عطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهینکته های عطارباشی

علل بروز و روش‌های خانگی درمان نزدیک بینی چشم

میوپیا (Myopia) اصطلاحی در پزشکی است که به مشکل نزدیک بینی گفته می‌شود. نزدیک بینی شرایطی است که در آن فرد قادر به مشاهدۀ واضح اشیاء در دوردست نیست. در واقع در نزدیک بینی، تمرکز (Focus) اشیاء دوردست به جای اینکه بر روی سطح شبکیه قرار گیرد، در جلویِ شبکیۀ چشم قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا این اشیاء به وضوح قابل رویت نباشند. در این مطلب به علل بروز و روش‌های درمان نزدیک بینی چشم می‌پردازیم.

درمان نزدیک بینی چشم

به گزارش عطارباشی به نقل از «ارگانیک‌فکتس» بر اساس برآورد انجمن اپومتریک آمریکا، حدود ۳۰ درصد از مردم ایالات‌متحده به نزدیک بینی دچار هستند. تحقیقات انجام شده توسط جوامع علمی مختلف نشان می‌دهند که این مشکل در بسیاری از موارد ژنتیکی یا ارثی می‌باشد.

علائم نزدیک بینی

-سردرد‌های مرتب

-حساسیت به نور در هنگام شب

-چشم درد ناشی از فشار وارد شده بر چشم برای تمرکز (فوکس) کردن

-مشکل فوکس باعث می‌شود تا چشم لوچ شود

دلایل نزدیک بینی

کار کردن با فاصلۀ نزدیک

کار کردن با چیزی که بیش از حد به چشم‌ها نزدیک باشد، یکی از عوامل اصلی در افزایش خطر نزدیک بینی است. این موضوع با توجه به گزارشات یک آزمایش کنترل‌شده در ایالات‌متحده ثابت شده است.

محیط‌های کم‌نور

کار کردن در یک محیط تاریک یا کم‌نور نیز می‌تواند باعث بروز نزدیک بینی چشم شود. از آنجایی که نور کافی در چنین محیط‌هایی وجود ندارد، فشار بیشتری به چشم‌ها برای تمرکز کردن بر روی اشیاء مختلف (به ویژه هنگام مطالعه) وارد می‌شود. این فشار زیاد می‌تواند با گذر زمان باعث بروز نزدیک بینی شود.

استفادۀ طولانی‌مدت از لنزهای اصلاح‌کننده

تحقیقات انجام شده توسط موسسۀ ملی چشم در ایالات‌متحده نشان می‌دهد که استفادۀ طولانی‌مدت از لنزهای اصلاح‌کننده می‌تواند باعث تشدید وضعیت نزدیک بینی گردد.

دیابت

دیابت نوع ۲ نیز یکی از عوامل موثر در بروز بیماری‌های چشمی از جمله نزدیک بینی است. در دیابت، مقادیر زیادی از قند خون، مانع از جریان مطلوب خون می‌شود. در این وضعیت، جریان خون در میان عصب‌های چشمی آهسته می‌شود. به عبارت دیگر، اشیاء در دید افراد مبتلا به دیابت واضح نیستند و این باعث می‌شود تا فشار بیشتری به چشم‌های این افراد برای تمرکز کردن وارد شود.

عوامل ارثی

بر اساس نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه دیدسنجی در ایالت اوهایو، وراثت یکی دیگر از عوامل مهم در بروز نردیک بینی است.

در ادامه روش‌های خانگی برای درمان نزدیک بینی چشم را بررسی می‌کنیم

تمرینات مخصوص چشم

براساس مطالعات انجام شده، انجام تمرینات چشمی برای درمان نزدیک بینی چشم موثر هستند. امروزه چشم‌پزشکان انجام تمرینات مخصوص چشم را همراه با داروها و عینک‌ها تجویز شده به بیماران خود توصیه می‌کنند. یکی از تمرینات مفید برای چشم، انجام حرکاغت یوگا است.

استراحت دادن به چشم‌ها

استراحت احتمالا یکی از بهترین روش‌های خانگی برای درمان نزدیک بینی چشم می‌باشد. مطالعۀ مداوم، تماشای تلویزیون و کار کردن با رایانه برای مدت طولانی، نیازمند این است که چشم‌ها همواره بر روی فاصله‌های کوتاه تمرکز کنند و این موضوع می‌تواند منجر به بروز نزدیک بینی گردد. برای جلوگیری از این مشکل، هنگام مطالعه، تماشای تلویزیون و کار کردن با رایانه، به چشم‌های خود استراحت دهید.

کار کردن در محیط‌هایی با نور کافی

کار کردن در محیط‌های کم‌نور می‌تواند اثری جدی بر روی بینایی فرد داشته باشد. وقتی در محیط‌های کم‌نور کار می‌کنید، فشار بیشتری را بر روی چشم‌ها وارد می‌کنید که این فشار باعث آسیب دیدن عضلات داخلی چشم می‌شود و به بروز نزدیک بینی منجر می‌گردد

مصرف ویتامین‌ها

یکی از موثرترین روش‌های خانگی برای درمان نزدیک بینی چشم ، مصرف ویتامین‌هاست. ویتامین‌ها و قدرت بینایی با یکدیگر رابطه‌ای نزدیک دارند. ویتامین‌هایی نظیر A، B، E، D و C با سلامتی چشم‌ها و بینایی پیوند خورده‌اند. این ویتامین‌ها در غذاهای گیاهی و غیرگیاهیی نظیر هویج، گوجه‌فرنگی، سیب، فلفل، ماهی، سبزی‌های برگدار، میوه‌های خشک و مغزهای خوراکی یافت می‌شوند.

منبع:  گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *