شربت و دمنوشعطارباشی و طب سنتی

چای های گیاهی که به کنترل اضطراب و استرس کمک می کنند

اضطراب و استرس، اصطلاحات عمومی هستند که وضعیت خاصی از ذهن و بدنمان را توصیف می‌کنند. استرس معمولا به هرنوع فشاری گفته می‌شود که در ذهن، یا بدن وجود دارد و در برخی موارد به واکنش بدن با استفاده از هورمون‌های استرس گفته میشود که در برخی از موارد مفید است. برای مثال، هنگامی که از چیزی فرار می‌کنید، هورمون‌های استرس در بدن به شما انرژی بیشتری می‌دهند. اما استرس بیش از حد، به ویژه در ذهن، برای طولانی مدت می‌تواند بسیار خطرناک باشد. از طرفی دیگر اضطراب احساسی از پریشانی، نگرانی، ترس یا حتی ناراحتی است که غالبا بر رویدادی خاص در آینده ، متمرکز می‌شود. شما می‌توانید برای کنترل اضطراب و استرس از چای های گیاهی استفاده کنید.

کنترل اضطراب و استرس

چای نعناع فلفلی

کم بودن کافئین، خواص ضد التهابی و توانایی های این چای در آرام کردن عضلات، آن را به یک راه حل ایده آل برای کنترل اضطراب و استرس تبدیل کرده است.

چای بابونه

هنگامی که صحبت از آرام کردن عضلات و خواب راحت به میان می آید، نوشیدن چای بابونه، بهتر پیشنهاد است.

چای فرنجمشک

مطالعات نشان داده اند که این چای می تواند به طور مستقیم بر میزان هورمون های استرس در خون تاثیر بگذارد و در بهبود خلق و خو و ایجاد انرژی سالم به جای انرژی عصبی یا مانیک حاصل از کافئین، نقش مهمی را ایجاد کند.

چای گل ساعتی

برخی از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات فعال موجود در این نوع چای می توانند به کاهش هورمون های استرس و به طور کلی کنترل اضطراب و استرس کمک کنند. همچنین به شما کمک می کنند تا بر اختلالات خواب غلبه کنید.

چای سبز

چای سبز به علت دارا بودن اثرات ضد التهابی می تواند درمانی عالی، جهت منظم کردن نوسانات هورمونی بدن باشد که نتیجه ی آن به کنترل خلق و خو و آرامش کمک می کند.

چای رز (گل سرخ)

چای گل رز، به عنوان چای قبل از خواب شناخته شده است. زیرا آرامش بخش ذهن و جسم می باشد. در نتیجه، خواب لذت بخشی خواهید داشت.

چای اسطوخودوس

مطالعات بر روی اسطوخودوس نشان می دهند که به سبب داشتن مواد تشکیل دهنده ی فعال در این گل ها، می تواند باعث کاهش نوسانات هورمونی به ویژه در زنان شود. این نوع چای می تواند برای درمان زنانی که در زمان قائدگی دچار استرس می شوند، مفید باشد.

چای آشوگاندا (گیلاس زمستانی)

هزاران سال است که گیاه آشوگاندا به عنوان داروی ضد اضطراب، به ویژه در طب آیورودا شناخته میشود. آشوگاندا به جهت داشتن مواد مغذی، می تواند به عنوان یکی از آنتی اکسیدان قوی، برای کنترل اضطراب و استرس مفید باشد.

منبع: گیاه یاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *