسی در بازگرداندن انرژی به بدن ایفا می کنند. بدون این که هیچ گونه مایعی در حفره ی شکمی جمع شود.

تربچه

تربچه برای درمان گیاهی آسیت شکم بسیار مفید می باشد. برگ تربچه را با آب ترکیب کرده؛ سپس مصرف نمایید.

تخم شنبلیله

تخم شنبلیله را به مدت ۱ شب در آب خیسانده، سپس آن را صاف کنید و هر روز صبح میل نمایید

اجتناب از مصرف بیش از حد آب

شیر می تواند جایگزین مناسبی برای رفع تشنگی باشد. مصرف بیش از حد آب در طول این بیماری موجب تورم و افزایش وزن می شود.

پیاز

پیاز دارویی ادرار آور است. بنابراین افزودن آن به رژیم غذایی کمک می کند تا مایع انباشته شده ی اضافی از طریق ادرار تخلیه شود.

خربزه

باید در وعده های غذایی تان، هر روز، خربزه مصرف کنید تا در مقابل آسیت مقاوم بمانید. همچنین خربزه در هضم و بازگرداندن مایع به دیگر قسمت ها، تعادل بر قرار می کند.

زندگی فعال

ورزش به عملکرد صحیح عضلات شکم کمک کرده. همچنین در برابر انباشته شدن مایع محافظت می نماید.

خواب

سعی کنید در طول روز نخوابید. زمان مناسبی را برای خوابیدن در شب و بیدار شدن در صبح به خود اختصاص دهید. این روش نقشی مهم در جهت حفظ تعادل کلی بدن ایفا می کند.

رژیم غذایی مفید

رژیم غذایی سودمند برای جلوگیری از آسیت شامل این موارد است: شیر کم چرب، شیر شتر، سوپ نخود درشت، برنج کهنه، سالاد تربچه، سیر، گیاه اسافوتیدا و عسل.

اگر فکر می کنید که احساس درد خواهید داشت، باید به پزشک مراجعه کنید. با این وجود داروهای خانگی را به طور منظم مصرف کنید تا از پیشرفت بیماری جلوگیری کنید. تشخیص مناسب بیماری آسیت ضروری است. در موارد خاص، قبل از اینکه به سراغ هر یک از این داروها و غذاهای خانگی بروید، با پزشک خود مشورت کنید. باید در نظر داشته باشید که بیماران با هم متفاوت اند. پس از تشخیص آسیت و تجویز پزشک، باید داروهای خانگی را مورد توجه قرار دهید.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *