داروهای گیاهیعطارباشی و طب سنتینسخه های گیاهی

روش های درمان سنتی تصلب شرایین

یک رژیم غذایی که بر اساس چربی‌های اشباع‌شده و هیدروژنه بنا شده باشد و در آن غذاهای آمادۀ پخته شده و فرآوری شده وجود داشته باشد، اساسا باعث تصلب شرایین می‌شود. از جمله دلایل دیگری که باعث مشکلات سرخرگ‌ها می شوند می‌توان به استعمال سیگار، رماتیسم، مالاریا، انواع دیابت و افزایش فشار خون اشاره کرد. انجمن قلب آمریکا به این نتیجه رسیده است که تصلب شرایین یک بیماری تدریجی و پیچیده است که از کودکی آغاز شده و هنگام رشد تا بزرگسالی پیشرفت می‌کند. اکنون به معرفی فاکتورها و روش های درمان سنتی تصلب شرایین خواهیم پرداخت.

درمان سنتی تصلب شرایین

علائم تصلب شرایین

علائم اصلی وابسته به تصلب شرایین شامل این مواردند:

-احساس درد و گرفتگی در قسمتی از پاها

-احساس سردی و سستی در پنجه ی پا

-آنژین صدری (یا احساس خفگی در قفسه ی سینه)

-اختلالات کلیوی

-فشار خون بالا

-از دست دادن حافظه

-رعشه و گاها سکته ی ناقص

در ادامه بهترین روش های درمان سنتی تصلب شرایین را بررسی میکنیم.

رژیم آبمیوه

بهتر است به مدت حداقل ۵ الی ۷ روز رژیم آبمیوه بگیرید. آب انواع میوه و سبزیجاتی که قابل مصرف باشند برای این رژیم مناسب هستند اما ما بیشتر میوه های تازه را پیشنهاد می دهیم. آب انگور، آب لیمو و آب آناناس، آبمیوه های بسیار مقوی و سالمی هستند. برای پاک کردن روده ها و شکم، هنگام اجرای این رژیم از آب گرم  برای تنقیه استفاده کنید.

رژیم برنامه ریزی شده

دانه ها، حبوبات، سبزیجات، میوه جات و انواع آجیل ها را در برنامه ی غذایی خود جای دهید. همچنین شما می توانید روغن هایی مانند روغن گل آفتاب گردان ، روغن زیتون، و روغن تخم کتان که تصفیه شده هستند را در رژیم غذایی تان وارد کنید. به جای یک وعده غذا، وعده های کوچک تر و در فاصله ی زمانی مشخصی مصرف کنید. میزان مصرف خامه، کره ی آب شده، روغن های حیوانی و کره را به حداقل برسانید. همچنین از گوشت، انوع سس ها، چای، شکر سفید، غذا های آماده، قهوه، ادویه و ترشی و سرکه خودداری کنید.

در انتخاب ظروف آشپزخانه دقت کنید

هیچ گاه غذای خود را در ظروف مسی و آلومینیومی نپزید. پختن غذا در چنین ظروفی باعث سمی شدن غذا شده و این سم وارد بدن می شود که همین امر باعث بد تر شدن مشکل تصلب شرایین شما می شود. این فلزات در دیواره ی آئورت و شریان ها که محل اصلی برای تصلب شرایین است ته نشین می شوند.

استعمال سیگار را کنار بگذارید

استعمال سیگار را در اولین فرصت کنار بگذارید. سیگار کشیدن باعث ایجاد فشار به سرخرگ ها شده و شرایط را پیچیده تر می کند. سیگار کشیدن همچنین باعث فشار خون بالا که یکی از اصلی ترین دلایل تصلب شرایین است، می شود.

درمان سنتی تصلب شرایین

سیر و پیاز مصرف کنید

سیر و پیاز را در برنامه ی غذایی تان جای دهید. سیر و پیاز یکی از قدیمی ترین درمان های بسیار معروف برای درمان سنتی تصلب شرایین هستند. اگر نمی توانید بطور مستقیم سیر و پیاز بخورید، می توانید قرص سیر خریداری کرده و مصرف کنید.

ویتامین C مصرفی خود را افزایش دهید

مصرف غذاهایی که حاوی ویتامین C هستند را افزایش دهید. ویتامین C با برگرداندن کلسترول، به تولید اسید صفرا کمک می کند. بنابراین آب پرتقال و آب لیمو که سرشار از ویتامین C هستند را بیشتر مصرف کنید.

لیمو

سال هاست که این روش برای درمان بیماری تصلب شرایین بسیار شناخته شده است و در سیستم شریانی بدن باعث ایجاد نیرو می شود. پوست لیمو را نیز می توانید ریز کرده و در سوپ بریزید و یا روی سالاد بپاشید و میل کنید.

جعفری

این گیاه را باید به برنامه ی غذایی تان اضافه کنید. جعفری گیاهی است که برای تقویت رگ های خونی بدن بسیار مفید است و باعث بهبود سیستم شریانی بدن می شود. همچنین از آب و یا عرق گیاه جعفری نیز می توانید استفاده کنید. جعفری را می توانید بار ها و بار ها در روز بسته به این که چقدر سریع می خواهید نتیجه را دریافت کنید، مصرف کنید.

آب چغندر

آب چغندر که بسیار لذیذ و قرمز رنگ است، برای درمان سنتی تصلب شرایین بسیار مفید می باشد. آب چغندر به برطرف کردن کلسیم های ته نشین شده در بدن و بهبود عملکرد و تمیز شدن سیستم شریانی بدن کمک می کند.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *